La consellera Chacón, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i els dissenyadors d'aquesta edició del 080 Barcelona Fashion.

MODA

Àngels Chacón: " El 080 Barcelona és un espai de creació més enllà de les desfilades, és un ecosistema referent al sud d'Europa"

query_builder   3 febrer 2020 14:01

event_note Nota de premsa

MODA

Àngels Chacón: " El 080 Barcelona és un espai de creació més enllà de les desfilades, és un ecosistema referent al sud d'Europa"

La consellera Chacón, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i els dissenyadors d'aquesta edició del 080 Barcelona Fashion.
La consellera Chacón, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i els dissenyadors d'aquesta edició del 080 Barcelona Fashion.

 

  • La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha donat aquest migdia el tret de sortida oficial al 080 Barcelona Fashion, la plataforma de moda impulsada per la Generalitat, que se celebra des d’avui i fins el 6 de febrer al Recinte Modernista de Sant Pau. Una edició que aposta per nous formats i que accentua el seu perfil internacional i creatiu, amb un cartell renovat de dissenyadors i marques.

 

  • De forma anticipada, s’han acreditat més de 1.000 professionals de la comunicació, periodistes i bloggers, de 400 mitjans diferents, dels quals un 20% són internacionals de països com Regne Unit, Estats Units, França, Itàlia, o Mèxic, entre d’altres

 

  • Una quarantena de compradors internacionals visitan el 080 Barcelona Fashion, de països com Japó, Estats Units, Canadà, Hong Kong, Regne Unit, Itàlia, França, Polònia, Croàcia, Bulgària o la República Txeca, entre d’altres, i més d’una cinquantena de compradors estatals

 

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha donat aquest migdia el tret de sortida oficial a la 25a edició 080 Barcelona Fashion, que impulsa la Generalitat a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), i que se celebra des d’avui i fins el 6 de febrer al Recinte Modernista de Sant Pau.

Acompanyada de dissenyadors, marques, professionals del sector, la consellera ha inaugurat una nova edició del 080 que aposta per nous formats i que accentua el seu perfil internacional i creatiu, amb un cartell renovat de dissenyadors i marques. En aquest marc, la consellera Àngels Chacón ha volgut agrair a tots “els que sou aquí, la vostra contribució a fer d’aquest saló un espai cada cop més obert, internacional i consolidat”.

Chacón ha destacat que “el 080 Barcelona és un ecosistema referent al sud d’Europa, que posiciona Barcelona i Catalunya com a país obert a la moda i a tota la creativitat i innovació que es genera al seu voltant,”. “El 080 és un espai de creació més enllà de les desfilades: un referent en la recerca de sostenibilitat, en difusió de coneixement, en innovació a través del fash-tech i alhora permet potenciar la producció del sector arreu del país” ha remarcat la consellera.

D’altra banda, la consellera d’Empresa i Coneixement ha destacat que la plataforma de moda recull els valors “que ens demana el Segle XXI, com són la creativitat, la imaginació  i la sensibilitat”. Així mateix, ha recordat que el Govern, a través del Pla d’Acceleració de la Moda (2020-2023), està treballant per “seguir fent encara més competitiu el sector de la moda catalana. “ Perquè no oblidem que fer moda és fer empresa. I fer empresa és fer país. Un país que construïm entre tots”, ha remarcat Chacón.

Més de 1.000 professionals de la comunicació acreditats i una quarantena de compradors internacionals

De forma prèvia a l’inici del certamen, més de 1.000 professionals de la comunicació, periodistes i bloggers, de gairebé 400 mitjans diferents han sol·licitat acreditació, d’ells prop d’un 20% són de procedència internacional. D’aquests 1.000 professionals, 550 són de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 320 són bloggers o mitjans digitals, 280 són digital influencers, 180 són mitjans gràfics, i 48 són de mitjans internacionals de països com Regne Unit, Estats Units, França, Itàlia, o Mèxic, entre d’altres.   

 

Pel que fa al vessant de negoci, una quarantena de compradors internacionals seran presents al 080 Barcelona. A banda de la vintena de compradors i agents comercials que visitaran el 080 Fashion Showroom, procedents de Japó, Estats Units, Canadà, Hong Kong, Regne Unit, Itàlia, França, Polònia, Croàcia, Bulgària o la República Txeca, està confirmada l’assistència d’una vintena de representants comercials de clients procedents del Japó i Regne Unit a les desfilades internacionals. Així mateix, està prevista la presència de mig centenar de compradors d’àmbit estatal.

24 dissenyadors i marques, en un cartell renovat i més internacional

Dilluns, 3 de febrer

La firma emergent Lera Mamba (12.30h) ha obert la passarel·la, amb la col·lecció FACTOR50, que s’inspira de la dècada dels 40s, reeditant els looks d’una ciutat turística massificada de la costa, amb una barreja de quotidianitat, moda, tendències i disseny. A les 14h serà el torn de la marca catalana Maite by Lola Casademunt, amb la col·lecció Saint Germain, una mirada personal al “discret encant de la burgesia francesa” i reminiscències dels i 70s i 80s.

A les 16h, desfilarà la firma Designers Society, amb la col·lecció We are summer lovers, una proposta per a la primavera-estiu 2020 inspirada en les antigues postals d’estius, amb estampats de motius hawaians d'aire retro, les ratlles multicolor i teixits inspirats en troballes, viatges i mercats vintage. A les 17.30h, serà el torn de la firma sud-africana Chulaap, amb la proposta Lesotho Rodeo, nom d’una celebració africana inspirada en el mestissatge i que també dona nom a aquesta col·lecció que trasllada al salvatge oest en versió africana.

A les 19h. la firma Naulover presenta Sogno SS2020, una proposta que beu de la època daurada de Milà a finals dels 70s i principis dels 80s, i que empra seda, caixmir i llana, com a teixits, la subtilesa de les formes i les línies pures. La cloenda serà a càrrec de Custo (20.30h), amb la col·lecció Wet Paint – SS20, tribut a la individualitat de la dona, que descobreix el cos de la dona a través d’obertures, i línies i volums experimentals.

Dimarts, 4 de febrer

A les 11h, obrirà la jornada dissenyadora i arquitecta Eva Iszoro de la firma Accidental Cutting amb una col·lecció oberta, de desenvolupament interminable integrada per peces realitzades amb el mètode de patronatge experimental denominat Accidental Cutting, propietat intel·lectual de la dissenyadora, i que es presenta primera vegada en passarel·la. A les 12.30h serà el torn de la firma Eiko ai, amb Quantum One, inspirada en l'energia quàntica i en la unitat del cosmos. Una proposta d'estil casual i disseny delicat i contemporani, que mostra la filosofia de la firma que reivindica la creació artesanal, la qualitat dels materials i producció local.

A les 16h, serà el torn de Sonia Carrasco, amb la col·lecció 45.376543, 59.651328 – AW20-21, coordenades geogràfiques de la Mar d'Aral, al Kazakhstan, que va desaparèixer a causa del intensiu cultiu de cotó, un dels pitjors desastres mediambientals de la història contemporània. La col·lecció es basa exclusivament en teixits reciclats amb una gamma cromàtica en tons terra i neutres i una petita selecció de contrast. A les 17.30h el dissenyador d’origen peruà Esaú Yori, desfilarà amb Uninvited de tardor/hivern 2021, una oda a la individualitat i revisió personal de les càrregues emocionals i mentals plasmades en una proposta minimalista en la paleta de colors que deconstrueix els codis masculins per crear una nova silueta femenina plena de detalls.

A les 19h, la dissenyadora Txell Miras desfila amb SS20, que aborda el futur del post-humanisme i transhumanisme, quan les màquines tinguin necessitat de més humanitat, i es plasma en una col·lecció que combina colors càlids com marrons, ocres, conyac o verd oliva, amb blanc, negre i gris, propis de la fredor de la tecnologia; teixits com la llana i el punt en contrast amb neoprens, enxarolats i plastificats, per vestir siluetes de volums simètrics i arquitectònics en contrast amb volums més suaus, arrodonits i adaptats al cos. A les 20.30h, clourà la passarel·la el dissenyador internacional Boris Bidjan Saberi, que desprès de més d’una dècada desfilant a Paris, torna a la 080 amb Restrospective, una retrospectiva dels onze anys de treball del creador.

Dimecres, 5 de febrer

A les 11h, el dissenyador Joaquin Verdú, amb el projecte Vú Barcelona obrirà la tercera jornada amb la RENAISSANCE, col·lecció que commemora els 40 anys de presència al món de la moda del dissenyador català. Lluny de ser una recopilació de la seva trajectòria, és el renaixement de l’essència del punt portada a l’actualitat. A les 12.30h serà el torn del dissenyador Eñaut amb la col·lecció EXODUS, com a metàfora del viatge personal interior cap a l'exterior. Una proposta amb teixits rígids, majoritàriament, i tècnics, formes voluminoses, ús de diferents gruixos de capitonat i siluetes acompanyades d'una gran quantitat de capes. A les 14h serà el torn de la firma novaiorquesa Love Binetti, amb AW20, una proposta que marida la paleta moderna d'inspiració escandinava i les formes dels eclèctics anys vuitanta.

A les 16h, el dissenyador grec Yiorgos Eleftheriades desfilarà amb INTERPLAY aw 20/21 wo/mens, una proposta en capes composades sobre siluetes fàcils, confecció unisex i còmoda amb detalls intel·ligents. A les 17.30h, Pablo Erroz presenta NON-SEASONAL-NS21. Seguint l’aposta de l’hivern passat, sota un mateix paraigua presenta una proposta atemporal extensible a tot un any, que uneix estiu i hivern que elimina les temporades i evoca un consum més amable i respectuós amb el medi ambient, així com més limitat i exclusiu. A les 19h serà el torn d’Oscarleon amb la col·lecció Oscar Leon - SS20, i la firma Menchén Tomás serà l’encarregada de cloure la jornada amb la proposta SS20, inspirada en el Manhattan dels anys setanta, la música disco i Studio 54.

Dijous, 6 de febrer: 080 Caspules Day

Aquesta edició ha apostat per obrir-se a nous formats, i dedicarà la darrera jornada del calendari, als dissenyadors i marques que presentaran les seves col·leccions en formats alternatius, més experiencials i conceptuals, amb propostes més reduïdes més reduïdes —càpsules—, formats 360 graus (com les performances) on els dissenyadors prioritzen la presentació de la seva marca, concepte i univers creatiu.

A les 12h, el dissenyador Juanjo Villalba presenta Mitología emocional. A les 14h. serà el torn de Lagaam, marca barcelonina nativa digital integrada sota un model operatiu de pronto moda amb el lema «buy better, wear more». A les 16.30h. la firma Las Antonias, presenta Rosa Rosae, col·lecció de peces teixides a mà, a partir de la matèria primera de la llana lleonesa.  A les 19h, serà el torn de la jove promesa catalaan de la sastreria masculina, Alled-Martinez que presenta una mostra dels seu treball on barreja l’elegant decadència dels anys 30 amb l’atreviment dels homes de la vida nocturna de finals dels anys 70 i principis dels 80. La cloenda serà a càrrec d’Avellaneda, a les 21h, amb #lessgrunge #moreglamour, on el dissenyador celebrarà els cinc anys com a marca d’home i presentarà les seves darreres propostes per a dona.

Més propostes creatives i tendències s’aniran succeint a l’Open Area 080

080 Barcelona Fashion reitera la seva aposta per obrir la cultura de la moda a tots els públics i amb aquest objectiu ha ampliat l’oferta de continguts. El certamen reedita la Pop Up Gallery, l’espai experiencial i multidisciplinar vol apropar les últimes tendències al públic en una store efímera compartida on hi seran les marques d'autor més top del moment. Hi participen ACCIDENTAL CUTTING, ALL THAT SHE LOVES, ANNA RIUS, BLUNBOW, Castañer/Mybestys, Daniel Josier, EMPREMTES/080 SHOP, IAIOS, KRIS MÏKITA, LUZIO, MIETIS, MIKAKUS, OSCARLEON, SERENDIPITY, TASSELS, THE PERFECT SON, TomatesFritosLab, Seventees, VSB Jewels, i WILDREAMERS.

També a l’Open Area, la 080 Box Experience x CHOICE CLUB, oferirà un programa de continguts més ampli i divers, amb actuacions musicals en directe, instal·lacions audiovisuals, performances, sessions dj, projecció de curtmetratges..., que s’aniran succeint de manera continuada i paral·lela al calendari de desfilades. Sota la co-direcció de Loli Zazou, Marta Minguell i Uriol Robert, i el suport del nou espai de difusió de cultura queer Candy Darling, 080 Box Experience comptarà amb noms com la nova diva de l'underground Marina (performer), els showcase en directe dels artistes Gitano del Futuro, Juicy Bae, Kristy V, Gayoncé Rose i LaSofy (dj a/v), Lola Kay & House of Pluma (dancers), Oana Bluerose, L'últim Romàntic i Stupid David com a nous talents musicals. La 080 Box Experience també acollirà la instal·lació “Beyond the mirror”, proposta audiovisual que convida a reflexionar sobre la percepció de la imatge a càrrec de Marta Minguell, i la projecció dels curtmetratges LCI Barcelona Fashion Film Festival.

Completant el contingut de l’Open Area 080, el públic podrà visitar diverses propostes expositives. D’una banda, l’exposició Boris Bidjan, una selecció d’onze obres que permetran apropar-se a l’univers creatiu del dissenyador, la mostra homenatge al dissenyador Andrés Sardá, una selecció de les peces més icòniques del creador, escollides per la seva filla Núria, i l’exposició amb les millors tesines de les escoles de disseny i moda de Catalunya.

L’Open Area és l’espai obert a tots els públics i es pot accedir descarregant un codi al web 080barcelonafashion.

Activitats paral·leles 080

(Dimarts, 4/2. 13.30h. Sala Domènech i Muntaner. Recinte Modernista St Pau)

(Dimecres, 5/2. Sala Fc. Cambó. 12h. Recinte Modernista de St. Pau)

(Dilluns, 3/2 i Dimarts, 4/2, de 10h a 18h. Sala Fc. Cambó. Recinte Modernista St Pau)

(Dijous, 6/2. 9h a 18h. Palau de Congressos de Barcelona. Fira Barcelona)

Patrocinadors i col·laboradors 25a edició 080 Barcelona Fashion

Aquesta edició de la passarel·la compta amb 5 patrocinadors i amb 7 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken amb l'equip de Raffel Pagès (perruqueria oficial), NYX Professional Make Up (maquillatge oficial), Thuya Professional (manicura oficial), Mistinguett (cava oficial) i La Roca Village (centre de shopping oficial). De la seva banda, participen com a firmes col·laboradores, Rowenta, Font Vella, Casa Viva, Cointreau, Born Rosé, Cudié i Delfy Cosmetics.

Més info al web 080 i les xarxes:

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

Twitter:  @empresacat

4  

Imatges

La consellera Chacón, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i els dissenyadors d'aquesta edició del 080 Barcelona Fashion.

La consellera Chacón, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i els dissenyadors d'aquesta edició del 080 Barcelona Fashion. 1191

La consellera Chacón durant l'acte inaugural.

La consellera Chacón durant l'acte inaugural. 846

La consellera Chacón, la directora Muntsa Vilalta i els patrocinadors d'aquesta edició del 080 Barcelona Fsahion.

La consellera Chacón, la directora Muntsa Vilalta i els patrocinadors d'aquesta edició del 080 Barcelona Fsahion. 1256

La consellera Chacón i la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, en l'acte inaugural.

La consellera Chacón i la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, en l'acte inaugural. 1010