Puigneró C-32 peatges

Territori presenta un projecte pioner per generar energia verda en l'espai dels peatges per fer autosuficient la xarxa viària de la Generalitat

query_builder   25 octubre 2021 12:48

event_note Nota de premsa

Territori presenta un projecte pioner per generar energia verda en l'espai dels peatges per fer autosuficient la xarxa viària de la Generalitat

  • S’instal·laran plaques fotovoltaiques a la C-32 i la C-33, que ocuparan una superfície d’11 hectàrees i generaran prop de 20.000 MWh/any, equivalent a l’energia que consumeix tota la xarxa de carreteres gestionada per la Generalitat

 

  • El projecte permet un estalvi anual de 5.000 tones de CO2 equivalent, equiparable a treure 2.800 vehicles diaris dels accessos a Barcelona

 

  • Alliberats els carrils centrals de la C-32 a Vilassar i a la C-33 a Mollet del Vallès
Puigneró peatges descarbonització

El vicepresident de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha anunciat avui que el Govern impulsarà la instal·lació de plaques fotovoltaiques a l’espai alliberat de les quatre àrees de peatge de la C-32 nord i la C-33 per a generar energia verda. “El Govern de Catalunya té un ferm compromís en la lluita contra el canvi climàtic i això vol dir la reducció de les emissions de CO2 i fer-ho precisament en aquell àmbit on la majoria de països té les principals emissions, que és el trànsit rodat; a Catalunya, el 40% de les emissions provenen del trànsit ”, ha remarcat el vicepresident. Puigneró ho ha explicat a Vilassar de Dalt, on aquest matí han quedat alliberats els tres carrils centrals de l’autopista, alhora que a la zona de peatge de Mollet del Vallès.

Les noves plantes fotovoltaiques ocuparan una superfície total d'11 hectàrees, equiparable a 11 camps de futbol, i generaran uns 20.000 MWh d’energia a l’any, que correspon aproximadament a la que consumeix la xarxa de carreteres gestionades directament per la Generalitat.

Les zones de peatge de Vilassar, Arenys de Mar, Santa Susanna i Mollet del Vallès tenen un gran potencial fotovoltaic donades les seves condicions de terreny pla i bona radiació solar. L’energia generada permetrà fer autosuficient la xarxa viària de la Generalitat i s’estudiarà dedicar un possible excedent a la instal·lació d’electrolineres i altres usos.

C-32 peatges descarbornització

El projecte es redactarà durant l’any que ve i les plaques estaran instal·lades el 2023. Serà en la redacció d’aquest projecte que s’analitzarà la compatibilitat amb altres usos de l’espai com la implantació de park and ride.

Es calcula que el projecte pot generar un estalvi de 5.000 tones de CO2 anualment. Aquesta xifra és equiparable a treure 2.800 vehicles diaris dels accessos a Barcelona. La inversió prevista és de 8,5 MEUR


Alliberament dels peatges

Un cop finalitzada la concessió de la C-32 nord i de la C-33, el Departament està executant els treballs per a desmuntar les cabines i adequar els espais centrals en les zones de peatge, que es troben en la seva fase final. Així, i tal com s’havia anunciat, avui s’han alliberat els tres carrils per sentit del tronc de l’autopista a les àrees de Vilassar i de Mollet del Vallès i durant la primera quinzena de novembre quedaran alliberats els de Santa Susanna i Arenys.

 

Aquestes actuacions tenen un pressupost d’uns 5 MEUR, dins del contracte de manteniment d’aquestes vies, adjudicat per 8,4 MEUR el 31 d’agost passat, dia de la finalització de les concessions.

 




3  

Imatges

Fotografia

Fotografia 3488

Fotografia

Fotografia 2646

Fotografia

Fotografia 304

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 605