- Sota el claim “Undress your mind”,la 23a edició de 080 Barcelona Fashion que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), ha començat aquest matí al Recinte Modernista de Sant Pau, on 27 dissenyadors i marques presentaran fins el proper 7 de febrer les seves col·leccions
- L’obertura oficial ha anat a càrrec de la consellera de Presidència Elsa Artadi que acompanyada de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha presidit l’acte inaugural del certamen que aposta per ser una plataforma de moda oberta, creativa i internacional. L’acte també ha comptat amb la participació de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.
- De forma prèvia a l’inici del certamen, més de 1.000 professionals de la comunicació, entre periodistes i bloggers, de 400 mitjans diferents han sol·licitat acreditació, d’ells un 20% són de procedència internacional de països com Regne Unit, Estats Units, França, Itàlia o Mèxic
Dilluns, 4 de febrer de 2019.— Sota el claim “Undress your mind”, la consellera de la Presidència Elsa Artadi, acompanyada de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha donat aquest matí el tret de sortida a la 23a edició del 080 Barcelona Fashion que se celebra des d’avui i fins el proper dijous 7 de febrer al Recinte Modernista de Sant Pau. El certamen de moda que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aposta en aquesta edició per accentuar el seu perfil com a plataforma de moda oberta, creativa i internacional.
A l’acte inaugural també ha participat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; i la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta; acompanyades de dissenyadors i representants de les empreses patrocinadores.
En el marc de l’acte, la consellera Artadi ha destacat que la moda és caràcter, “és una actitud davant la vida”, i alhora “és un sector estratègic de país, molt arrelat a casa nostra, una indústria molt important a Catalunya que seguirem recolzant”, ha assenyalat la consellera. A més, Artadi ha recalcat que per tal de potenciar la seva competitivitat, “el sector no ho pot fer tot sol, sinó que ho ha de fer amb la col·laboració de tots”. L’aposta de treball de Govern passa per potenciar 5 eixos: “Millorar les sinèrgies entre disseny, producció i distribució. Incrementar la internacionalització i convertir Barcelona i Catalunya en referents internacionals. Millorar l’oferta d’estudis i formació, i ajudar a fomentar el talent. I, també, impulsar la transformació tecnològica”, ha recalcat la consellera, que en aquest sentit ha explicat que “ha de ser el propi sector el qui ha de continuar creant tendència, ha d’avançar-se i marcar ell les seves pròpies regles per a la seva transformació digital”.
Per últim la consellera Artadi, ha destacat l’encert de la seu del 080 Barcelona Fashion, “en l’increïble recinte modernista de Sant Pau, i ha convidat a públic, dissenyadors i marques a “seguir el claim de l’edició d’enguany del 080 Barcelona Fashion, a “Undress your mind”. “Aquest és un esdeveniment que situa Catalunya i Barcelona dins el panorama internacional del disseny i l’avantguarda, i que representa valors com són l’esforç, la tenacitat, l’aprenentatge, la creativitat, la bellesa, la identitat, el progrés... i, sobretot, la llibertat”, ha remarcat Artadi.
Per la seva banda l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau, ha destacat que “ Barcelona està lligada a la creativitat artística i la innovació, i la moda forma part dels gens de la ciutat”. A més ha assenyalat que la ciutat “és un referent en el sector econòmic del disseny, i iniciatives com el 080 Barcelona Fashion serveixen per potenciar i consolidar el seu posicionament en el sector de la moda, tant des d’una perspectiva econòmica com cultural”.