EMC

TURISME

El jugador del RCD Espanyol de Barcelona, Wu Lei, protagonista de la nova campanya de turisme de la Generalitat a la Xina

query_builder   9 desembre 2019 12:36

event_note Nota de premsa

TURISME

El jugador del RCD Espanyol de Barcelona, Wu Lei, protagonista de la nova campanya de turisme de la Generalitat a la Xina

EMC
  • L’acció té com a objectiu promocionar el territori català a la Xina a través d’un vídeo que destaca la singularitat de Catalunya i del club de futbol per tal d’impactar en la decisió de potencials visitants durant l’any nou xinès 2020

 

  • La campanya és fruit de l’acord de partenariat que l’Agència Catalana de Turisme i el RCD Espanyol de Barcelona mantenen des del 2017

 

  • En els darrers 12 mesos, han visitat Catalunya més de 370.000 turistes xinesos que han generat una despesa de prop de 700 milions d’euros (+16,7%), suposant la meitat de les arribades i de la despesa d’aquest mercat a l’Estat espanyol


El Departament d’Empresa i Coneixement, a través l’Agència Catalana de Turisme (ACT), llança avui un nou vídeo juntament amb el RCD Espanyol de Barcelona per a la promoció turística de Catalunya protagonitzat pel jugador del club Wu Lei. L’objectiu d’aquesta nova acció és promocionar el territori català com a destinació turística a la Xina a través d’un relat que destaca la singularitat de Catalunya i de l’equip blanc-i-blau per tal d’impactar en la decisió de potencials visitants durant l’any nou xinès 2020. Pots veure el vídeo en el següent enllaç: https://youtu.be/BZe7rfbDW5Q

Aquesta campanya segueix el concepte estratègic que emmarca les comunicacions promocionals realitzades entre l’Agència Catalana de Turisme i el RCD Espanyol de Barcelona. Els continguts, produïts en el marc de l’acord de partenariat que des del 2017 mantenen l’ACT i el club, presenten la singularitat del territori fent un recorregut per indrets singulars amb tant d’interès com les icones més reconegudes a nivell internacional. Així, cales, pobles, parcs naturals, oficis i tradicions catalans són mostrats a través de la mirada personal de personatges reals vinculats al RCD Espanyol de Barcelona. Ja el 2017, els dos organismes van desenvolupar una campanya per mostrar de la mà del president del club Chen Yansheng la Colònia Güell, Montserrat, Món Sant Benet, la tradició dels castellers i la gastronomia catalana com a símbol.

En aquesta ocasió, Wu Lei explica als espectadors les emocions que es poden viure als Pirineus, la Costa Brava, Montserrat, PortAventura World, el Priorat, el Delta de l’Ebre i Poblet sota l’eslògan ‘Catalunya, propera i singular’. El vídeo es difondrà a través de les xarxes socials del RCD Espanyol de Barcelona, de l’ACT i del davanter blanc-i-blau i en el mitjà esportiu xinès Score Sports. La campanya, que s’inicia avui i acabarà el proper dia 14 de desembre, s’adreça a potencials turistes de Beijing, Shanghai, Guangzhou i Shenzhen, entre altres ciutats que habitualment emeten turistes cap a la nostra destinació. El protagonisme de Wu Lei a la peça no és casual: el jugador és molt popular a la Xina, aconseguint una audiència de més de 40 milions d’espectadors xinesos el dia del seu debut a la lliga (segons dades de Score Sports, una de les aplicacions més populars entre els aficionats locals per seguir l’actualitat futbolística internacional) i considerat el millor jugador de la selecció xinesa. La peça ha comptat també amb la col·laboració dels jugadors del conjunt blanc-i-blau Edinaldo Gomes Pereira, Javier López Rodríguez i Dídac Vilà i Rosselló.

El turisme xinès a Catalunya

En els darrers 12 mesos, han visitat Catalunya més de 370.000 turistes xinesos que han generat una despesa de prop de 700 milions d’euros (+16,7% respecte el mateix període de l’any anterior), suposant la meitat de les arribades i de la despesa d’aquest mercat a l’Estat espanyol.

La Xina és actualment el mercat emissor de turistes més important del món, amb 150 milions de xinesos que cada any viatgen fora del seu país. La cultura, la gastronomia, les compres, els esdeveniments esportius i els viatges d’incentius són els productes més populars entre els turistes xinesos.

A més a més, cada vegada viatgen més sense paquet turístic contractat amb un operador (56% ho fan de manera independent), apareixen els millenials com a nou perfil de viatger, hi ha més demanda d’experiències personalitzades i augmenten el turisme familiar i el sènior.

Programa de partenariat de l’Agència Catalana de Turisme

L’Agència Catalana de Turisme va posar en marxa el 2012 el seu programa de partenariat amb l’objectiu de crear un pool de partners estratègics amb empreses -que pertanyin o no al sector turístic- líders de mercats en el seu àmbit, innovadores, amb presència internacional, i que comparteixin els valors de la marca turística Catalunya. La finalitat d’aquest programa és reforçar la presència internacional de Catalunya, optimitzar els recursos econòmics i garantir un major impacte en la promoció turística de la destinació catalana.

A més del RCD Espanyol de Barcelona, són socis de l’ACT el Circuit de Barcelona-Catalunya, La Roca Village, Vueling, PortAventura World i el FC Barcelona.

L’ACT segueix treballant en possibles acords amb empreses tant del sector turístic com d’altres sectors (telecomunicacions, automoció, sector financer, moda, alimentació...), que comparteixin els mateixos valors que l’Agència Catalana de Turisme: lideratge, professionalitat, innovació, dinamisme, sostenibilitat i eficiència, i vulguin associar la seva marca a la marca Catalunya per promocionar-la com a destinació turística de referència a nivell mundial.

Vídeo de la campanya: https://youtu.be/BZe7rfbDW5Q

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________