Treball insta l'Estat a que el SEPE doni servei presencial a la ciutat i la demarcació de Barcelona per atendre l'allau d'incidències en les prestacions d'atur

Treball insta l'Estat a que el SEPE doni servei presencial a la ciutat i la demarcació de Barcelona per atendre l'allau d'incidències en les prestacions d'atur

query_builder   3 juliol 2020 15:59

event_note Nota de premsa

Treball insta l'Estat a que el SEPE doni servei presencial a la ciutat i la demarcació de Barcelona per atendre l'allau d'incidències en les prestacions d'atur

El SEPE ha comunicat que el seu personal no s’incorpararà a nou oficines de treball, cinc de la ciutat de Barcelona (Barri Gòtic, Aragó, Lesseps, Sant Andreu i Verneda) i quatre de la demarcació de Barcelona (Badalona Casagemes, L’Hospitalet La Farga, Granollers Perifèria i Sabadell Sardà

 EL SOC té obertes totes les oficines de treball de Catalunya i el seu personal atén a les persones amb cita prèvia des de fa setmanes

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha instat el Ministerio de Trabajo y Economia Social a que el SEPE (Servicio Público de Empleo Estatal) doni servei presencial a les persones de totes les oficines de treball de la ciutat i de la demarcació de Barcelona, i no tan sols a una part.

El SEPE ha comunicat, després de insistents peticions del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), que el seu personal no s’incorporarà a cinc oficines de treball de la ciutat de Barcelona (Aragó, Barri Gòtic, Lesseps, Sant Andreu i Verneda) ni tampoc a quatre de la demarcació de Barcelona (Granollers Perifèria, L’Hospitalet La Farga, Badalona Casagemes i Sabadell Sardà).

El Departament de Treball no troba cap explicació plausible a la decisió del SEPE de no atendre presencialment a les persones a nou oficines de treball, quan el SOC les va anar obrint progresivament totes el mes passat i des de llavors estan donant servei presencial amb cita prèvia.

Després de nombroses queixes i reclamacions de persones treballadores en Expedients de Regulació Temporals d’Ocupació (ERTO) per no rebre la prestació d’atur o amb força incorrecions per part del SEPE, el Departament de Treball defensa el dret de les persones afectades a rebre una resposta presencial a totes les oficines de treball on el SEPE disposa del seu personal.

Pel Departament de Treball no és raonable que, ateses les difícils circumstàncies que moltes persones treballadores estan passant des de l’inici de la pandèmia, el SEPE hagi optat per no donar servei presencial a milers de persones adscrites a cinc oficines de treball de la ciutat de Barcelona i a quatre més de la demarcació de Barcelona.

Cal recordar que el Departament de Treball, i també el SOC, s’han dirigit en fins a deu ocasions al Ministerio i al SEPE per oferir tot el seu suport logístic, tècnic i humà per atendre les persones afectades pels impagaments i l’allau d’incidències en el cobrament de prestacions d’atur, en especial, les vinculades als ERTO, sense que, hores d’ara s’hagi rebut cap resposta més enllà de que ja s’ha resolt la situació. Aquesta qüestió contrasta amb la realitat i les queixes i trucades que es segueixen rebent a les oficines del SOC.

El mes passat, el Departament va reclamar al Govern espanyol que resolgués de manera immediata les més de 4.600 reclamacions de persones treballadores de Catalunya que, mitjançant la bústia queixes.tsf@gencat.cat, van denunciar que no havien rebut la prestació d’atur corresponent i lamentaven el dèficit d’atenció per part del SEPE.