• La titular de Governació ha destacat la importància de  la col·laboració conjunta, entre administracions, institucions i altres agents.
  • L’edició d’enguany de la campanya Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir, compta amb la participació més de 2.300 comerços, fet que suposa un augment del 34% respecte de l’any passat.
HC Borràs amb els participants a la campanya
La consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs, ha presentat avui la sisena edició de la campanya de dinamització del comerç en nuclis antics, Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir, que enguany compta amb la participació de 2.352 botigues de 32 municipis. L’acte ha comptat amb la participació del secretari d’Habitatge i Millora Urbana, Carles Sala; el secretari institucional de PIMEC Comerç, Enric Calvo; i el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miguel Ángel Fraile. També hi han assistit les directores territorials de Governació a Barcelona, a la Catalunya Central i a les Terres de l'Ebre, Montserrat Grané, Ivet Castaño, i M. Rosa Peig, respectivament.
 
La Xarxa de Barris amb Projectes, formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris, fa aquestes campanyes amb l’objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics, per millorar la qualitat de vida i la cohesió social. Enguany és la sisena edició i el nombre de comerços adherits s’ha incrementat en gairebé 600 comerços, una xifra rècord des que es va iniciar ara fa sis anys.
 
Durant l’acte de presentació, la consellera Meritxell Borràs ha destacat que cal la col·laboració conjunta, entre administracions, institucions i altres agents. “Per al Govern de la Generalitat, és molt important potenciar la cohesió social als barris”, ha assegurat Meritxell Borràs. En aquest sentit, la titular de Governació  ha informat que, amb els nous pressupostos, es farà un Pla de Barris modest que “estarà al costat dels barris que més ho necessiten i oferirà solucions integrals”.  
 
D’altra banda, el secretari institucional de Pimec Comerç, Enric Calvo, ha remarcat l’àmbit turístic de la campanya que “propicia que la gent es mogui pel nostre territori i conegui les potencialitats de moltes poblacions”. El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miguel Ángel Fraile, que ha reivindicat també la importància de la col·laboració entre administracions i el sector comercial, ha subratllat la necessitat de “dinamitzar el comerç per fomentar les relacions i el coneixement del patrimoni municipal”.
 
32 municipis participen en la sisena campanya Comprar al barri té premi
 
La campanya, amb el lema Comprar al barri té premi, es va posar en marxa l’any 2011 i llavors s’hi van adherir 8 municipis. Ara, la seva sisena edició es consolida amb la participació de 32 vil·les i ciutats d’arreu del territori: Arbúcies, Balaguer, Besalú, Calafell, Caldes de Montbui, Centelles, Cervera, el Vendrell, Falset, Figueres, Hostalric, la Bisbal d’Empordà, la Pobla de Segur, la Selva del Camp, les Borges Blanques,  l’Arboç, Llagostera, Lleida, Mediona, Mollerussa, Móra d’Ebre, Roda de Ter, Roses, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Quintí de Mediona, Solsona, Súria, Torelló, Tortosa, Ulldecona, Vic i Vilanova del Camí.
 
ANY
Barris
Municipis
Comerços
2011
8
8
589
2012
12
11
954
2013
20
17
1.729
2014
23
23
1.479
2015
30
30
1.754
2016
32
32
2.352
 
Aquesta iniciativa es desenvoluparà durant tot el mes de juny en els més de 2.300 comerços adherits i compta amb el suport de la Generalitat, la Pimec, la Confederació de Comerç de Catalunya i aquest any, per primer cop, compta també amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
 
Per cada compra, el client rebrà una butlleta que l’habilitarà per participar en el sorteig d‘un premi principal que consisteix en experiències gastronòmiques, nits d’hotel, visites guiades, espectacles i productes típics de cadascun dels municipis participants en la campanya. Aquest any també hi haurà premis addicionals que ofereixen alguns barris perquè més persones participants es puguin beneficiar d’aquests premis.
 
La Xarxa de Barris amb Projectes es va crear l’any 2007, com a espai de trobada i intercanvi d’idees entre els ajuntaments que tenien en marxa un Pla de barris. Dos anys després, es va posar en marxa la subxarxarxa de nuclis antics, que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat en tractar-se d’una prioritat compartida per tots els municipis. L’objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu paper de referència.

2  

Imatges

HC Borras amb representants dels municipis participants a la campanya

HC Borras amb representants dels municipis participants a la campanya 5636

HC Borràs, en la presentació de la campanya

HC Borràs, en la presentació de la campanya 4818