TES

Calvet: "Les obres de millora de la C-14 són essencials per vertebrar el territori"

query_builder   30 agost 2019 14:35

event_note Nota de premsa

Calvet: "Les obres de millora de la C-14 són essencials per vertebrar el territori"

  • El conseller de Territori i Sostenibilitat assisteix la calada del túnel de Tresponts, en el marc de les obres de condicionament de la carretera entre Organyà i Montant de Tos
  • Calvet afirma que aquesta és l’obra més important que està duent a terme actualment el Departament de Territori i Sostenibilitat i que el fet que sigui a l’Alt Urgell “demostra la voluntat del Govern de teixir un país viu i cohesionat”
  • Els treballs, amb una inversió de 35,4 MEUR, conclouran a finals de l’any que ve
TES
El conseller Calvet, acompanyat d'alcaldes i veïns, en el moment de la calada.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assistit avui la calada del túnel de Tresponts, a la C-14, una fita clau en el desenvolupament de les obres per al condicionament d’aquesta via en el tram entre Organyà i Montant de Tost (Alt Urgell). Amb la trobada dels dos fronts d’excavació conclou la perforació del túnel, que té 1,3 quilòmetres de longitud i permetrà, un cop en servei, millorar el traçat d’una part especialment sinuosa d’aquest eix viari.
 
A la visita també han assistit el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, el director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, el director general de Polítiques de Muntanya i Litoral, Albert Alina, i els alcaldes d’Organyà, Celestí Vilà, alcalde d’Organyà, Oliana, Coll de Nargó, Fígols i Alinyà, la Seu d’Urgell i el president del Consell Comarcal de l’Alt Urgell.
 
TES
Calvet, dins del túnel.
Calvet ha destacat que aquesta infraestructura és “essencial per vertebrar el territori. Aporta rapidesa però sobretot més seguretat perquè actualment la C-14 en aquest tram tenia una configuració complexa. Aquest nou túnel i tota la resta de l’obra ens donarà una infraestructura més segura i al servei del territori: de l’economia i de la seva gent. És d’aquesta manera com des del Departament de Territori i Sostenibilitat anem posat al dia les infraestructures del país”.
 
El conseller ha posat de relleu que l’obra de Trespont “és la més important que estem fent en aquests moments. Des del 2011 i fins ara és l’obra amb més pressupost i el fet que la fem a l’Alt Urgell demostra la voluntat del Govern de teixir un país viu, cohesionat i d’aportar condicions que dotin de vida el territori”.
 
Calvet ha anunciat també la pròxima adjudicació i inici de les obres de millora de la C-462 entre Adraén i la cruïlla d’Ortedó, per un valor de 3,7 MEUR i que consistiran en la renovació del ferm i la millora dels elements de drenatge i de seguretat de la carretera en un tram de prop de 15 quilòmetres. “La nostra obsessió és teixir una xarxa potent d’infraestructures que cohesionin el territori”, ha afirmat.
 
Eixamplament de la carretera fins als 10 metres
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat té en execució des de finals de 2017 les obres de millora i eixamplament de la C-14 per a millorar-ne la seguretat i la funcionalitat en un tram de 3 quilòmetres. Amb una inversió de 35,4 MEUR, és una de les actuacions en marxa més importants a la xarxa viària de la Generalitat i permetrà afavorir la permeabilitat de l’Alt Pirineu i, d’aquesta manera, enfortir la cohesió territorial del país.
 
En aquest àmbit, la C-14, carretera de la xarxa bàsica de la Generalitat, transcorre per un terreny accidentat, a través del congost de Tres Ponts, a la vall del riu Segre. Té un trànsit d’uns 6.800 vehicles diaris. S’actua en el tram entre la sortida del nucli d’Organyà i el túnel del Montant de Tost, abans de la intersecció amb l’LV-4001. Les obres consisteixen principalment en l’eixamplament de la carretera dels 7 metres actuals als 10 previstos, el que comporta l’execució de diversos murs i estructures en voladís.
 
El nou túnel
 
L’element principal d’aquesta obra, però, és el nou túnel de Tresponts, que es construeix per millorar el traçat de la carretera existent. La secció del túnel és de 12,5 metres d’amplada per uns 8 metres d’altura, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada, un per sentit, una mitjana d’1 metre, dues voreres d’1 metre i dos vorals d’1,25 metres.
 
El nou túnel disposarà de tot un conjunt de sistemes i elements de:
 
Ø  Electricitat i enllumenat
Ø  Ventilació
Ø  Instal·lacions contra incendis
Ø  Instal·lacions especials de control de túnel (per exemple, pals SOS, senyalització i semaforització, radiocomunicacions, megafonia, sistema de detecció automàtica d’incidents, controls d’accessos i gestió centralitzada, entre altres)
 
Les tasques que es duran a terme a partir d’ara seran l’excavació i sosteniment de les galeries d’evacuació; l’ampliació d’un túnel ja existent en el traçat actual; les impermeabilitzacions i les instal·lacions i la resta de treballs d’ampliació de la carretera. Es preveu que l’obra conclogui a finals de l’any que ve.

6  

Imatges

Foto 7

Foto 7 105

Foto 2

Foto 2 91

Foto 3

Foto 3 92

Foto 4

Foto 4 148

Foto 5

Foto 5 72

Foto 6

Foto 6 91

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 305