·      La firma Custo Barcelona tancarà aquest vespre la tercera jornada de la passarel·la 080, que presenta la seva col·lecció “Next”. En la sessió d’aquesta tarda també han presentat les seves propostes d’Escorpion, BCN Brand, Punto Blanco, i Lebor Gabala
 
·      Demà al matí, obriran la passarel·la 080 els dissenyadors Pau Esteve, i Xavi Grados (12:30h), seguit de la firmes Antonio Miro i Torras (14h). A la tarda, serà el torn del dissenyador Oscarleon (16:30h), del creador García Madrid (18h), i de la firma Naulover (19:30h). Clourà la jornada al vespre, la firma Brain&Beast (21h)
 
·      Fora de la passarel·la, dins el programa d’activitats paral·leles, demà se celebrarà el 080 Fashion Investor Day, on 5 startups presentaran els seus projectes a un auditori d’inversors. A banda del finançament que puguin obtenir, una d’elles s’endurà un premi en serveis valorat en 100.000 euros. (10h a 14h Sala Conferències INEFC)
 
 
Dimecres, 29 de juny de 2016.— La firma Custo Barcelona tancarà aquest vespre la segona jornada de la passarel·la 080, que presentarà la seva col·lecció “Next”, per a la propera temporada primavera-estiu. Una proposta de renovació del codi Custo, ja iniciat a la seva proposta Reborn de l’hivern passat.
 
Aquesta tarda ha obert la passarel·la la firma Escorpion amb proposa la col·lecció “Odalisques”, una visió nostàlgica i misteriosa de l’Orient. La proposta d’Escorpion recull la nostàlgia d’un clima, del ritme indolent i pausat de dones immerses en rituals ancestrals de bellesa, rendides al plaer del hammam. A la col·lecció destaquen faldilles llargues vaporoses, bombatxos, i siluetes en X amb cintures marcades, en teixits com el satí, els voilé de cotó llistat i els jerseis de viscosa. Els colors vénen inspirats per flors: el gessamí (tons naturals que recorden el marbre), l’argan (les tovalloles llistades del hamman) i el sàndal (un himne al color i als estampats).
 
Ha pres el relleu a la passarel·la la firma BCN Brand, que ha presentat “Barcelona urban life style” per a la temporada SS 2017. La firma segueix lligada a la ciutat de Barcelona, no solament pel que fa el namimg, sinó també pels dissenys. La col·lecció d’aquesta temporada, més que mai, busca reflectir el dia a dia i l’estil urbà que envolta els habitants de Barcelona i transmetre l’esperit que emana de la ciutat.
 
De la seva banda, la firma Punto Blanco ha posat sobre la passarel·la PV 2017::: AQUAWEAR COLLECTION, una col•lecció inspirada en l'esperit barceloní d'una posta de sol, gaudint de la brisa fresca i el paisatge de la platja en bicicleta al passeig marítim al final d'un dia calorós. La col·lecció es caracteritza pel contrast d’estampats i colors vius dels tons blau, turquesa amb altres més intensos com verd, groc, coral i fúcsia. Peces informals juxtaposen oposats i juguen amb els contrastos creant un nou disseny estètic.
 
Així mateix, la dissenyadora Maite Muñoz, l’ànima de la firma Lebor Gabala, ha presentat “Memòries del mar de Java”, una col·lecció on la creadora s’embarca en un viatge a les exòtiques terres d’Indonèsia, on descobreix el tracte càlid de la brisa dels seus mars i la lluentor de les seves aigües. La col·lecció presenta elements que transporten a un espai tranquil i relaxat. Amb el seu estil desenfadat, la silueta de Lebor Gabala acompanya el cos i permet que es desplaci confortablement amb peces folgades que reflecteixen el moviment de l’aigua i línies orgàniques com a mostra de la seva unió amb la natura. Sempre fidel a les seves arrels, Lebor Gabala ha presentat jerseis de tons lluminosos, inspirats en els colors de la seva àmplia fauna marina.
 
Agenda passarel·la 080: Dijous, 30 de juny
 
Demà al matí, obriran la passarel·la 080 els dissenyadors Pau Esteve, i Xavi Grados (12:30h), seguit de la firmes Antonio Miro i Torras (14h). A la tarda, serà el torn del dissenyador Oscarleon (16:30h), del creador García Madrid (18h), i de la firma Naulover (19:30h). Clourà la jornada al vespre, la firma Brain&Beast (21h).
 
14:00 / Antonio Miro // Torras
 
16:30 / Oscarleon
19:30 / Naulover
 
 
Activitats paral·leles: demà dijous, la 2a edició del 080 Fashion Investor Day
 
Dins les activitats paral·leles, demà se celebrarà la 2a edició del 080 Fashion Investor Day, el fòrum internacional de la moda que impulsen conjuntament el 080 i la xarxa d’inversors Sedd&Click. Les startups Bookalook (Londres), Costalamel (Barcelona),Sheekr(Barcelona), Smartzer(Londres), i Vogo Fashion (Montpeller) són els 5 projectes empresarials que participaran demà en la final. Tots cinc projectes són de base tecnològica i aposten per socialitzar, personalitzar i enriquir l’experiència del consumidor “fashionista”, ja sigui en el procés de compra o com a espectador d’una desfilada de moda en viu.
 
El 080 i la xarxa d’Inversors privats Seed&Click organitzen la segona edició d’aquest fòrum internacional d’inversió amb l’objectiu d’impulsar iniciatives emprenedores, fomentar la inversió, les transaccions comercials i la innovació en la indústria de la moda.
Aquesta acció aposta pel foment de la indústria 4.0, projectes empresarials de base tecnològica amb aplicació o vinculats al sector de la moda.
 
En aquesta fase final, les startups presentaran els seus projecte en format “elevator pitch” davant un jurat d’experts, inversors i públic. A banda del finançament que puguin aconseguir durant la jornada del fòrum d’inversió, el jurat escollirà el projecte guanyador, que serà distingit amb un premi valorat en 100.000 euros.
 
El guanyador obtindrà un premi consistent en:
 
è Per part de de l’agència de creativitat Mc Cann, una campanya de publicitat, que inclourà la definició de l’estratègia de comunicació i el desenvolupament del concepte creatiu i “claim” de la marca.
 
è  Per part del bufet d’advocats internacional Baker & McKenzie, un pack de 10h d’assessorament en las àrees que cobreix el bufet (mercantil, fiscal, laboral, propietat intel·lectual, contenciós, protecció de dades, etc.).
 
è Per part del grup editorial Grupo Zeta: Difusió del projecte amb entrevistes, notes de premsa en diferents mitjans del Grupo Zeta, segons estratègia del pla de comunicació acordat.
 
è Per part de WGSN (companyia global de predicció), s’atorgarà al guanyador del concurs una subscripció a WGSN.
 
Així mateix, el guanyador rebrà com a premis suplementaris; 3 mesos a l'espai de coworking i accés a l'Enterpreneurship Ecosystem d'ESADECREAPOLIS, per part d’ESADECREAPOLIS, i entrades per a l’edició d4YFN 2017 pels finalistes + 1 slot de presentació del seu projecte al Pitching Area pel projecte guanyador, per part de 4YFN, el programa del Mobile World Capital Barcelona (MWCB) adreçat a startups tecnològiques.
 
La jornada de demà del 080 Fashion Investor Day es completarà amb la taula rodona “What´s next & beyond for the fashion industry”, i comptarà amb la participació d’experts com Oliver Marcheteau (Vestiaire Collective), Isabel Mesa (WGSN), Myriam Serrano (Woman Madame Figaro), Enric Jové (McCann), Nic Olivé (Please), i Diego de Vicente (Moddo) entre d’altres. (De 10 a 14h. Sala de Conferències INEFC)
 
L’Open Area 080: la cultura de la moda, per a tots els públics
 
L’Open Area del 080 Barcelona compta amb una variada oferta de propostes i continguts, amb l’objectiu d’apropar el món de la moda i el disseny a tots els públics, En aquest espai s’ha instal·lat el village (amb els estands de patrocinadors i sponsors), el Fashion Market (amb prop d’una trentena de pop-ups i presència de les escoles de disseny), l’espai chill out, i un campament de Food Trucks amb delicatessen ubicat a les instal·lacions exteriors de l’INEFC. L’Open Area del 080 és de lliure accés, oberta a tots els visitants, que podran accedir-hi descarregant la invitació –un codi QR- a través del web del 080.
 
Així mateix, també es poden visitar en aquesta zona diverses exposicions com la mostra “Roche Bobois Meets Spanish Designers”; l’exposició Fashion Art a càrrec del Fashion Art Institute; la mostra de tesines de les escoles de disseny; el Panell de Tendències 080 “Diàlegs entre la indústria tèxtil i els nous dissenyadors” de TEXFOR, o l’exposició “Body&Mind” de l’escultor Juanma Noguera.
 
De fet l’exposició, “Body&Mind” és una de les propostes d’aquesta edició del 080, una mostra d’escultures, situades a l’entrada posterior de l’INEFC, sobre  les virtuts i defectes de l’ésser humà. En paraules del mateix escultor, “aquestes escultures reflexionen sobre la perfecció i la imperfecció i sobre la fràgil naturalesa humana, per això he volgut treballar amb materials resistents com el ferro, fusta, acer, pedra, formigó i alumini, en contraposició a la feblesa de l’home”. Noguera considera que “la idea de l’exposició encaixa molt  bé amb l’esperit del 080 que, sent un certamen de moda,  s’allunya de la frivolitat el món de la imatge, i obre espais de reflexió sobre l’estètica”.
La mostra està integrada per 8 escultures: Descoratjat (Ferro); Descarat (Ferro i Fusta); Descervellat (Ferro i Fusta); Enrotllat (Alumini i Formigó); Mestís (Fusta erosionada i Ferro); Imperfecte (Volanderes de Ferro); Gairebé perfecte (Ferro); i Cor Gelat (Granit, Acer Tallin i Alumini).
Patrocinadors i sponsors de la 18ª edició del 080 Barcelona Fashion
 
En aquesta divuitena edició, el certamen torna a comptar amb el suport del patrocinador principal MORITZ, que es posiciona una vegada més al costat de la moda catalana. També són patrocinadors Redken, com a perruquer oficial, MINI BARCELONA PREMIUM, concessionari oficial MINI, la D.O. Ribera del Duero, com a vi oficial, el cava oficial torna a ser Codorniu, Solán de Cabras, com a aigua oficial, la firma de joieria Alex&Ani, Movistar, com a partner tecnològic, La Roca Village, i Rowenta com a planxat oficial de la passarel·la. Són firmes col·laboradores MAC Cosmetics, el maquillatge oficial, CND Beauty, com manicurista oficial, així com Atrezzo, Lyle & Scott i BCN Brand.
 
 Més info i fotos al web: http://www.080barcelonafashion.cat/
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiiter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
 
 
 
 
 
 
 
 

6  

Imatges

Disseny BCN Brand

Disseny BCN Brand 197

DIsseny de CND Brand 2

DIsseny de CND Brand 2 148

DIsseny Punto BLanco

DIsseny Punto BLanco 131

Disseny Punto Blanco 2

Disseny Punto Blanco 2 131

Disseny LEbor Gabala

Disseny LEbor Gabala 123

Disseny LEbor Gabala 2

Disseny LEbor Gabala 2 154