Agenda Comerç

El Govern impulsa l'Agenda Comerç 20/21 com el full de ruta del comerç català

Un document elaborat pel Departament d'Empresa i Coneixement en col·laboració amb 79 persones entre entitats i experts

query_builder   2 desembre 2019 08:12

event_note Nota de premsa

El Govern impulsa l'Agenda Comerç 20/21 com el full de ruta del comerç català

Un document elaborat pel Departament d'Empresa i Coneixement en col·laboració amb 79 persones entre entitats i experts

  • Ha de servir de guia a empreses comercials, teixit associatiu i administracions catalanes per afrontar els reptes de futur del comerç català
  • S’estructura en 5 blocs temàtics que recull un total de 15 línies d’actuació, 45 actuacions i 115 mesures, amb una inversió de 6 milions d’euros anuals
  • El comerç a Catalunya genera el 16% del PIB, aglutina més de 100.000 establiments al detall, 80.000 empreses, i més de 500.000 treballadors (el 15,2% de l’ocupació a Catalunya)

El Govern impulsa l'Agenda Comerç 20/21 com el full de ruta del comerç català

S’ha presentat l’Agenda Comerç 20/21, elaborada pel Departament amb la col·laboració del sector i d’experts de diferents àmbits, per afrontar els reptes del comerç català en els propers dos anys.

L’Agenda Comerç 20/21 és fruit d’un procés de reflexió estratègica compartit amb les entitats més representatives del sector i també amb experts i professionals independents d’àmbits tan diversos com la cultura, la publicitat, l’esport, el turisme o el món acadèmic.

Estructura i àmbits de l’Agenda Comerç 20/21

Com a eina de planificació, aquest document, s’estructura en cinc blocs o àmbits temàtics: prestigi i promoció; formació, talent i emprenedoria; transformació i tecnologia; territori i persones; i models de competitivitat. En global, aquests blocs recullen un total de 15 línies d’actuació, 45 actuacions i 115 mesures.

  • Àmbit 1: Prestigi i promoció. Els reptes principals són posicionar el sector en relació al pes estratègic que té en l’economia catalana; aprofitar la transversalitat del comerç i posar-la a disposició de territori; i fomentar la promoció en origen i el turisme de compres.
  • Àmbit 2:  Formació, talent i emprenedoria. Els dos reptes principals són redefinir el model formatiu per ajustar-lo a les necessitats del sector, i atraure i el talent i canalitzar-lo cap al sector.
  • Àmbit 3: Transformació tecnològica. Els tres reptes principals d’àmbit són canalitzar el coneixement tecnològic cap al comerç; fer accessible l’adopció tecnològica a les empreses; i promoure l’ús de tecnologies en la gestió del territori comercial.
  • Àmbit 4: Territori i persones. S’han identificat 4 reptes principals que són situar el comerç en el centre les decisions municipals; promoure acords i eines normatives per a la millora de l’espai públic des de la perspectiva del comerç; impulsar i transformar el model associatiu; i promoure el consum conscient i responsable en les compres online.
  • Àmbit 5: Models de Competitivitat. Els dos reptes d’aquest àmbit són millorar la competitivitat urbana posant en valor els elements diferencials i singulars del territori, i assegurar eines i instruments suficients per afavorir l’adaptació de empreses i ala seva competitivitat en el comerç del futur.