FGC

La Generalitat inicia la licitació dels estudis per implantar el tren-tram al Camp de Tarragona

query_builder   7 agost 2019 16:31

event_note Nota de premsa

La Generalitat inicia la licitació dels estudis per implantar el tren-tram al Camp de Tarragona

  • FGC obre la licitació de la redacció de dos estudis informatius, de l’estudi d’impacte ambiental i d’un pla especial d’infraestructura ferroviària
La Generalitat ha obert la licitació de la redacció de quatre estudis per a la futura implantació d’un sistema de tren-tram al Camp de Tarragona. En concret, corresponen als estudis informatius dels àmbits Cambrils – Tarragona i Cambrils – Reus, l’estudi d’impacte ambiental i el pla especial d’infraestructura ferroviària.
 
Els estudis informatius han d’incloure la definició i valoració al nivell corresponent, de les diverses  alternatives de l’obra d’infraestructura, pel que fa a traçat, via, i la resta d’elements necessaris per a la concreció de l’actuació, per tal de sotmetre’ls posteriorment a informació pública. Els municipis que abasta aquesta actuació són Cambrils, Salou, Vila-seca, Tarragona i Reus.
 
L’estudi d’impacte ambiental haurà de reflectir, entre altres, aspectes com la definició del corredors; l’estudi del medi, la identificació i avaluació d’impactes, i les mesures preventives, correctores i/o compensatòries. D’altra banda, el Pla especial d’infraestructura ferroviària compatibilitzarà la definició i protecció del ferrocarril d’acord amb la legislació urbanística vigent i  definirà els diferents nivells de protecció de la xarxa.
 
El nou sistema de tren-tramvia
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat està treballant en la futura implantació d’un corredor de tren-tramvia entre Cambrils (Baix Camp), Salou (Tarragonès), Port Aventura i Tarragona. Aquesta actuació té com a finalitat mantenir un servei de transport d’alta capacitat, eficient i integrat urbanísticament a partir de la reconversió del corredor ferroviari actual que discorre per l’interior de Cambrils i Salou, un cop quedi desafectat per la finalització del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Vila-seca.
 
La posada en funcionament del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Vila-seca comportarà el desviament dels serveis ferroviaris actuals cap al nou traçat. La proposta que s’impulsa consisteix en reconvertir aquest corredor en un sistema de tren-tramvia. Aquest sistema presenta les característiques d’un tramvia en els trams estrictament urbans, mentre que adopta les funcions d’un tren de rodalia en sortir d’aquests límits.
 
Pel que fa a l’àmbit Cambrils - Tarragona , el recorregut que es planteja consta de dos trams i un mínim d’11 parades:
 
·         Cambrils – Port Aventura: S’aprofita el corredor que quedarà alliberat quan entri en servei el nou tram del CMED entre Vandellòs i Vila-seca. Per tant, serà d’ús exclusiu per al tren-tramvia i caldrà adequar la infraestructura existent a la nova funcionalitat i integrar-la urbanísticament.
 
·         Port Aventura – Tarragona: A partir de l’estació de Port Aventura, el tren-tramvia circula per la via única existent, gestionada per l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF), fins a Tarragona, amb una possible convivència amb altres serveis ferroviaris de tipus regional o de mercaderies.
 
Respecte de l’àmbit Cambrils - Reus, s’estudiarà l’explotació ferroviària entre aquests municipis i caldrà analitzar les diferents possibilitats pel que fa al seu pas per Vila-seca. També es tindran en compte les possibles alternatives de connexió amb l’Aeroport de Reus i amb el Corredor del Mediterrani.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 54