El president Torra, el vicepresident Aragonès i el conseller Bargalló a l'escola Francesc Macià
El president Torra, el vicepresident Aragonès i el conseller Bargalló a l'escola Francesc Macià (Foto: Jordi Bedmar)
  • El conseller Bargalló ha destacat “l’esforç extraordinari” que han fet les comunitats educatives, el Departament d’Ensenyament, els ajuntaments i les empreses privades “per minimitzar els efectes del 155 i fer que avui tot vagi amb normalitat”
  • El vicepresident Aragonès ha avançat que “l’ensenyament tornarà a ser una prioritat als pressupostos de la Generalitat per al 2019” i que, “al costat de la negociació amb l’Estat per obtenir més recursos, seguirem apostant per l’escola catalana”
 
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha mostrat aquest matí el suport total del Govern cap als professors perquè exerceixin la seva feina sense condicionants. “Que la comunitat educativa sàpiga que el Govern està al seu costat perquè apliqui de manera lliure i independent, amb la seva professionalitat, el seu projecte educatiu”, ha destacat Quim Torra, que ha demanat que “deixem treballar els mestres i les mestres d’aquest país” perquè “l’única cosa que hi ha més important que les escoles són ells”.
 
En el primer dia del curs escolar 2018-2019, el cap de l’Executiu ha visitat l’Escola pública d’Infantil i Primària Francesc Macià, a Barcelona, acompanyat del vicepresident i conseller d’Economia i Hisenda, Pere Aragonès, i del conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló. Les autoritats han visitat diverses aules del centre, juntament amb el director de l’escola, Jordi Luengo, i part de l’equip directiu, per tal de conèixer el projecte educatiu que s’hi du a terme.
 
En declaracions posteriors davant dels mitjans de comunicació, el president ha subratllat que “l’escola catalana és un model d’èxit i d’inclusió, que és el que ens ha fet com som”, i ha reivindicat que, “per aquest Govern, que posa les persones al centre de la seva política, l’ensenyament és la prioritat més absoluta”.
 
“Nosaltres bastim el nostre projecte de país sobre la llibertat, la cultura i el talent, i les escoles catalanes són el pilar sobre el qual edificar la República que volem bastir”, ha conclòs.
 
 
Tots els esforços per minimitzar els efectes del 155

El nou curs escolar s'inicia enguany amb 1.567.316 alumnes, 1.299 més que l'anterior. Per tal de donar resposta al creixement d’alumnes, la Generalitat ha ampliat la plantilla dels centres públics amb 690 nous docents, sumant un total de 71.865 mestres i professors. 
 
Tant el president com el vicepresident i el conseller han volgut reconèixer “l’esforç extraordinari” que han fet el Departament d’Ensenyament i les comunitats educatives de cada centre “per minimitzar els efectes del 155 i fer que avui tot vagi amb normalitat”. “Sense aquest esforç, avui no podríem dir que el curs ha començat amb aquesta pràctica normalitat”, ha dit Torra.  
 
“El 155 en matèria d’educació no va ser utilitzat per prohibir-nos coses, va ser utilitzat per no fer-ho, que és el pitjor que es pot fer en política d’administració”, ha destacat Bargalló, que ha explicat que, amb el 155, “els expedients que implicaven licitacions i projectes d’obres o contractes, no es van signar”.
 
Per aquest motiu, Bargalló ha volgut reivindicar “la feina dels gairebé 80.000 professors de la pública i més de 30.000 de la concertada, per la millora educativa i l’ensenyament i formació de l’alumnat”. “Tenim una excel·lent escola, amb un professorat altament qualificat i molt professional, i, entre professorat i Departament, estem aquí per fer cada cop una oferta millor”, ha assenyalat.
 
El vicepresident Pere Aragonès, que també ha destacat el compromís del Govern per estar sempre al costat de la comunitat educativa, ha avançat que “l’ensenyament tornarà a ser una prioritat als pressupostos de la Generalitat per al 2019” i que, “al costat de la batalla de la negociació amb el Govern de l’Estat per obtenir més recursos, seguirem apostant per l’escola catalana”.
 
En aquest sentit, Aragonès ha remarcat el “paper essencial” que ha tingut l’escola catalana a l’hora de gestionar les desigualtats socials produïdes per la crisi econòmica: “l’escola és un ressort d’igualtat d’oportunitats i una eina de cohesió del país, de compartir llengües i cultures i una societat comuna” i ha volgut posar en valor la feina que fan els mestres, “implicats a formar ciutadans lliures, preparats i compromesos”.
 

1  

Imatges

Fotografia de l'acte

Fotografia de l'acte 2353