La dir.del CCAM i dir gral de Comerç, Muntsa Vilalta, en la inauguració de 080 Barcelona Fashion

MODA

Tret de sortida a 080 Barcelona Fashion, reivindicant Catalunya com a "hub de disseny i moda" a nivell internacional

query_builder   14 setembre 2020 14:52

event_note Nota de premsa

MODA

Tret de sortida a 080 Barcelona Fashion, reivindicant Catalunya com a "hub de disseny i moda" a nivell internacional

La dir.del CCAM i dir gral de Comerç, Muntsa Vilalta, en la inauguració de 080 Barcelona Fashion
La dir.del CCAM i dir gral de Comerç, Muntsa Vilalta, en la inauguració de 080 Barcelona Fashion
  • La directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), i directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha donat aquest migdia el tret de sortida oficial d’aquesta edició de 080 Barcelona Fashion. Vilalta ha remarcat que l’aposta digital del certamen permetrà arribar a nous públics i reivindicar Catalunya com a “hub de disseny i moda”
  • Aquesta tarda s’obre la primera jornada de Fashion Show Films, amb les propostes de MENCHÉN TOMAS (18.30h), JÚLIA G ESCRIBÀ (19.30 h), ALL THAT SHE LOVES (20 h), i MANS (20.30 h)
  • En l’apartat Other Voices, aquest migdia ha tingut lloc la Tech Talk “Botiga intel·ligent amb el client al centre”, a càrrec d’Hernán Camps Tascón, director de RobinBrick. Aquesta tarda, a les 17.30h., s’emetrà la Fashion Talk entre la dissenyadora Margherita Missoni i l’ex-editora de moda i activista infantil, Lisa Lovatt-Smith

              

080 Barcelona Fashion ha obert portes aquest migdia, en una edició 100% digital, reivindicant Catalunya com a “hub de disseny i moda” a nivell internacional. Així ho ha remarcat la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) i directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, que ha fet la benvinguda a aquesta edició, que se celebra des d’avui i fins el 17 de setembre, través del canal 080 TV.

Vilalta ha destacat que “des de fa temps 080 treballa per introduir la tecnologia i en aquesta edició, la pandèmia ens obliga a fer-ho més que mai”. Així mateix, ha volgut agrair la participació dels dissenyadors i marques en “una edició singular”. En aquest sentit, ha apuntat que “estem en una era d’incerteses però també d’oportunitats, que ens demanda adaptar-nos cada cop més i més ràpid, i mantenir-nos fidels a la filosofia de 080 Barcelona Fashion, que reivindica la indústria catalana tèxtil, i sobretot el talent i creativitat que se’n deriven i posa en valor el hub de moda i disseny que representa Catalunya i del qual 080 n’és un aparador immillorable”.

En aquest sentit, ha destacat que “l’adaptabilitat ha estat sempre una de les fortaleses de 080, i la importància i interès d’aquesta edició no radica només en la gran qualitat i alt nivell de les col·leccions que es presenten, sinó també en mostrar l’univers creatiu de cadascun dels dissenyadors i marques i posar en valor les seves particulars visions del món, a través de la moda”.

La directora del CCAM ha reconegut que “aquesta edició se celebra en un entorn complex, amb un important impacte de la covid en el sector de la moda, un sector que ocupa a Catalunya a 75.000 treballadors, i per això és excepcionalment important donar aquesta projecció i visibilitat internacional a dissenyadors i marques, i és també per això, que hem optat per aquest format 100% digital que ens garanteix la seguretat sanitària i alhora arribar a nous públics i audiències”.

Segons ha assegurat, “seguim apostant per la tecnologia, la sostenibilitat i l’economia circular. De fet, la digitalització ja era una aposta clara en anteriors edicions, però realment en aquesta reinventem i convertim 080 Barcelona Fashion en una plataforma oberta i innovadora, posant èmfasi en les tecnologies, en la producció de proximitat, i en les noves formes de consum que estan emergint en el sector de la moda, cada cop més globalitzat.”

El Departament d’Empresa i Coneixement, mitjançant el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), impulsa el 080 Barcelona Fashion, posant en valor la tradició de la indústria tèxtil a Catalunya; el seu talent i la creativitat; i el prestigi de Catalunya i sobretot la capital Barcelona com a pol de talent del disseny i de la moda.

 

Continguts 080: Fashion Show Films, Fashion Talks, Tech Talks, Business Talks, Behind the scenes, Designers DNA, 080BarcelonaShowroom...

El calendari d’emissió inclou l’estrena en primícia de les col·leccions dels dissenyadors i marques (fashion show films), l’emissió dels Designers DNA (curtmetratges documentals i artístics sobre els dissenyadors i firmes de moda), a més d’un programa de continguts sobre el món de la moda dins “Other Voices” que inclou Fashion Talks, amb la participació de personalitats del món de la moda de nivell internacional, i les Business Talks i Tech Talks a càrrec de professionals i experts de primer nivell. Així mateix, en l’apartat “Behind the scenes” es donaran a conèixer continguts inèdits en altres edicions com el procés d’elaboració del càsting, què passa en el backstage i el making-of d’aquesta edició.

A partir d’avui a les 18.30h, una vintena de dissenyadors i marques de moda presenten les seves propostes creatives com a protagonistes d’una edició encara més enfocada, gràcies a la tecnologia, a un públic internacional i global. Les presentacions seran en fashion show films, enregistrats en diferents emplaçaments interiors i exteriors del Recinte Modernista de Sant Pau, com el Convent, els Túnels o els Jardins. A nivell creatiu, en contraposició amb el caràcter digital del 080, s’ha apostat per produir els fashion show films de forma naturalista, sense efectes digitalitzats, posant en valor la bellesa de l’espai dissenyat per Domènech i Muntaner.

Calendari Fashion Show Films- Dilluns, 14 de setembre de 2020

18.30 h                MENCHÉN TOMAS

19.30 h                JÚLIA G ESCRIBÀ

20.00 h                ALL THAT SHE LOVES

20.30 h                MANS

A banda de gaudir de les presentacions de les col·leccions, s’ha volgut apropar l’univers creatiu de cadascun dels dissenyadors i marques, a través dels Designers DNA, peces audiovisuals en format curtmetratge documental creatiu sobre els referents conceptuals i artístics dels creadors i firmes de moda de 080, que s’emetran just abans dels fashion show films.

D’altra banda, en l’apartat Other Voices, avui a les 17.30h s’emet la Fashion Talk entre la dissenyadora Margherita Missoni i l’ex editora de moda i cooperant, Lisa Lovatt Smith. Margherita Maccapani Missoni, recentment nomenada directora creativa de Missoni, parlarà sobre sostenibilitat i responsabilitat social amb l’escriptora i activista infantil Lisa Lovatt-Smith i repassaran el nou repte que afronta la dissenyadora retornant a la empresa familiar. Aquest migdia, ha tingut lloc la Tech Talk “Botiga intel·ligent amb el client al centre”, a càrrec d’Hernán Camps Tascón, director de RobinBrick.

 

Patrocinadors i firmes col·laboradores de la 26a edició de 080 Barcelona Fashion

080 compta en aquesta edició amb 6 patrocinadors i marques col·laboradores. Són sponsors Logitech (Main Sponsor),  Kevin Murphy (perruqueria oficial), Thuya (manicura oficial), i participen com a col·laboradores M·A·C Cosmetics (maquillatge oficial), Rowenta (planxat i eines de haircare oficial) i Font Vella (aigua oficial), i La Roca Village. 

 

Més info al web 080 i les xarxes:

 Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

 A Twitter:  @empresacat