080 Barcelona Fashion

Tret de sortida a la 23a edició de 080 Barcelona Fashion

query_builder   4 febrer 2019 12:45

event_note Nota de premsa

Tret de sortida a la 23a edició de 080 Barcelona Fashion

  • Sota el claimUndress your mind”,la 23a edició de 080 Barcelona Fashion que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), ha començat aquest matí al Recinte Modernista de Sant Pau, on 27 dissenyadors i marques presentaran fins el proper 7 de febrer les seves col·leccions

 

  • L’obertura oficial ha anat a càrrec de la consellera de Presidència Elsa Artadi que acompanyada de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha presidit l’acte inaugural del certamen que aposta per ser una plataforma de moda oberta, creativa i internacional. L’acte també ha comptat amb la participació de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.
 
  • De forma prèvia a l’inici del certamen, més de 1.000 professionals de la comunicació,  entre periodistes i bloggers, de 400 mitjans diferents han sol·licitat acreditació, d’ells un 20% són de procedència internacional de països com Regne Unit, Estats Units, França, Itàlia o Mèxic     

 

Dilluns, 4 de febrer de 2019.— Sota el claim Undress your mind”, la consellera de la Presidència Elsa Artadi, acompanyada de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha donat aquest matí el tret de sortida a la 23a edició del 080 Barcelona Fashion que se celebra des d’avui i fins el proper dijous 7 de febrer al Recinte Modernista de Sant Pau. El certamen de moda que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aposta en aquesta edició per accentuar el seu perfil com a plataforma de moda oberta, creativa i internacional.

 
A l’acte inaugural també ha participat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; i la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta; acompanyades de dissenyadors i representants de les empreses patrocinadores.
 
En el marc de l’acte, la consellera Artadi ha destacat que la moda és caràcter, “és una actitud davant la vida”, i alhora “és un sector estratègic de país, molt arrelat a casa nostra, una indústria molt important a Catalunya que seguirem recolzant”, ha assenyalat la consellera. A més, Artadi ha recalcat que per tal de potenciar la seva competitivitat, “el sector no ho pot fer tot sol, sinó que ho ha de fer amb la col·laboració de tots”. L’aposta de treball de Govern passa per potenciar 5 eixos: Millorar les sinèrgies entre disseny, producció i distribució. Incrementar la internacionalització i convertir Barcelona i Catalunya en referents internacionals. Millorar l’oferta d’estudis i formació, i ajudar a fomentar el talent. I, també, impulsar la transformació tecnològica”, ha recalcat la consellera, que en aquest sentit ha explicat  que “ha de ser el propi sector el qui ha de continuar creant tendència, ha d’avançar-se i marcar ell les seves pròpies regles per a la seva transformació digital”.
 
Per últim la consellera Artadi, ha destacat l’encert de la seu del 080 Barcelona Fashion, “en l’increïble recinte modernista de Sant Pau, i ha convidat a públic, dissenyadors i marques a “seguir el claim de l’edició d’enguany del 080 Barcelona Fashion, a “Undress your mind”. “Aquest és un esdeveniment que situa Catalunya i Barcelona dins el panorama internacional del disseny i l’avantguarda, i que representa valors com són l’esforç, la tenacitat, l’aprenentatge, la creativitat, la bellesa, la identitat, el progrés... i, sobretot, la llibertat”, ha remarcat Artadi.
 
Per la seva banda l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau,  ha destacat que “ Barcelona està lligada a la creativitat artística i la innovació, i la moda forma part dels gens de la ciutat”. A més ha assenyalat que la ciutat “és un referent en el sector econòmic del disseny, i iniciatives com el 080 Barcelona Fashion serveixen per potenciar i consolidar el seu posicionament en el sector de la moda, tant des d’una perspectiva  econòmica com cultural”.
Foto conselleres Artadi i Chacon
550 periodistes i professionals de la comunicació
 
De forma prèvia a l’inici del certamen, més de 1.000 professionals de la comunicació, periodistes i bloggers, de 400 mitjans diferents han sol·licitat acreditació, d’ells un 20% són de procedència internacional. D’aquests 1.000 professionals, 550 són de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 320 són bloggers o mitjans digitals, 280 són digital influencers, 180 són mitjans gràfics, i 48 són de mitjans internacionals de països com Regne Unit, Estats Units, França, Itàlia o Mèxic, entre d’altres.     
 
 
27 dissenyadors i marques a la 23a edició de la passarel·la 080
 
Podeu consultar programa de desfilades aquí
 
L’edició que avui comença, compta amb la presència de 4 noms internacionals:  el dissenyador turc Umit Benan (home); la firma sud-africana CHULAAP (home/dona);el creador peruà d’origen asiàtic, Esaú Yori (dona), i la firma colombiana Polite (dona), que completen el cartell de 27 dissenyadors i marques que presentaran les seves col·leccions: 113 MAISON (home/dona); AGNÉS SUNYER (dona); Antonio Miro (home/dona), Aubergin (home/dona), BRAIN&BEAST (home /dona); CHULAAP (home/dona); Custo Barcelona (home/dona); Escorpion Studio Barcelona (dona); Esaú Yori ( dona) JNORIG (home); Killing Weekend (home /dona); LEBOR GABALA (dona); Little Creative Factory (dona); Maite by Lola Casademunt (dona); Mans Concept Menswear (home); Miriam Ponsa (dona); NAULOVER (dona); Oscarleon (dona); Pablo Erroz (home/dona); Polite (dona), Ruben Galarreta (home/dona) Sita Murt (dona)  TEOH & LEA (dona), Txell Miras (dona), Umit Benan ( home); Z1 (home /dona); i Ze García (dona).
 
550 periodistes i professionals de la comunicació han sol·licitat acreditació
 
De forma prèvia a l’inici del certamen, més de 1000 professionals de la comunicació, periodistes i bloggers, de 400 mitjans diferents han sol·licitat acreditació, d’ells un 20% són de procedència internacional. D’aquests 1000 professionals, 550 són de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 320 són bloggers o mitjans digitals, 280 són digital influencers, 180 són mitjans gràfics, i 48 són de mitjans internacionals de països com Regne Unit, Estats Units, França, Itàlia, o Mèxic, entre d’altres.  

Activitats paral·leles de 080 Bacelona Fashion
 
Podeu consultar el calendari complet d’activitats paral·leles aquí
 
Al llarg d’aquesta setmana, 080 Barcelona Fashion proposa diferents activitats paral·leles vinculades al sector de la moda, amb la novetat de l’espai expositiu i experiencial Pop Ups Gallery. També es reedita el 080 Fashion Showroom, l’espai comercial i de negoci del certamen, que està previst que visitin prop d’un centenar de professionals entre els quals una trentena de compradors internacionals. En el vessant del coneixement se celebrarà el Barcelona Fashion Summit i les escoles de moda tornaran a ser presents amb una selecció de les millors tesines dels alumnes de darrer curs de les escoles de disseny i moda catalanes i en l’exposició NEO2 Photo Shoot Exhibition. Destacar en el programa OFF Barcelona Fashion, la desfilada, el divendres dia 8 de febrer, protagonitzada per la Fundació Ared i la seva empresa d’inserció Salta, dedicades a la integració social i laboral de persones en risc d’exclusió social.
 
(4/2-6/02 de 10.30h a 21.30h i 7/02 de 10.30h a 19h. Pavelló de la Puríssima)
 
(4/02 de 12h a 18h i 5/02 de 11h a 18h.  Auditori Francesc Cambó)
 
(5/02 a les 8.30h. Teatre Nacional de Catalunya (TCN))
 
(4/2-7/02 de 10.30h a 21.30h. village 080)
 
(8/02 a les 13h. Sala de desfilades. Antics Convents)
 
 
Patrocinadors i col·laboradors de la 23a ed. de 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició del 080 Barcelona Fashion compta amb 5 patrocinadors-sponsors, i amb 8 firmes col·laboradores. Són sponsors SEAT (patrocini del Premi Disseny Emergent 080; vehicle oficial i wifi), Redken (perruqueria oficial), NYX (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial) i La Roca Village (centre de shopping oficial). De la seva banda, participen com a firmes col·laboradores  Be Plus, Nestlé-Les Recettes d’Atelier,  Raffel Pagès, Rowenta (planxat i haircare), Thyua (manicura oficial), Habitat, Vibia i l’Hotel Barcelona Edition.
 
 
 Més informació al web del 080 : www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes
 
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 
Twitter Dept. Empresa i Coneixement:  @empresacat

2  

Imatges

Fotografia de les conselleres, l'alcaldessa de Barcelona i els participants d'aquesta edició

Fotografia de les conselleres, l'alcaldessa de Barcelona i els participants d'aquesta edició 1223

Fotografia de les conselleres, l'alcaldessa de Barcelona i els patrocinadors d'aquesta edició

Fotografia de les conselleres, l'alcaldessa de Barcelona i els patrocinadors d'aquesta edició 1281

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa PDF

Nota de premsa PDF
PDF | 40