TES

Calvet: "Hem d'entendre la mobilitat com a servei global i no com el fet de disposar d'un vehicle privat"

query_builder   8 febrer 2019 14:39

event_note Nota de premsa

Calvet: "Hem d'entendre la mobilitat com a servei global i no com el fet de disposar d'un vehicle privat"

  • El conseller de Territori i Sostenibilitat inaugura la primera Fira de la Mobilitat Sostenible de Catalunya que se celebra fins diumenge al Papiol
  • Calvet reivindica la vinyeta com l’eina per obtenir els recursos necessaris per “afrontar la renovació de les infraestructures i per invertir en transport públic i ambientalització de flotes
TES
Calvet, avui durant la inauguració de la fira.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha manifestat avui que la mobilitat “s’ha d’entendre com a servei i no tant com el fet de disposar d’un vehicle privat”. Ho ha dit durant la inauguració de la I Fira de la Mobilitat Sostenible, organitzada per la Convenció Nacional d'Alcaldes i Alcaldesses de Catalunya i que se celebra fins diumenge al Papiol. Sota el títol ‘Mobilitat, Sostenibilitat i Accessibilitat’, la trobada reunirà administracions públiques, experts, ciutadans i empreses per dialogar de manera constructiva sobre la mobilitat del futur.
perquè
 
Calvet ha explicat que per avançar cap a una mobilitat més sostenible també cal incidir en el transport privat. “Hem de fer que les flotes siguin més netes, és a dir, descarbonitzar els mecanismes de propulsió dels vehicles per anar cap al sistemes elèctrics o de gas, per exemple, i també hem d’aconseguir vehicles més connectats, perquè això ens aportarà més seguretat, millorarem la gestió de la xarxa viària i tindrem menys congestió”. Per a Calvet, “també hem d’anar cap al vehicle compartit”.
 
Pel que fa als reptes del Departament de Territori i Sostenibilitat, Calvet ha manifestat la necessitat de finalitzar “el Pla Director de Mobilitat i el Pla Director d’Infraestructures, que ens permetran programar les actuacions necessàries per desenvolupar una bona gestió del transport públic”. En aquest sentit, ha posat com a exemples els projectes de connexió de la línia del Vallès i la Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat, la finalització de la línia 9 del metro així com altres perllongaments de metro o autobús.
 
Per dur a terme totes aquestes iniciatives i poder “posar al dia les nostres infraestructures necessitem recursos que han de venir la vinyeta, el gran concepte de gestió de les vies d’alta capacitat; una tarifa plana que ens permetrà acabar amb els peatges i disposar alhora de diners per afrontar la renovació de les infraestructures i per invertir en transport públic i ambientalització de flotes”. L’altre gran projecte del Departament, la T-mobilitat, “serà el gran instrument de millora de la gestió del transport públic perquè passarem de la tarifació per corones a una tarifació per quilòmetres i per recurrència”. “Tot això forma part de l’agenda modernitzadora que estem impulsant des del Departament de Territori i Sostenibilitat”, ha conclòs.

2  

Imatges

Foto 1

Foto 1 262

FOTO 2

FOTO 2 139

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 188