DARP

El Departament d'Agricultura distingeix vuit iniciatives realitzades per a la millora de la comercialització dels productes pesquers

Es tracta d'accions, amb les quals el sector contribueix a l'aplicació dels objectius previstos per l'Estratègia Marítima de Catalunya (EMC 2030)

query_builder   15 febrer 2019 14:58

event_note Nota de premsa

El Departament d'Agricultura distingeix vuit iniciatives realitzades per a la millora de la comercialització dels productes pesquers

Es tracta d'accions, amb les quals el sector contribueix a l'aplicació dels objectius previstos per l'Estratègia Marítima de Catalunya (EMC 2030)

DARP
El secretari general del DARP, David Mascort, i el director general de Pesca i Afers Marítims, Sergi Tudela, amb els representants de les inicitives distingides
El secretari general del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, David Mascort, i el director general de Pesca i Afers Marítims, Sergi Tudela, han distingit aquest matí, en el marc d’una jornada dedicada a l’ “Estat d’implementació de les línies d’actuació de l’Estratègia Marítima de Catalunya 2030”, vuit iniciatives destinades a la millora de la comercialització dels productes pesquers, amb les quals es contribueix a tirar endavant els objectius d’aquesta estratègia.
 
Es tracta d’accions adreçades a millorar la qualitat, identificació i presentació del producte pesquer, realitzades pel sector i cofinançades per la Generalitat de Catalunya i el Fons Europeu Marítim i de la Pesca (FEMP).
 
La pesca de Catalunya es caracteritza per ser una pesca costanera: les barques surten cada dia a pescar i tornen el mateix dia a port a vendre les seves captures.
Això vol dir que el nostre producte és molt fresc, de manera que es pot trobar a les peixateries o restaurants a les poques hores de sortir de mar. Aquest producte, a més de fresc, té el valor afegit de la proximitat des del punt de vista mediambiental.
 
Per tot això, l’objectiu de les iniciatives presentades en l’àmbit de la comercialització és fomentar un vincle entre els consumidors i el sector pesquer, mitjançant el reconeixement i la valorització d’aquest producte.
 
Així, els projectes distingits amb els distintius EMC 2019 són:
 
•          Millora de la traçabilitat i la visibilitat del peix de Vilanova i la Geltrú mitjançant una etiqueta individual distintiva. Confraria de Pescadors de Vilanova i la Geltrú.
•          Millorar de les condicions de comercialització i promoció del productes de la pesca mitjançant la implementació de cubetes de dues mides apilables. Confraria de Pescadors de Barcelona.
•          Estudi del perfil del consumidor i dels canals de venda de peix de Palamós i potenciació de la marca de garantia. Confraria de Pescadors de Palamós.
•          Cap a un envàs comú de peix a les llotges catalanes: Estudi: harmonització de les caixes de primera venda del peix blau a Catalunya. Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors.
•          Classificadores de peix blau: inversions per la millora de la qualitat de la sardina i seitó. Confraries de Pescadors de L’Escala i de Cambrils.
•          Innovació en la transformació i comercialització on-line de transformats dels productes pesquers frescos de proximitat.  LURALGRUP, SL.
•          Foment de la subhasta on-line del peix de llotja. Confraria de Pescadors de Tarragona.
•          Millora de la comercialització de l’angula de Ter – Juli Carbó Rojo.
 
 
Balanç de la implementació de l’Estratègia Marítima de Catalunya (EMC)
 
Aquests distincions s’han realitzat en el marc d’una jornada dedicada a l’“Estat d’implementació de les línies d’actuació de l’Estratègia Marítima de Catalunya 2030 per assolir un sector pesquer competitiu compromès amb una gestió bioeconòmica”, que ha tingut lloc aquest matí a la seu del Departament d’Agricultura, a Barcelona.
 
En aquest mateix acte, i també com a part dels objectius de l’EMC, s’ha presentat el resultat de la missió del projecte de cooperació entre el sector de l’encerclament català i d’Euskadi per l’anàlisi de la viabilitat d’implementació d’una Organització de Productors de la Pesca a Catalunya per a la modalitat de l’encerclament.
 
També s’ han analitzat les actuacions de promoció del “Peix de Llotja”, desenvolupades pel Govern, adreçades a incentivar el consum del peix de llotja com a producte pesquer de qualitat, fresc i de proximitat, comercialitzat a les llotges catalanes.

1  

Imatges

El secretari i el director amb els distingits

El secretari i el director amb els distingits 4538