Govern

MODA

La Generalitat atorga el Premi 080 a la Millor Col·lecció a Brain & Beast i el Premi 080 al Disseny Emergent als dissenyadors Eñaut i Sonia Carrasco

query_builder   28 juny 2019 22:50

event_note Nota de premsa

MODA

La Generalitat atorga el Premi 080 a la Millor Col·lecció a Brain & Beast i el Premi 080 al Disseny Emergent als dissenyadors Eñaut i Sonia Carrasco

 ·      La consellera de Presidència, Meritxell Budó, ha presidit aquest vespre al Port Marina Vela la cloenda i lliurament de Premis de la 24a edició de  080 Barcelona Fashion 
 
·      La firma Brain & Beast, amb la col·lecció “Première”, ha estat distingida amb el Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció d’aquesta edició del certamen. De la seva banda, els dissenyadors emergents Eñaut -amb la col·lecció “Newfoundland”- i Sonia Carrasco -amb la proposta “33.394759,-124.969482”- han estat premiats, ex aequo, amb el Premi Nacional 080 al Disseny Emergent. El Premi Modacc a Dissenyadors i Marques amb més potencial Comercial Internacional  ha estat per a Menchén Tomás, per la col·lecció “Cotton Club”
 
·      Prop de 25.000 persones, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general han passat per l’edició d’estiu de la setmana catalana de la moda
 
 
La firma Brain & Beast ha estat la guanyadora del Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 d’aquesta edició del certamen català de moda catalana que impulsa la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) i que s’ha celebrat al llarg d’aquesta setmana al Recinte Modernista de Sant Pau i avui en el marc del 080 Barcelona Beach, al nou Port Marina Vela.
 
De la seva banda, el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya 080 al Disseny Emergent 080 de la 24a edició s’ha atorgat, ex aequo, als dissenyadors emergents Eñaut, i Sonia Carrasco. Així mateix, la firma Menchén Tomás ha obtingut el Premi Modacc a Dissenyadors i Marques amb més Potencial Comercial.
 
La consellera de Presidència, Meritxell Budó, ha presidit l’acte  aquest vespre al nou Port Marina Vela la cloenda i lliurament de Premis de  080 Barcelona Fashion, que ha comptat també amb la presència de la directora general de Comerç, i directora del Consorci, Artesania i Moda (CCAM), Muntsa Vilalta, i de la cap d’Àrea de Moda i project manager del 080, Marta Coca, a més de dissenyadors, patrocinadors i professionals del sector.
 
En el marc de la cloenda, la consellera Budó ha destacat que “la moda és un sector estratègic per al país, que es basa en la innovació, que necessita més i millor oferta de formació, i sobretot, un sector que hem de donar a conèixer encara més a tot el món", i ha reiterat l'aposta del govern de la Generalitat per "ajudar-vos a ser més competitius i a fer visibles els vostres projectes". Així mateix, Budó ha volgut posar en valor el fet que "l'edició que ara tanquem del 080, ha apostat per la moda sostenible, l'economia circular i el fash-tech, i us vull felicitar perquè hem d'apostar necessàriament per una altra manera de produir i de consumir".
 
Molts sorpresos, els dissenyadors emergents Eñaut i Sonia Carrasco han agraït el premi 080 al disseny emergent. Eñaut ha reconegut que "és tota una oportunitat perquè acabo de començar", mentre que Sonia Carrasco ha tingut paraules d'agraïment per al seu equip i per a la seva família.  El dissenyador Àngel Vilda, de Brain & Beast, Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció, ha dedicat el premi a tot el seu equip, i també ha tingut paraules per a l'organització del 080 i CCAM amb qui, ha reconegut, "ens hem acabat fent amics". De la seva banda, la dissenyadora Olga Menchén, de Menchén Tomás, guanyadora del Premi Modacc, ha agraït el guardó, i ha volgut remarcar que "és fruit d'un treball conjunt".
 
El Premi Nacional 080 al Disseny Emergent, dotat amb 15.000 euros, té com a objectiu donar suport als creadors novells amb menys de 4 col·leccions o facturació inferior als 50.000€. El guanyador presentarà la seva propera col·lecció en la següent edició de la 080 Barcelona Fashion, i una mostra de la col·lecció guanyadora passarà a formar part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya  De la seva banda, el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col•lecció 080 Barcelona Fashion consisteix en la participació directa a l’edició d’estiu de 2019 del certamen, de forma gratuïta.
 
A banda dels guardons institucionals, el Premi MODACC a Dissenyadors i Marques amb més potencial Comercial Internacional, que en aquesta edició s’ha obert a tots els dissenyadors que han desfilat que no siguin emergents, que  consisteix en la participació directa a la següent edició de la passarel·la 080 de forma gratuïta i un premi de 3.000 euros en serveis del Clúster.
 
La firma Brain & Beast, amb la col·lecció, “Première”, guanyadora del Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció
 
Brain & Beast va néixer a Barcelona l’any 2010 de la mà d’Ángel Vilda. Les seves peces es plantegen com a jocs, endevinalles, jeroglífics d’aparent senzillesa estructural, que responen a complexes equacions geomètriques en les quals el color i la matèria formen part d’uns codis on res no és aleatori. Així, Brain & Beast proposa conjunts de peces que combinen emoció i raó, amb una forta influència de la cultura contemporània, sense oblidar grans dosis de sofisticació i de sentit de l’humor. És la tercera ocasió en què la firma ha estat guardonada amb el Premi 080 a la Millor, que ja va obtenir a les edicions de juliol de 2013 i de febrer de 2018.
 
La col·lecció guanyadora, “Première”, està inspirada en el ritual de les primeres vegades. Dissenys de fantasia que parlen de moments concrets i crítics, i que impulsen a omplir-se de confiança per a fer el pas que tanta por provoca.
 
Sonia Carrasco, amb la col·lecció “33.394759,-124.969482”, i Eñaut, amb “Newfoundland”, Premis Nacionals 080 al Disseny Emergent
 
Sonia Carrasco és graduada en Ciències Empresarials i en Disseny de Moda i formada al Central Saint Martins College of Art and Design. Ha guanyat el  MFSHOW LAB by Pandora i el concurs MMOD MURCIA OPEN DESIGN Mercedes Benz. Així mateix, ha estat seleccionada d’entre els 50 millors de 1500 candidats al Premi LVMH PRIZE. al setembre de 2015, va presentar col·lecció a la Samsung Ego Madrid Fashion Week amb el primer Fashion Film 360º de realitat virtual del món. Formada professionalment com a dissenyadora de moda a Zara TRF, a Alexander McQueen i a Céline. Actualment, és fundadora de la marca Ready-to-Wear, compromesa amb el medi ambient en totes les parts del seu procés creatiu.
 
La col·lecció premiada, “33.394759,-124.969482”, és una proposta batejada amb les coordenades de l’illa del Plàstic a l’Oceà Pacífic, i que destaca per la seva reflexió sobre la sostenibilitat. La col·lecció destaca per la seva comoditat, caràcter contemporani i temporal en blancs, beiges, caquis i blau marins. dissenys artesanals elaborats amb materials 100% orgànics, com el cotó o la llana, i també 100% reciclats, com el nylon, obtingut a partir d’ampolles de plàstic. Vestits midi, jaquetes i abrics extra llargs amb aire desenfadat, són algunes de les peces de roba que més han destacat.
 
Eñaut Barruetabeña, és nascut a Guipúscoa i establert a Barcelona. Després de dos cursos d'arquitectura, es va matricular a l'IED on es va graduar en Disseny de Moda al 2017.  Ha col·laborat amb Llamazares, Delgado i Josep Abril, amb qui va participar a dues edicions de 080 Barcelona Fashion. Després d'uns mesos a Bershka com a dissenyador, al 2018, va guanyar el concurs REC.0/080 Barcelona Fashion al Millor Dissenyador. Amb una estètica minimalista, EÑAUT posa molta atenció al detall, mima el seu patronatge i aposta per teixits orgànics. La seva roba està pensada per a l'home actual, preocupat per la seva imatge, amant de l'art i el disseny.
 
La proposta guardona del dissenyador basc és “Newfoundland”, un homenatge a la seva terra, Guipúscoa, amb una proposta que pretén introduir la roba de pescadors del País Basc del segle XVI a l’armari masculí. Sobre la passarel·la, els models han lluït una selecció de looks amb teixits tècnics i alhora fluids, on el grana ha estat el color comú de cadascun d’ells, combinats amb el clàssic blanc i negre. Jaquetes amb serrells, camises extrallargues, o samarretes de xarxa. 
 
El Jurat de la 24a ed. del 080 Barcelona Fashion
 
L’elecció dels guanyadors ha estat a càrrec d’un jurat professional creat a l’efecte. El guanyador s’ha escollit d’acord amb els criteris de  disseny i creativitat de la col•lecció, qualitat i potencial comercial de la col•lecció. El jurat ha estat integrat per Carlos Puig Padilla, consultor de moda, docent i fotògraf; Charo Mora, especialista en cultura de la moda; Mireia Gonzalez, dissenyadora i consultora de moda; Mireia Ruiz, artista i directora d’art de l’estudi Cocolia; i Carlo Kamchis, editor de les revistes Wonderland, Man About Town i Rollacoaster
 
Menchén Tomás, amb la col·lecció “Cotton Club”, Premi Modacc a Dissenyadors i Marques amb més Potencial Comercial
 
La dissenyadora Olga Menchén va estudiar a l'Escola d'Arts i Tècniques de la Moda de Barcelona, i després de treballar com a dissenyadora per teatre, cinema i televisió, al 1995 va fundar la seva firma. Menchén Tomàs dissenya, produeix i confecciona les seves pròpies col•leccions de Prêt-à-Porter, Festa i Núvia, i realitza dissenys exclusius d'alta costura i per a núvies a mida. Les col•leccions de Menchén Tomàs es distribueixen per mitjà de la pròpia xarxa de botigues de Barcelona, Sevilla i Saragossa i per botigues multimarca tant a Espanya com a l'exterior (França, Itàlia, Bèlgica, Canadà, Estats Units, Xina, Austràlia, etc.).
 
La col·lecció premiada, “Cotton Club”, s’inspira en el típic club de jazz de Nova York dels anys vint. Lluentons, seda, tub brodat i cotó. Fidels a l’essència de MENCHÉN TOMÁS, destaquen els vestits fluids amb infinits detalls, amb el característic segell de femineïtat i sofisticació de la firma.  
 
Prop de 25.000 persones han passat per l’edició d’estiu del 080 Barcelona Fashion

Després de quatre dies de desfilades i activitats paral·leles, 080 Barcelona Fashion ha posat aquest vespre el punt i final a la 24a edició del certamen català de la moda, amb prop de 25.000 persones han passat pel 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general. En l’edició d’enguany, han seguit in situ la passarel·la un total de 1.400 professionals de la comunicació d’aproximadament 500 mitjans diferents, entre periodistes, bloggers i digital influencers, d’ells un 20% són de procedència internacional.
 
Del total de professionals acreditats, 64 han estat periodistes de mitjans internacionals com Schön i Wonderland (UK), L’Officiel i MF Fashion ( IT), Dull ( FR)  i també s’ha comptat amb l’Associated Press i la publicació de referència a nivell internacional Fashion Network. D’altra banda, 380 han estat de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 220 bloggers o mitjans digitals, 306 digital influencers, i 130 són mitjans gràfics.
 
Pel que fa  a les xarxes socials de 080 Barcelona Fashion, durant aquesta setmana (del 25 al 28 de juny), la plataforma d’Instagram ha assolit els 47.928 seguidors. Facebook compta amb 85.684 i Twitter arriba als 25.245 seguidors. Les desfilades han estat seguides per streaming per 19.000 persones, des de països com Estats Units, Rússia, França o Regne Unit.  
 
080 Fashion Showroom tanca cinc acords comercials internacionals en la seva “millor edició”

Pel que fa al vessant de negoci, la 8a edició del 080 Fashion Showroom, l’espai comercial professional del certamen, ha tancat amb unes 300 interaccions comercials entre marques expositores i compradors. Segons  el clúster Modacc –coorganitzador juntament amb 080-  aquesta edició ha estat “la millor que s’ha celebrat mai”. El balanç provisional indica que diverses marques catalanes expositores han tancat 5 acords comercials amb agents, distribuïdors i botigues multimarca de Regne Unit, Canadà, Alemanya, Líban i Corea del Sud, i es preveu que en les properes setmanes es tanquin diversos acords més.
 
A banda dels acords comercials, el Clúster ha indicat  que representants de la plataforma de venda on line La Redoute, líder a França amb més de 9 milions d’usuaris només a aquest país, han comunicat en el marc del Showroom la voluntat d’incorporar producte de diverses empreses catalanes a la botiga, després de conèixer de primera mà les col·leccions de marques com Sita Murt, Yerse o Nou Moscada.  Al showroom, celebrat dimarts i dimecres d’aquesta setmana, han assistit compradors internacionals de països tan diversos com Japó, Estats Units, Canadà, Xina, Corea del Sud, Rússia, Líban, Alemanya, Hongria, Israel, Itàlia, Bèlgica, Regne Unit, França o Holanda, entre d’altres, a més d’una cinquantena de compradors estatals.
 
Patrocinadors i col·laboradors de la 24a ed. de 080 Barcelona Fashion

En aquesta edició, el certamen ha comptat amb el suport de 8 patrocinadors i 10 firmes col·laboradores. Els sponsors han estat Etihad Airways (aerolínia oficial), SEAT (mobilitat oficial), Redken amb Raffel Pagès (perruqueria oficial), NYX Professional Make Up (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial), La Roca Vilage (shopping destination), Thuya (manicura oficial) i Rowenta (planxat i haircare oficial). Pel que fa als col·laboradors, les firmes que han participat en aquesta edició han estat Seagram’s Gin (ginebra oficial), Lay’s Gourmet (snacks), Light & Free (iogurt), B·SEArcular (Epson), Vitamin Well, Hotel SOFIA Barcelona, Font Vella, Crimons, Attrezzo i el Port Marina Vela.
 

Més informació al web del 080 : www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes
 
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 
Twitter Dept. Empresa i Coneixement:  @empresacat

4  

Imatges

La consellera Budó, i la dir gral de Comerç, Muntsa Vilalta, amb els guanyadors

La consellera Budó, i la dir gral de Comerç, Muntsa Vilalta, amb els guanyadors 1112

Els premiats: esq a dreta, Angel Vilda, Eñaut, Sonia Carrasco i Olga Menchén

Els premiats: esq a dreta, Angel Vilda, Eñaut, Sonia Carrasco i Olga Menchén 1156

la consellera Budó en la cloenda

la consellera Budó en la cloenda 715

La dir gral de Comerç i dir del CCAM, Muntsa Vilalta, en la cloenda

La dir gral de Comerç i dir del CCAM, Muntsa Vilalta, en la cloenda 788