SIL Calvet

Calvet: "El nou material mòbil per al transport de mercaderies d'FGC forma part de l'agenda ambiental del Govern perquè reduirà la circulació de camions i les emissions"

query_builder   27 juny 2019 15:51

event_note Nota de premsa

Calvet: "El nou material mòbil per al transport de mercaderies d'FGC forma part de l'agenda ambiental del Govern perquè reduirà la circulació de camions i les emissions"

  • Ferrocarrils adquirirà cinc locomotores i seixanta-sis vagons per modernitzar el seu material mòbil i incrementar la demanda d’aquest servei
 
  • La compra suposarà treure 202.602 camions de les carreteres cada any, a partir del 2022
SIL Calvet
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, acompanyat del president d’FGC, Ricard Font, ha presentat el detall de la compra del nou material mòbil per al transport de mercaderies de l’operadora a l’estand de la Generalitat de Catalunya present al Saló Internacional de la Logística (SIL).
 
El conseller ha explicat que la compra, autoritzada pel Govern aquesta setmana, “consisteix en cinc locomotores i seixanta-sis vagons per tal de renovar el material mòbil de mercaderies de FGC i incrementar la seva capacitat per a transportar mercaderies; una operació important per a una empresa, FGC, insígnia per l’alta qualitat del servei que ofereix i pel seu compromís ambiental”. En aquest sentit el conseller ha recordat que “tota l’energia elèctrica que FGC utilitzarà a partir de 2019 serà d’origen renovable”  i ha dit que forma part de l’agenda d’actuacions ambientals d’FGC.
 
La renovació s’ha pressupostat en 43,2 milions d’euros: 30 milions per les 5 noves locomotores i 13,2 milions pels 66 nous vagons. Amb aquesta nova adquisició el parc mòbil passarà de tenir 7 locomotores i 98 vagons, a tenir 9 locomotores i 164 vagons.
 
El transport de mercaderies prestat per FGC té un impacte important en l’economia i, en particular, a les comarques del Baix Llobregat i el Bages, així com permet fomentar el transport sostenible en el sentit d’afavorir el transport per ferrocarril versus el transport per carretera.
 
 
Amb la lluita contra el canvi climàtic i la millora de la qualitat de l’aire
 
La substitució de les tres actuals locomotores de línia 254 (dièsel) per les cinc noves locomotores duals, que circularan amb tracció elèctrica en els trams que actualment ja disposen de catenària (Manresa – Martorell – Sant Boi), “comportarà una reducció de consum de gasoil d’un 66 % i una reducció global del 66% de les emissions contaminants” ha especificat el conseller Calvet. I respecte el material comprat, cal destacar que les locomotores seran en un 95% reciclables.
 
L’augment del material comporta una major capacitat del transport. El conseller ha explicat que amb les cinc locomotores noves i els seixanta-sis vagons nous, FGC estarà en disposició de fer, fins a 16 circulacions diàries i això significarà treure 202.602 camions/any de la carretera i un estalvi de fins a 10,3 milions de litres de gasoil/any.
 
Per tot plegat, el titular de DTES ha sentenciat: “Si tenim més transport públic i més transport públic de mercaderies per ferrocarril aconseguirem fer front a l’emergència climàtica, que el govern va declarar fa unes setmanes. Tot està en sintonia amb aquesta acció de govern: davant de l’emergència climàtica, davant l’actuació de l’agenda 10/30 de FGC i davant de la qualitat de l’aire que tots desitgem que hi hagi a les nostres ciutats i sobretot a l’entorn metropolità”.

1  

Imatges

Foto

Foto 597

2  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 243

Dossier

Dossier
PDF | 917