TES

Gavín:"Cal corregir la planificació radial del Corredor Mediterrani i prioritzar les connexions amb els ports i les empreses"

query_builder   28 maig 2019 14:14

event_note Nota de premsa

Gavín:"Cal corregir la planificació radial del Corredor Mediterrani i prioritzar les connexions amb els ports i les empreses"

  • El secretari d’Infraestructures i Mobilitat reivindica un “canvi real” de prioritats en la planificació i execució de les obres d’aquesta infraestructura, durant la Trobada corredor ferroviari del Mediterrani
  • Gavín reclama un corredor que “vulgui anar a Europa, que es construeixi de nord a sud i que pensi en les mercaderies, no només en l’alta velocitat de passatgers”
TES
Gavín, durant la seva intervenció, aquest matí.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha reivindicat aquest matí “corregir la planificació radial del Corredor Mediterrani i prioritzar les connexions amb els ports, les empreses, i amb Europa”, durant l’obertura de la Trobada corredor ferroviari del Mediterrani organitzada pel diari Expansión. Gavín s’ha ofert al Ministeri de Foment a “aportar col·laboració i complicitat” amb l’objectiu de reimpulsar aquest projecte.
                                  
Gavín ha reclamat un “canvi real de prioritats i que el corredor s’executi i es planifiqui d’una manera diferent de com s’ha portat fins ara i que s’abandoni d’una vegada per totes el disseny radial. Si fos alcalde de Madrid estaria encantat amb el disseny radial però un president de l’Estat espanyol no ho pot estar pas i, per tant, el que demanem és que en la mesura en què es pugui, es prioritzi un corredor que vulgui anar a Europa, que es construeixi de nord a sud, que pensi en les mercaderies i no només en l’alta velocitat de passatgers”. Com a exemple d’aquesta estructura radial ha posat la recent licitació per part de l’administrador ferroviari Adif de la primera fase de connexió entre les línies d’alta velocitat Madrid-Levante i Madrid-Barcelona.
 
Per al secretari d’Infraestructures i Mobilitat, “Espanya ha volgut ser excel·lent en l’alta capacitat de passatgers i ha abandonat les rodalies i les mercaderies” i, per tant, ara hem de “pensar què cal fer amb aquesta infraestructura per generar valor afegit al territori”. “En el cas del Corredor Mediterrani és claríssim que cal connectar les exportacions, les empreses i els ports amb Europa, no dins de la península Ibèrica, perquè per fer això no calia l’ample internacional”, ha afegit.
 
Gavín ha destacat que amb l’actual equip del Ministeri de Foment “la complicitat i empatia són majors” i per això ha demanat que aquest canvi d’actitud “es tradueixi en una nova manera de fer i de desenvolupar el corredor”. “Estem disposats a aportar, a col·laborar i el que no farem és posar-nos al servei dels discursos de queixa de les afectacions de les obres del corredor, perquè n’hi haurà i seran inevitables i durant un temps les haurem de compaginar amb passatgers. Però per això necessitem major informació”, ha insistit.

2  

Imatges

Foto 1

Foto 1 3573

Foto 2

Foto 2 3075

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 317