080

MODA

El Departament d'Empresa i Coneixement treballa en un Pla d'Acceleració de la Moda

query_builder   5 febrer 2019 17:53

event_note Nota de premsa

MODA

El Departament d'Empresa i Coneixement treballa en un Pla d'Acceleració de la Moda

La consellera Àngels Chacón en la visita al 080 fashion showroom, l'espai comercial del certamen català de la moda
La consellera Àngels Chacón en la visita al 080 fashion showroom, l'espai comercial del certamen català de la moda
  • Així ho anunciat avui la consellera Àngels Chacón, en el marc de la 2a jornada de 080 Barcelona, que se celebra al llarg d’aquesta setmana al Recinte Modernista de Sant Pau.
  • El Pla està actualment en fase d’elaboració i és previst que es comenci a implantar a partir de 2020. Aquesta acció pivota sobre grans eixos estratègics: la internacionalització, la comercialització, el fashion Tech i la sostenibilitat
  • D’altra banda, la consellera ha visitat aquesta tarda el 080 Fashion Showroom, l’espai comercial i de negoci del certamen català de la moda, que és previst visitin més d’un centenar de professionals, entre els quals una trentena de compradors internacionals, de països com Colòmbia EEUU, Austràlia, Xina (Hong Kong), Rússia, Regne Unit, Alemanya, França, Holanda o Itàlia
  • La consellera Chacón i el president del Clúster MODACC, Pep Generó, ha signat el conveni per reeditar una edició més la celebració del Showroom del 080, que genera un volum de negoci d’uns 2 milions d’euros per edició
 
El Departament d’Empresa i Coneixement, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) està elaborant un Pla d’Acceleració de la Moda. Així ho ha anunciat avui la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en el marc de la segona jornada de 080 Barcelona Fashion, que va començar ahir i se celebra al llarg d’aquesta setmana en el Recinte Modernista de Sant Pau.
 
Segons ha explicat la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, "comptem amb una plataforma excel·lent com és el 080 Barcelona Fashion però hem de combinar-la amb el teixit industrial del nostre territori, i dels actius que té. Per tant, en aquest pla d'acceleració de la moda treballarem aspectes com la integració de noves tecnologies en el sector, la internacionalització, la sostenibilitat... i ens plantegem fer-ho de la mà del sector, perquè són ells els qui copsen les necessitats que tenen en cada moment". Com a línies estratègiques, la consllera ha apuntat "la voluntat de treballar plegats; dinamitzarem el sector moda en conjunt, visualitzarem tots els actius que representen i fruit dels diàlegs que establim amb el sector acabarem de definir les estratègies per als propers tres anys". "Volen aconseguir una indústria innovadora, oberta al món, sostenible i integradora i en aquest escenari, el sector moda hi ha de ser", ha reiterat.
 
 
Els tres eixos del Pla: Internacionalització, comercialització, fash-tech i sostenibilitat
 
Per a l’elaboració del pla s’han tingut en compte les fortaleses del sector, com l’existència d’un ecosistema de moda a Catalunya amb bona part de la cadena de valor representada, la flexibilitat i permeabilitat al canvi de les empreses catalanes de moda i la ciutat de Barcelona com a pol d’atracció d’inversió estranger i establiment de d’start-ups tech. Així mateix, incideix en la millora d’aspectes com el redimensionament de les empreses, el reforç dels vincles entre disseny-producció-distribució, la millora del posicionament internacional, així com del grau de digitalització empresarial.
 
De la seva banda, les oportunitats per al sectors passen pel bon posicionament de Barcelona com a centre creatiu i de disseny, el seu reconeixement com a marca a nivell internacional, la diferenciació del producte i empresa a través del component disseny, l’existència a Catalunya de grans empreses tractores a nivell mundial, i per la presència d’indústria.
 
El pla d’acceleració que s’està dissenyant s’orienta a un ampli target empresarial que va des del creador novell fins a la marca consolidad de moda. Les estratègies s’orientaran als següents públics: marques-canals (o fast retailers), marques-producte (fabricants, amb canal propi combinat amb multimarca), dissenyadors consolidats i dissenyadors emergents.
 
Els eixos estratègics del pla són la internacionalització, la comercialització, el fash-tech, i la sostenibilitat i integra accions i projectes que ja s’estan duent a terme, racionalitza altres iniciatives, i n’inclourà de noves. El pla d’acceleració es durà a terme conjuntament amb el sector, concertant les estratègies per als diferents públics, en el marc de la col·laboració público-privada. Amb aquesta iniciativa, la voluntat del Departament és dissenyar un full de ruta de la moda per als propers 3 anys (2020-2023) amb l’objectiu d’enfortir el sector, en la perspectiva de la indústria però també de la creativitat.
 
La consellera visita el 080 Fashion Showroom, l’espai comercial i de negoci
 
La consellera ha fet l’anunci en el marc de la visita d’aquesta tarda al 080 Fashion Showroom, l’espai comercial i de negoci del certamen català de la moda. En aquesta edició del Showroom del 080, la setena, és previst visitin més d’un centenar de professionals, entre els quals una trentena de compradors internacionals, de països com Colòmbia, Paraguai, EEUU, Austràlia, Xina (Hong Kong), Rússia, Regne Unit, Irlanda, Alemanya, França, Holanda, Dinamarca, Itàlia i Grècia.  
 
En aquesta edició, els organitzadors -080 Barcelona Fashion, a través del CCAM, i el clúster català de la Moda, MODACC- han focalitzat esforços en atraure compradors de plataformes online, fet que evidencia l’aposta per aquest canal de comercialització, que actualment concentra un 6% de la venda de moda en el mercat estatal, i que representa un 29% a Alemanya i un 15% a països com França i Regne Unit.
 
La consellera Chacón i el president del Clúster MODACC, Pep Generó, han signat el conveni per reeditar una edició més la celebració del Showroom del 080,  i reforçar el treball col·laboratiu entre ambdues entitats. El Showroom genera un volum de negoci d’uns 2 milions d’euros per edició. Des de posada en marxa d’aquesta iniciativa (a l’edició 080 Barcelona Fashion de gener 2016), s’han assolit els 12 milions d’euros, en total.
 
En aquesta edició del 080 Fashion Showrom s’han seleccionat  per participar-hi un total de vint marques catalanes del segment de moda de dona exterior, d’entre les quals destaquen firmes consolidades com Sita Murt, Yerse, Lola Casademunt, Naulover, o Escorpion, que també presenten col·lecció en aquesta edició de la passarel·la. També participen al Showroom altres marques com Munich o Skun Funk, i firmes emergents com Designers Society, Teoh&Lea, amt., Nou Moscada, Núria Serra o Vaufoulot, entre d’altres.
 
El Showroom arriba a la seva setena edició consolidat com a pol d’intercanvi comercial en el marc de la setmana catalana de la moda, un “trade show” útil i efectiu per tancar acords comercials in situ, segons les marques expositores participants, perquè facilita la internacionalització”.
 
7a edició del Barcelona Fashion Summit, la jornada professional de referència del negoci de la moda
 
També en el marc de la activitats paral·leles de la setmana de la moda, la consellera ha inaugurat aquest matí al Teatre Nacional de Catalunya (TNC), la 7a edició del Barcelona Fashion Summit. Sota el títol Fashion Any 0: Claus per reinventar el negoci de la moda, el fòrum ha reunit durant un dia a principals executius del sector al voltant d'un programa de ponències i taules rodones.
 
En aquest marc, la consellera ha destacat que aquesta “és una jornada per escoltar, aprendre i actuar”. A més, ha indicat que “cal posar el consumidor en el centre de les nostres decisions, repensar-ho tot i potser reinventar-nos”. La consellera Chacón ha volgut ressaltar la importància del sector de la indústria de la moda a Catalunya, “que és cabdal, té 4.000 empreses, genera 60.000 llocs de treball i representa el 7,5% del PIB”. En aquest sentit, Chacón ha assegurat que “des del Govern ens proposem conscienciar de la importància social de la indústria de la moda, dels actius que té i també de la disrupció per fer-lo créixer”. Alhora també ha assenyalat que “estarem al costat de les empreses en polítiques de retenció del talent”.
 
La jornada organitzada per Modaes.es amb la col·laboració del 080 Barcelona Fashion, ha comptat amb representants d’Inditex, Mango, Desigual, C&A, Tous, Deloitte, Scalpers, 21 Buttons, McKinsey, Pepe Jeans, Adolfo Dominguez, i Agatha Ruiz de la Prada, entre d’altres.
 
 
Més informació al web del 080 : www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes
 
 
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
 
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

Twitter Dept. Empresa: @empresacat.cat

 
 

3  

Imatges

La consellera Àngels Chacón en la visita al 080 fashion showroom, l'espai comercial del certamen català de la moda

La consellera Àngels Chacón en la visita al 080 fashion showroom, l'espai comercial del certamen català de la moda 1202

Moment de la signatura del conveni de col·laboració amb el pt del clúster MODACC, Pep Generó

Moment de la signatura del conveni de col·laboració amb el pt del clúster MODACC, Pep Generó 1122

Foto de família

Foto de família 1189