• El cap de l’Executiu ha presidit l’acte de col·locació a la via del primer dels dos nous trens de la línia Lleida-La Pobla , acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull
  • Carles Puigdemont assegura que “al nostre país les infraestructures les fem, o no ens les faran” i que “és un fet comprovable que la gestió de la mobilitat la fem millor” des del Govern
  • Els nous trens donaran un impuls a la línia, que triplicarà les freqüències actuals, guanyarà velocitat comercial i comoditat per als passatgers
El president ha presidit l'acte d'aribada del nou tren de la línia Lleida-La Pobla
El president ha presidit l'acte d'aribada del nou tren de la línia Lleida-La Pobla
 
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha assegurat aquest migdia des de Lleida, on ha presidit l’arribada del nou tren de la línia Lleida-La Pobla, que “el Govern de la Generalitat posa trens a la via no perquè xoquin, sinó perquè vagin lluny”, perquè “contribueixin a la riquesa humana, social, econòmica, i cultural” del país.
 
El cap de l’Executiu s’ha mostrat convençut que "hi ha una diferència objectiva i no ideològica" i que “és un fet comprovable i comparable”  que “la gestió de la mobilitat la fem millor” des del Govern català, sobretot, la de proximitat i la que connecta les zones que tenen dificultats en aquest sentit. I ha explicat que això queda palès quan es compara amb altres zones del territori en les quals la gestió no es fa des de Catalunya.
 
El president ha subratllat que en l’eix de l’acció de Govern se situa “la millora de la qualitat de vida, del benestar i dels serveis públics” i ha advertit que “per això fem el que fem”. Pel president, quan es parla d’estructures d’estat vol dir “un servei exemplar de trens en les formes i en el fons”, és a dir, “en la manera com són les unitats que presten el servei al ciutadà i, sobretot, en la forma de governar aquestes infraestructures. I ha citat a Joan Fuster per recordar que en el cas de les infraestructures “al nostre país o les fem, o no ens les faran ”
 
Finalment, el cap del Govern, que ha estat acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha volgut garantir el suport del Govern a “la vocació ferroviària de les terres de Lleida”.
 
A l’acte també hi han estat presents l’alcalde de Lleida i el de la Pobla, Àngel Ros i Lluís Ballera, respectivament el conseller de Cultura, Santi Vila; el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé; els delegats del Govern a Lleida i a l’Alt Pirineu i Aran, Ramon Farré i Albert Alins, respectivament, i el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constantí Aranda, entre d’altres personalitats.
 
Els nous trens que han de donar servei a la línia de Lleida-La Pobla de Segur es posaran en servei aquesta primavera. Aquest matí ha arribat el primer dels dos nous vehicles al Pla de Vilanoveta, a Lleida, el centre operatiu de la línia, que ho serà de manera provisional fins que no es construeixi el de Balaguer i s’ha col·locat ja sobre les vies. Els trens els ha construït l’empresa suïssa Stadler per 9,4 MEUR. Els nous vehicles donaran un impuls a la línia, que triplicarà les freqüències actuals, guanyarà velocitat comercial i comoditat per als passatgers.
 
Amb la posada en servei dels dos trens el trajecte entre Lleida i Balaguer tindrà les següents circulacions per sentit: 10 serveis els feiners de dilluns a divendres i 9 els dissabtes. Els diumenges, en direcció a Balaguer hi haurà 9 serveis i en direcció a Lleida, 10. Pel que fa al recorregut Lleida-La Pobla de Segur, les freqüències seran de 3 trens per sentit els feiners de dilluns a divendres, 2 els dissabtes i 3 els diumenges.
 
Els horaris definitius es consensuaran en el marc de la comissió de seguiment del servei Lleida-La Pobla de Segur. Tindran uns horaris que permetrà recordar-los fàcilment, estaran coordinats amb les línies d’autobús i es facilitaran els enllaços amb els serveis AVANT i AVE de Renfe provinents tan de Barcelona com de Madrid. El preu del bitllet senzill quedarà unificat amb els dels busos.
 
Els nous trens permetran guanyar en velocitat comercial de manera que el temps del trajecte es reduirà en aproximadament 17 minuts entre Lleida i la Pobla de Segur; 12 entre Balaguer i la Pobla de Segur; i 5 minuts entre Lleida i Balaguer.
 
 
Característiques dels nous trens
 
El dos nous trens són vehicles d’aproximadament 50 metres de longitud, amb una capacitat màxima de 201 viatgers cadascun (104 dels quals asseguts). El disseny interior és obert i transparent, amb uns compartiments clars gràcies a les grans dimensions de les finestres.
 
Els compartiments de viatgers disposen de plataformes d’accés àmplies i de pis baix. Els trens estan adaptat a persones amb mobilitat reduïda. Compta també amb espais multifunció per poder disposar d’espai per situar-hi cotxets de nadons, bicicletes i cadires de rodes.
 
Quant al confort, compta amb sistemes de climatització i d’informació al viatger amb equips de megafonia i intèrfons, a més d’endolls a l’interior per carregar qualsevol aparell electrònic. Per garantir el confort, els cotxes porten suspensió pneumàtica. El motor és d’un model dièsel que gran eficiència i mínima emissió de gasos.
 
 
La gestió de la línia Lleida-La Pobla de Segur
 
La línia Lleida-La Pobla de Segur inclou tant el servei de tren entre aquestes dues poblacions com el servei turístic del Tren dels Llacs. Després del traspàs de la línia, l’any 2005, Adif es va ocupar del manteniment de les infraestructures, de la regulació del trànsit, l’atenció al client i la venda de bitllets a l’estació de Balaguer i Renfe Operadora de la conducció i dels agents d’atenció al clients en els trens.
 
El mes de gener de 2015, FGC va assumir les tasques de manteniment de les infraestructures i el juliol de 2015 de les tasques de regulació del trànsit, l’atenció al client i la venda de bitllets a l’estació de Balaguer. Quan entrin en servei els nous trens assumirà també la tasques de conducció i acompanyament dels trens.
 
 

1  

Imatges

Foto de l'acte

Foto de l'acte 1790

1  

Fitxers adjunts

Fitxa d'informació

Fitxa d'informació
PDF | 885