Algunes autoritats presents a la presentació amb el conseller Damià Calvet

Calvet: "Davant els efectes de la pandèmia ens reorientem cap al turisme interior i estem a punt per acollir-lo"

query_builder   29 juny 2020 15:02

event_note Nota de premsa

Calvet: "Davant els efectes de la pandèmia ens reorientem cap al turisme interior i estem a punt per acollir-lo"

  • Una flota de vint autobusos de Moventis promocionarà la Costa Brava dins del territori català
  • El conseller ha posat en valor les xifres del turisme de creuers de l’any passat: 50.000 creueristes i 50 escales que van significar un impacte de més de 4 milions d’euros per al territori
Imatge dels treballadors de Sarfa/Moventia amb el conseller Damià Calvet
Els treballadors de Sarfa/Moventia amb el conseller Damià Calvet

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha participat aquest migdia al Port de Palamós, en la presentació de la Campanya de Dinamització del Turisme de Proximitat a la Costa Brava impulsada per Sarfa/Moventis amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i vint municipis de la Costa Brava: Cadaqués, Calonge, Castell-Platja d’Aro, Castelló d’Empúries-Empuriabrava, el Port de la Selva, L’Escala, Llançà, Lloret de Mar, Palafrugell, Palamós, Pals, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d’Aro, Torroella de Montgrí-l’Estartit, Tossa de Mar, Girona, la Bisbal d’Empordà i Figueres.

 

El conseller ha destacat els valors de la Costa Brava i ha remarcat que cal crear les condicions per potenciar-los. Com per exemple la campanya que avui s’ha presentat o els distintius de banderes blaves que es donen cada any i que aquestes temporada han aconseguit 95 platges i 23 ports. D’aquests, 27 platges i 8 ports corresponen al litoral gironí.

 

Calvet ha explicat que amb la pandèmia aquest any algunes de les destinacions han quedat compromeses i que “amb la campanya que avui es posa en marxa fem una crida al turisme local de manera segura i il·lusionant. Tots estem a punt per rebre aquests turistes. Els ajuntaments com a destinataris, la Generalitat com a garants de la mobilitat i els Ports també, de cara al turisme nàutic i esportiu. Tot plegat ajuda a reactivar Catalunya.

 

El titular de DTES, ha aprofitat el seu discurs per agrair a l’empresa Sarfa/Moventis la seva iniciativa que servirà per activar l’economia de la Costa Brava i de retruc, de tot el país.

 

Pel que fa a la disminució del turisme internacional, el conseller ha dit: “No tindrem tots els mercats als que estàvem acostumats. Alguns turistes internacionals no podran venir degut a les restriccions de  la pandèmia. El que hem de fer és portar-ho cap a les possibilitats que ens dona l’actual marc sanitari, és a dir, pensar molt en el turisme local.

 

El turisme internacional és el que pràcticament utilitza el 100% dels creuers. En aquest sentit, Calvet ha remarcat les xifres del 2019. “L’any passat es va consolidar el turisme de creuers amb més de 50.000 creueristes i 50 escales que va tenir un impacte de més de 4 milions d’euros.” El titular del DTES ha confirmat que “les xifres d’enguany no seran bones però això no vol dir que cedim i no ho treballem. Ens estem preparant per l’any vinent en el qual organitzarem aquí a la Costa Brava la conferència Med Cruise. Una conferència que ajuda a programar tota la temporada de creuers i esperem que això signifiqui també un reforç de cara a les properes temporades.

 

“T’esperem amb il·lusió. Vine a la Costa Brava”
Flota d'autobusos amb les imatges de la campanya

La campanya té com a objectiu fomentar la mobilitat en el transport públic, el turisme de proximitat i la marca Costa Brava arreu del territori en el qual opera la companyia de transports de passatgers des de fa prop de cent anys. Alhora, es tracta d’una iniciativa per crear vincle, pertinença i unió territorial amb la participació dels principals ajuntaments de la demarcació.

 

Així, amb el missatge «T’esperem amb il·lusió. Vine a la Costa Brava», una flota de vint autobusos de la companyia Moventis recorreran el territori català lluint imatges icòniques dels municipis gironins participants en la campanya.

 

La campanya es complementa amb una acció comunicativa mitjançant la ràdio en la que s’entrevistarà els alcaldes dels ajuntaments al programa Via lliure, de Rac1, els caps de setmana de juliol i agost, i es donaran a conèixer els valors i atractius turístics, gastronòmics i paisatgístics de cadascuna de les localitats adherides a la iniciativa.

 

Així mateix, es duran a terme accions complementàries a les xarxes socials on es divulgaran continguts i audiovisuals relacionats amb la campanya.

 

La campanya de Dinamització del Turisme de Proximitat a la Costa Brava impulsada per Moventis Sarfa és una acció inèdita motivada per la crisi del coronavirus i que rep el suport de l’administració pública. La iniciativa exemplifica la fortalesa del sector empresarial català i la unió d’actuació en la reactivació social i econòmica del país.

 

A l’acte hi han participat també el president de Moventia, Miquel Martí i Escursell; el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer; i l’alcalde de Palamós, Lluís Puig.

 

A més, han assistit representants de la vintena d’ajuntaments que prenen part en la campanya i del món local i empresarial de les comarques gironines.

3  

Imatges

Imatge de la presentació

Imatge de la presentació 173

Imatge de la presentació

Imatge de la presentació 163

Imatge de la presentació

Imatge de la presentació 337

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 177