- La licitació ha afavorit la concurrència, s’augmenta el nombre de proveïdors i per tant, es dinamitza un sector clau de l’economia com és el sector TIC català
- Els nous contractes han fomentat la innovació i la presentació de plans d’igualtat per part de les empreses licitadores
El Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), l’organisme adscrit al Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública encarregat de la contractació centralitzada, la gestió i el subministrament de solucions TIC de tota la Generalitat de Catalunya, ha aprovat l’adjudicació dels contractes corresponents al servei de manteniment de 1.693 aplicacions de la Generalitat per un valor 380,27 M€ (IVA inclòs) per un període de tres anys.
En l’adjudicació dels nous contractes feta pública avui, la petita i mitjana empresa (pime) augmenta un 60% la seva presència respecte de la que tenia en els contractes actuals i així mateix, augmenta també el nombre de proveïdors de les aplicacions de la Generalitat. Amb l’entrada de nous operadors, s’aconsegueix dinamitzar el sector TIC català, atès que un terç dels nous contractes s’ha adjudicat a noves empreses.
La licitació, doncs, ha permès ampliar la concurrència i la competència entre les empreses tecnològiques catalanes i potenciar, així, el teixit industrial del sector TIC com a sector clau per a l’economia del país i motor de creació d’ocupació. Cal recordar que, amb més de 15.000 empreses que ocupen més de 106.000 treballadors i treballadores, el sector TIC és un dels més dinàmics i estratègics de l’economia catalana.
Així mateix, l’adjudicació dels nous contractes de manteniment d’aplicacions ha permès assolir també millores importants pel que fa a:
- Innovació: La inversió en innovació per part de les empreses adjudicatàries creix en més de 2M€ i genera una bossa de 63.000 hores per a la transformació digital dins l’Administració.
- Igualtat: La licitació ha promogut la presentació de polítiques d’igualtat per part de les empreses licitadores en àmbits com la presència de les dones al sector TIC, l’equilibri de la presència femenina en càrrecs de lideratge i la conciliació personal i laboral.
- Qualitat: Visió més objectiva de la qualitat obtinguda en la prestació del servei. Les adjudicacions incorporen nous indicadors per valorar la qualitat del serveis, no només a nivell global, sinó també, ara a nivell funcional. S’aconsegueix també reduir el termini de posada en marxa de les aplicacions i s’incorporen tecnologies de suport a la transformació digital com ara arquitectures de contenidors i cloud públic.