Fotografia del vicepresident durant la visita a la delegació de l'ATC a Girona

Aragonès: "La participació de l'ATC en la campanya de l'IRPF és una peça més del seu desplegament territorial, fita aconseguida pel vicepresident Junqueras"

query_builder   25 abril 2019 13:19

event_note Nota de premsa

Aragonès: "La participació de l'ATC en la campanya de l'IRPF és una peça més del seu desplegament territorial, fita aconseguida pel vicepresident Junqueras"

  • Les 32 oficines territorials de l’ATC col·laboren en la campanya de la renda 2018 per segon any consecutiu
  • 87 professionals ubicats en 58 llocs d’atenció, un 20% més que l’any passat, oferiran els seus serveis per fer la declaració de l’IRPF
  • Durant la campanya de la renda 2017, l’ATC va prestar assistència a un total de 15.052contribuents arreu de Catalunya
Fotografia del vicepresident durant la visita a la delegació de l'ATC a Girona
L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) ajudarà a confeccionar la declaració de l’IRPF corresponent a l’exercici 2018 a tots els contribuents que així ho sol·licitin. Així ho ha anunciat el vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Pere Aragonès, durant la visita que ha fet aquest matí a la Delegació de l’Agència Tributària de Catalunya a Girona.
 
El declaracions als mitjans de comunicació, Aragonès ha assegurat que “aquesta participació en la campanya de l’IRPF és una peça més del desenvolupament de l’ATC, que l’any 2017 va fer un salt endavant amb el seu desplegament territorial, una fita aconseguida pel vicepresident Junqueras”. Segons el vicepresident, les dades d’activitat dels 18 mesos de l’agència catalana “posen de manifest l’encert d’aquella decisió”.
 
Des que varen entrar en funcionament, el setembre del 2017, i fins al 31 de març passat, les 4 delegacions de l’ATC i les 19 oficines territorials han atès 374.691 persones i han gestionat 1.379.060 expedients, amb una recaptació de 4.314 milions d’euros.
 
Cita prèvia, a partir del 9 de maig

Enguany és el segon any que l’Agència catalana presta el servei de cita prèvia a les 32 oficines -19 de pròpies i 13 de serveis tributaris, compartides amb entitats locals (diputacions, consells comarcals i ajuntaments)- que té desplegades arreu de la geografia catalana. En concret, un total de 58 llocs d’atenció, un 20% més que l’any passat, i 87 professionals repartits per tot Catalunya, es posaran a disposició dels ciutadans per prestar-los aquest servei d’assistència personalitzada.
 
Els funcionaris de l’Agència també atendran els ciutadans que ho desitgin per elaborar la declaració de l’impost sobre el patrimoni. Ho faran en cinc punts: la seu de l’ATC a la Zona Franca, l’oficina del Barcelonès Nord (Poblenou), i les delegacions territorials de Girona, Lleida i Tarragona.
 
La sol·licitud per ser atès a les oficines de l’ATC entre el 14 de maig i l’1 de juliol es pot fer a través del telèfon 901 22 33 44, a partir del proper 9 de maig. Els contribuents que hagin de fer la declaració de l’impost sobre el patrimoni també podran demanar cita prèvia a través de la seu electrònica de l’ATC o del telèfon 012. Una de les principals novetats d’enguany és que no es poden fer presentacions en paper i, per primera vegada, totes les declaracions es faran telemàticament.
 
Un 95% dels contribuents, “altament satisfets” per l’atenció rebuda

Durant la visita, el vicepresident del Govern, acompanyat de la secretària d’Hisenda, Marta Espasa, el delegat del Govern a Girona, Pere Vila, i el director de l’ATC, Eduard Vilà, han mantingut una reunió de treball durant la qual han valorat el servei prestat l’any passat per primera vegada i han donat a conèixer que, durant la campanya de l’any passat, l’Agència catalana va prestar assistència a un total de 15.052 contribuents per fer la declaració de l’IRPF, un 95% dels quals va qualificar l’atenció rebuda “d’altament satisfactòria”. “El nostre objectiu és disposar d’una administració tributària de servei i acompanyament al ciutadà, que faciliti els tràmits i elimini burocràcia i treballi amb rapidesa i eficàcia. Així ho demostren aquestes dades de l’índex de satisfacció dels contribuents amb l’ATC”, ha afirmat el vicepresident.
 
En aquest sentit, segons ha explicat Aragonès, la vocació de l’ATC i del Govern català és “fer les coses fàcils” per passar d’un model tributari basat en el ‘tribut’ com una obligació, “a què aquest contribueixi a millorar l’estat del benestar”, ha reblat.
 
L’ATC, un model d’atenció en xarxa
 
Oferir els mateixos serveis a tots els ciutadans de Catalunya i fer-los més propers amb el mateix nivell d’eficiència i qualitat, i una atenció cada vegada més personalitzada, és l’objectiu fonamental del model d’atenció en xarxa de l’ATC.
 
Des de l’1 de setembre del 2017, l’Agència Tributària ha ampliat la seva estructura, passant de tenir 4 delegacions a 32 oficines distribuïdes arreu de la geografia catalana. Concretament, l’ATC disposa dels Serveis Centrals a Barcelona, 3 delegacions (Tarragona, Girona i Lleida), 19 oficines territorials (Barcelona Poblenou, Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Mataró, Manresa, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d’Empordà, Figueres, la Seu d’Urgell, Reus i Tortosa) i 13 oficines de serveis tributaris, compartides amb administracions locals (l’Hospitalet de Llobregat, Berga, Igualada, Vilanova i la Geltrú, Olot, Ripoll, Cervera, Solsona, Tremp, Vielha, Valls, el Vendrell i Móra d’Ebre).
 
Aquesta xarxa territorial, que estén la seva capil·laritat a tot el territori, presta serveis relacionats amb tots els tributs plenament gestionats per l’ATC i l’atenció de la recaptació executiva abans encomanada a l’AEAT. Per tant, la cartera de serveis prestada per l’ATC s’ha incrementat i, alhora, s’ha aproximat a la ciutadania. Com a dades que ho corroboren, val a dir que, des que es van posar en marxa les noves oficines, ja han atès més de la meitat (54%) dels contribuents que s’han adreçat a l’ATC i que el nombre de cites prèvies ha crescut un 92%.
 
També, en el marc del desplegament territorial, i a fi d’aproximar l’Administració tributària al contribuent, la xarxa Tributs de Catalunya ha comportat el desenvolupament d’un marc de col·laboració estable amb les administracions tributàries locals per gestionar els tributs amb més proximitat al ciutadà: avui disposa de 203 oficines, amb les quals ha assolit un potencial d’actuació sobre 911 municipis que cobreixen el 86% de la població.

2  

Imatges

Fotografia (1)

Fotografia (1) 298

Fotografa (2)

Fotografa (2) 284

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 330