El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha prioritzat avui millorar la qualitat del servei del transport públic per sobre d’una possible congelació de les tarifes “i més en un any electoral on hem de ser molt curosos amb la decisió que prenguem”. Calvet ha fet aquestes declaracions durant l’esmorzar informatiu del Fòrum Europa, on ha ofert una conferència en què ha parlat de la sostenibilitat del transport públic.
El titular de Territori i Sostenibilitat ha puntualitzat que la decisió sobre les tarifes l’ha de prendre l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, formada per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona. “El transport públic té un cost enorme que no es cobreix amb les aportacions dels ciutadans; si li trobem sentit i viabilitat a la congelació de tarifes per al 2019 ho podrem tirar endavant però jo soc de l’opinió que hem de prioritzar la qualitat del servei per sobre del debat de les tarifes”, ha reblat.
Precisament, durant la seva conferència, el conseller ha parlat del “gravíssim problema” que suposa la contaminació per a les grans ciutats. “Són l’escenari on els impactes ambientals, energètics i tecnològics tenen una major repercussió i hem d’aconseguir treure cotxes dels nostres carrers i que el transport públic segueixi guanyant quota d’ús”. “No concebem el transport públic només com una política de mobilitat sinó també com una política de sostenibilitat i si el volem fer atractiu de cara al ciutadà, cal oferir un bon servei”, ha exposat.
Calvet també s’ha referit a Rodalies i ha recordat que l’Estat ha creat el Comitè Rector Estratègic “que és un òrgan on hi ha Renfe i Adif i no han convidat a participar-hi el titular del servei, que és la Generalitat”. “Com pot ser que creïn un òrgan que ha de prendre decisions sobre Rodalies i que no hi sigui el titular del servei?”, s’ha preguntat. “A més, ens ofereixen un nou pla. No en volem més de plans, volem reobrir el traspàs, volem les inversions que fa temps que reclamem i que reclamen els 400.000 usuaris diaris del servei, que han vist que només s’ha invertit un 13% dels 4.000 milions promesos al seu dia pel Ministeri de Foment i un 12% dels 306 milions sorgits d’un exercici de possibilisme al qual ens vam prestar el 2013 per tractar de revertir la situació i, que també ha fracassat”, ha asseverat.