Fotografia del vicepresident durant la visita a la delegació de l'ATC del Barcelonès Nord

Aragonès: "L'atenció al contribuent és un dels pilars de l'Agència Tributària de Catalunya, així com la lluita contra el frau fiscal"

query_builder   14 maig 2019 13:43

event_note Nota de premsa

Aragonès: "L'atenció al contribuent és un dels pilars de l'Agència Tributària de Catalunya, així com la lluita contra el frau fiscal"

  • Valora molt positivament l’atenció rebuda per part dels professionals de l’Agència, després de fer la seva declaració de l’IRPF, i anima els contribuents a utilitzar el servei gratuït de cita prèvia
  •  Anuncia que l’ATC ha fet aflorar 740 milions d’euros de frau fiscal en quatre anys
Fotografia del vicepresident durant la visita a la delegació de l'ATC del Barcelonès Nord
El vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda de la Generalitat, Pere Aragonès, ha animat a tots els ciutadans de Catalunya a fer la seva declaració de la renda a qualsevol de les 32 oficines que l’Agència Tributària de Catalunya té distribuïdes arreu de la geografia catalana. “Els contribuents tenen l’oportunitat de fer aquest tràmit presencial a les oficines de l’agència catalana”, ha assegurat. Segons ha explicat, aquest és el segon any que les oficines ofereixen aquest servei, després de la “prova pilot” que es va fer l’any 2018, en la que van participar 15.000 persones, un 95% de les quals van mostrar un “alt grau de satisfacció” amb el servei rebut. “Això és una demostració de la bona feina en l’atenció a l’usuari que fa l’agència catalana”, ha afirmat. Per al vicepresident, “des del Govern pensem que el compliment de les obligacions fiscals ha d’anar acompanyat de facilitar els tràmits i les gestions al ciutadà, amb la vocació de convertir l’ATC en l’administració tributària del país”.
 
En declaracions als periodistes, Aragonès també ha destacat que un altre dels pilars de l’ATC és la lluita contra el frau fiscal. En aquest sentit ha anunciat que l’agència catalana ha fet aflorar un total de 740 milions d’euros en quatre anys, en el marc del Pla de prevenció i reducció del frau fiscal i de foment de les bones pràctiques (2015-2018). “Aquests diners, tal com repeteix el vicepresident Junqueras, estaran molt millor finançant la salut, l’ensenyament, o la seguretat dels nostres ciutadans que no pas en mans de contribuents que no compleixen amb les seves obligacions tributàries”, ha reblat.  
 
Les oficines de l’ATC col·laboren en la campanya de la renda per segon any consecutiu
 
L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) ajudarà a confeccionar la declaració de l’IRPF corresponent a l’exercici 2018 a tots els contribuents que així ho sol·licitin. Enguany és el segon any que l’Agència catalana presta el servei de cita prèvia a  les 32 oficines -19 de pròpies i 13 de serveis tributaris, compartides amb entitats locals (diputacions, consells comarcals i ajuntaments)- que té desplegades arreu de la geografia catalana.
En concret, un total de 58 llocs d’atenció, un 20% més que l’any passat, i 87 professionals repartits per tot Catalunya es posaran a disposició dels ciutadans per prestar-los aquest servei d’assistència personalitzada.
 
Els funcionaris de l’Agència també atendran els ciutadans que ho desitgin per elaborar la declaració de l’impost sobre el patrimoni. Ho faran en cinc punts: la seu de l’ATC a la Zona Franca, l’oficina del Barcelonès Nord (Poblenou), i les delegacions territorials de Girona, Lleida i Tarragona. Aquestes oficines també comptaran amb una plataforma de suport telefònic i un equip de suport tècnic format per 8 persones, preparat per respondre consultes complexes relacionades amb l’impost.
 
La sol·licitud per ser atès a les oficines de l’ATC entre el 14 de maig i l’1 de juliol es pot fer a través del telèfon 901 22 33 44. Els contribuents que hagin de fer la declaració de l’impost sobre el patrimoni també podran demanar cita prèvia a través de la seu electrònica de l’ATC o del telèfon 012.

Campanya de la renda 2017: 15.052 contribuents atesos, 95% dels quals es declaren “altament satisfets” per l’atenció rebuda
 
Segons les dades de l’anterior campanya de la renda 2017, la primera en què l’ATC va oferir els seus serveis d’atenció personalitzada amb personal i estructura propis, l’Agència catalana va prestar assistència a un total de 15.052 contribuents per fer la declaració de l’IRPF, un 95% dels quals va qualificar l’atenció rebuda “d’altament satisfactòria”.
 
Pel que fa a l’impost sobre el patrimoni, l’any passat es van presentar un total de 76.811 declaracions i es van recaptar 525 milions d’euros, 493 dels quals durant la campanya. D’acord amb la previsió d’ingressos que consta a l’Avantprojecte de llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2019, el govern estima recaptar enguany per aquesta figura tributària al voltant d’uns 554 milions d’euros.

L’ATC, un model d’atenció en xarxa
 
Oferir els mateixos serveis a tots els ciutadans de Catalunya i fer-los més propers amb el mateix nivell d’eficiència i qualitat, i una atenció cada vegada més personalitzada, és l’objectiu fonamental del model d’atenció en xarxa de l’ATC.
 
Des de l’1 de setembre del 2017, l’Agència Tributària ha ampliat la seva estructura, passant de tenir 4 delegacions a 32 oficines distribuïdes arreu de la geografia catalana. Concretament, l’ATC disposa dels Serveis Centrals a Barcelona, 3 delegacions (Tarragona, Girona i Lleida), 19 oficines territorials (Barcelona Poblenou, Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Mataró, Manresa, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d’Empordà, Figueres, la Seu d’Urgell, Reus i Tortosa) i 13 oficines de serveis tributaris, compartides amb administracions locals (l’Hospitalet de Llobregat, Berga, Igualada, Vilanova i la Geltrú, Olot, Ripoll, Cervera, Solsona, Tremp, Vielha, Valls, el Vendrell i Móra d’Ebre).
 
Aquesta xarxa territorial, que estén la seva capil·laritat a tot el territori, presta serveis relacionats amb tots els tributs plenament gestionats per l’ATC i l’atenció de la recaptació executiva abans encomanada a l’AEAT. Per tant, la cartera de serveis prestada per l’ATC s’ha incrementat i, alhora, s’ha aproximat a la ciutadania. Com a dades que ho corroboren, val a dir que, des que es van posar en marxa les noves oficines, ja han atès més de la meitat (54%) dels contribuents que s’han adreçat a l’ATC i que el nombre de cites prèvies ha crescut un 92%.
 
També, en el marc del desplegament territorial, i a fi d’aproximar l’Administració tributària al contribuent, la xarxa Tributs de Catalunya ha comportat el desenvolupament d’un marc de col·laboració estable amb les administracions tributàries locals per gestionar els tributs amb més proximitat al ciutadà: avui disposa de 203 oficines, amb les quals ha assolit un potencial d’actuació sobre 911 municipis que cobreixen el 86% de la població.

 

2  

Imatges

Fotografia (1)

Fotografia (1) 4169

Fotografia (2)

Fotografia (2) 4290

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 66