Presentació Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2018-2022.

TURISME

El nou Pla Estratègic de Turisme 2018-2022 promou un model turístic català intel·ligent i sostenible

query_builder   13 juny 2019 15:03

event_note Nota de premsa

TURISME

El nou Pla Estratègic de Turisme 2018-2022 promou un model turístic català intel·ligent i sostenible

Presentació Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2018-2022
Presentació Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2018-2022

  • Barcelona ha tancat avui el cicle d’onze presentacions d’aquest pla estratègic que ha aplegat pràcticament un miler de professionals del sector turístic 
 
  • El Pla preveu mesures concretes que millorin la competitivitat del sector per situar Catalunya entre les tres primeres destinacions turístiques de la Mediterrània.
 
  • Augmentar la despesa diària per turista, la desestacionalització, retenir i atraure nous turistes i incrementar el nombre de visitants a les comarques interiors són altres objectius principals del Pla.
 
  • Des del Govern es treballa per un model de turisme sostenible, responsable i intel·ligent que serveixi per augmentar l’activitat econòmica i per reforçar la reputació del país, tot fent-lo compatible amb la qualitat de vida dels residents.
El director general de Turisme, Octavi Bono, ha explicat avui a Barcelona a l’auditori de La Pedrera-Casa Milà, davant de 230 professionals del sector turístic de la ciutat els detalls del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2018-2022.
 
El Pla preveu mesures concretes que millorin la competitivitat del sector per situar Catalunya entre les tres primeres destinacions turístiques de la Mediterrània. En aquest sentit, preveu augmentar les inversions al sector per millorar-ne la qualitat i diversificar l’oferta, i per això es facilitarà una línia de crèdit per contribuir a la millora dels serveis i les infraestructures turístiques. També s’inclou un programa per potenciar la innovació tecnològica que faciliti el contacte dels clients potencials amb l’oferta de les comarques del litoral.
 
El director General, Octavi Bono, ha declarat que “una de les virtuts d’aquest pla és la d’entendre la diversitat del territori i precisament per aquest diversitat és important donar resposta a les diferents realitats que tenim” i que “ cal ser quirúrgics davant la massificació. No és que sobrin turistes en zones concretes sinó que es tracta de distribuir-los de manera que tot el territori en tregui un benefici.” En aquest sentit, també ha expressat que “el 47% de turistes arriba entre juny i setembre, motiu pel qual cal necessitem crear noves propostes en altres èpoques de l’any per tal de poder desestacionalitzar aquest turisme” especificant que això “ha de generar un creixement intel·ligent i sostenible que permeti que l’activitat estigui viva, sigui competitiva i alhora eviti conflictes”.

A més, des del Govern es treballa per un model de turisme sostenible, responsable i intel·ligent que serveixi per augmentar l’activitat econòmica i per reforçar la reputació del país, tot fent-lo compatible amb la qualitat de vida dels residents.
 
Un pla de tot el sector per assolir quatre objectius clau

Segons les estimacions fetes arran de les previsions de creixement de l’Organització Mundial del Turisme, el 2022 a Catalunya ens visitaran uns 21 milions de turistes estrangers. Amb aquest pla es busca ordenar els nous fluxos de visitants amb tres objectius principals: augmentar la despesa per part dels turistes fins els 191 euros per persona i dia, que un 37% del total ens visitin fora de temporada alta i que a les comarques interiors hi arribin nous turistes. Amb aquests tres eixos es vol millorar la qualitat del turisme, assolir millors nivells d’estabilitat en els llocs de treball relacionats amb el sector i afavorir àrees que fins ara han estat al marge d’aquesta activitat.
 
Per assolir aquests objectius el Pla Estratègic de Turisme preveu fer campanyes de difusió que defineixin Catalunya com una destinació on viure una experiència única a la Mediterrània, posar l’accent en pràctiques que apostin per la qualitat i la sostenibilitat amb l’entorn, contribuir a la cerca d’un públic objectiu adequat i potenciar noves inversions en serveis per atraure visitants i fer el sector més competitiu.
 
Cal tenir en compte, que un pla d’aquesta magnitud no està únicament pensat en vistes al turisme sinó que també implica a tota la societat i als ciutadans ja que vol incidir en la convivència entre residents i turistes generant alhora una millor qualitat en els llocs de treball del sector que afavoreixin un millor desenvolupament econòmic del país.
 
Per aquest motiu, el Pla és el resultat d’anys d’estudi i buscant un ampli acord amb tots els agents del sector implicats. El nou Pla s’ha elaborat a partir de 7 eixos principals:
 
-       Mostrar Catalunya com una destinació de qualitat
-       La cerca de visitants en els mercats adequats als criteris a qualitat
-       Atreure noves inversions
-       Afavorir pràctiques sostenibles i que preservin l’entorn
-       Millorar els serveis per millorar la competitivitat
-       Redistribuir els fluxos turístics
-       Un nou sistema de governança
 
Actualment el turisme representa un 12% del PIB català i ocupa unes 450.000 persones, el que es tradueix en un 14% dels llocs de treball.
 
Per més informació sobre el pla, podeu anar al següent enllaç on trobareu un resum executiu, el pla complet i una còpia del pla anterior:
 
 -----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa:  https://twitter.com/empresacat