• Drivy, Glovo, Som Mobilitat, Afterscool, Flyshionista i Busup són les primeres en adherir-se

  • L’objectiu és crear un entorn de confiança en què tots els agents que intervenen en les relacions vehiculades a través d’una plataforma digital, ja siguin particulars o professionals, puguin disposar d’unes regles de joc estables i segures
 
Un total de sis plataformes digitals – Drivy, Glovo, Som Mobilitat, Afterscool, Flyshionista i Busup – han signat aquest matí el Codi de Bones Pràctiques promogut pel Departament d’Empresa i Coneixement a través de l’Agència Catalana del Consum.  L’objectiu és crear un entorn de confiança en què tots els agents que intervenen en les relacions vehiculades a través d’una plataforma digital, ja siguin particulars o professionals, puguin disposar d’unes regles de joc estables i segures.
 
La directora de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Elisabeth Abad, ha destacat durant l’acte que amb aquesta signatura es fa una aposta per “la via de la mediació i l’arbitratge per resoldre conflictes i per la via del compromís i la transparència”. Durant la seva intervenció Abad ha recordat que l’ACC existeix per “defensar i vetllar pels drets dels consumidors”. 
 
Per la seva banda i en representació dels signants, Jaume Suñol, Country Manager de Drivy a Espanya, ha destacat que “des de Drivy estem molt contents de poder signar el Codi de Bones Pràctiques, després de gairebé dos anys de interlocució entre actors, plataformes digitals i la Generalitat”. Suñol ha afegit que “com a empresa que s'engloba en una de les tendències més fortes en mobilitat, el carsharing, que cada cop aglutina més usuaris, prosumidors i professionals, creiem que és clau la nostra adhesió, per oferir a la nostra comunitat encara més transparència i animem a totes les plataformes a que també s'hi sumin", ha conclòs.
 
Aquest Codi està destinat a aquelles plataformes digitals que connecten l’oferent del bé o servei amb l’usuari final i, per tant, el seu compromís és indispensable per garantir el bon funcionament de tot el sistema. No obstant això, és evident que no només cal que l’intermediari actuï amb transparència i bona fe, sinó que també els oferents dels béns o serveis (amb caràcter professional o no) així com els usuaris finals han de comprometre’s a contribuir en l’assoliment d’aquest entorn de confiança.
 
Amb la signatura d’aquest codi les plataformes digitals es comprometen:
-        Millorar la defensa i protecció de les persones consumidores en aquest entorn definit per la presència d’intermediaris.
-        Lleialtat i transparència: les plataformes han de facilitar la informació de manera clara, transparent, visible i entenedora.
-        Informació completa: informar sobre la naturalesa d’allò que s’ofereix, preu o contraprestació, mitjans de pagament i obligacions tributàries.
-        Col·laboració amb les Administracions públiques: Les plataformes digitals actuaran com a assistents en la recaptació quan una norma ho prevegi.
-        Adhesió a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. En cas que el conflicte no s’hagi resolt per part del servei d’atenció al client de la pròpia plataforma en un termini no superior a 15 dies des de la seva presentació, les plataformes es comprometen a utilitzar el sistema de mediació de consum. En cas que aquest resulti infructuós es comprometen a sotmetre el litigi a la via arbitral per a la seva resolució definitiva.

Sumar-se a aquest codi de Bones Pràctiques també té avantatges per l’empresa:
-        Genera Confiança: Les relacions entre clients i empresa pivota en gran mesura en la confiança que cada part té en l’altra. En aquest sentit la conducta ètica és el factor indispensable per la generació de confiança perquè té la capacitat d’atorgar credibilitat als que realitzen aquesta activitat. Pot ser inclús, aquest control, més efectiu i convenient que molts controls externs, ja que els realitza el client diàriament.
-        Fidelització dels clients: el fet d’actuar de forma correcta, de complir amb allò que un ofereix en el Codi de Bones Pràctiques, de transmetre una imatge de professionalitat, és com un imant que atrau a persones que també es comporten d’aquesta manera perquè se senten identificades amb aquestes accions. Per tant, es capten millors clients.
-        Protecció contra la publicitat negativa: Quan les activitats són considerades ètiques és difícil que la publicitat negativa es produeixi. Per tant un comportament ètic protegeix a l’empresa contra la publicitat negativa.
-        Satisfacció del personal: Ajuda als empleats a identificar el que la seva empresa reconeix com a bones pràctiques. Per un costat es prendran millors decisions davant els consumidors i per un altra una major fidelitat dels seus treballadors i col·laboradors que desitjaran seguir treballant en ella fent la seva feina el millor possible.
 
 
A Twitter de l’ACC : @consumcat
A Twitter del Dept. d’Empresa i Coneixement : @empresacat
 

2  

Imatges

Foto de l'acte de signatura

Foto de l'acte de signatura 107

Foto de grup dels signants

Foto de grup dels signants 119