• L’edició d’aquest any incorpora una nova coreografia amb motiu de l’Any Brossa
Balla'm
La iniciativa Balla'm un llibre, el cicle de coreografies curtes basades en textos literaris presentades i interpretades a les sales de lectura de les biblioteques públiques catalanes, torna a ser una realitat per cinquè any consecutiu, enguany amb un programa de 21 sessions.    
 
L’objectiu de Balla’m un llibre és fer arribar la dansa a nous públics a través de la unió de dues arts, dos llenguatges d’expressió: el moviment i la literatura i on les biblioteques esdevenen per a l’ocasió escenaris singulars de dansa. Balla'm un llibre és una col·laboració entre l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya (APdC) i la Direcció General de Cooperació Cultural del Departament de Cultura a través del Servei de Biblioteques.
 
En aquesta cinquena temporada Balla’m un llibre incorpora una nova peça coreogràfica creada expressament per aquest cicle a partir dels textos de Joan Brossa: Olor de menta, de les coreògrafes d'Emma Riba i Laura Alcalà (Us back in town). Aquest nou espectacle s’interpretarà en sis biblioteques d’arreu del territori i se sumarà a les que programaran les biblioteques amb motiu de la celebració de l’Any Brossa.
 
A més de les 6 sessions dedicades a Brossa, Balla’m un llibre ha programat 15 sessions més del seu catàleg de coreografies interpretades en temporades anteriors sobre determinats títols literaris.
 

Coreografies, obres i biblioteques de l’edició 2019:

Lo.Li.Ta, de la cia. La Taimada
a partir de Lolita de Vladimir Nabokov

Sinopsi
Lolita s'escriu amb tres síl·labes doloroses. Lolita, diminutiu de Dolores, es pronuncia amb dolorosa sensualitat i es tanca enèrgica i oclusivament. Un fonema és una imatge mental d'un so i els fonemes com els sons, estan mancats de significat. Lo.li.ta és una sonoritat amb capacitat d'imatge; innocència, objectualitat i degradació.
Fitxa artística 
Idea i direcció: Olga Àlvarez Codirecció: Jordi Cabestany Conceptes visuals: La Taimada Interpretació: Angie Mas. Manipulació corporal: Jordi Cabestany Música: Carlos Martorell Vestuari: Blanca Ferré i La Taimada Durada: 30 minuts Públic: Adult. És ideal per a lectors de Nabokov, i es pot generar una conversa posterior a la peça. Es tracten els temes principals de la novel·la Lolita: La fascinació per la bellesa i la innocència, la objectualització i la degradació col·lateral.
Calendari
 
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 
Ballant ballàvem, de Laia Santanach
a partir de diverses obres de Joan Coromines

Sinopsi
Ballant ballàvem
 són paraules en moviment, són expressions dansades, són sensacions i estats composats. Partint de l'origen de la paraula i la recerca d'aquest origen, com feia Joan Coromines, Ballant ballàvem representa i exposa un paral·lelisme entre la tria de la fisicalitat amb el seu aparent significat.
Fitxa artística 
Concepte i coreografia: Laia Santanach Interpretació: Laia Santanach Composició musical: Cligbcn productions Música: Fink, Ellen Allien & Apparat, Occupied territories Veu en off: Ignasi Castañé Durada: 15 minuts Públic: Per tots els públics
Calendari
 
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
El cos fugit, de Sonia Fernández
a partir de Pedra de tartera de Maria Barbal

Sinopsi
Vam ballar tota l'estona sense parar. 
Aquella alegria em deixava quieta, clavada, vaig a arrencar a córrer... Mossegar-se la llengua empassar-se les llàgrimes Però l'acordió no parava i jo tampoc. Em destorba la gent Enmig dels prats resseguint l'herba fosca M'estaré quieta aquí dies i dies...
Fitxa artística 
Creació i interpretació: Sonia Fernández Espai Escènic: Sergi Cerdan Espai sonor: Guillem Llotje Vestuari: Sergi Cerdan Veu: Aida Oset Música: Guillem Llotje, Yann Tiersen, Carles Belda i Sanjosex Durada: 20 minuts Públic: Per tots els públics
Calendari
 
 :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
El Banquet de Don Quixot, de Laura Vilar i Miquel Barcelona
a partir d'El Quixot de Miguel de Cervantes

Sinopsi
El Banquet de Don Quixot, una experiència sobre la inclusió de la diferència. Reaccionem davant la mirada fixa com animals que han de protegir la seva integritat física davant una possible agressió. Ens sentim atacats. Ens sentim acusats, violentats, burlats i insultats. Tenim por. El grup, la societat ens protegeix i ens dóna força i ens permet observar, estudiar i massa sovint rebutjar la diferència, potser ens podria fer mal. En aquest cas El Banquet, a través del personatge de don Quixot i la seva peculiaritat, vol trobar mecanismes que plantegin possibilitats, emocions i mirades que suggereixin un canvi en la manera d'afrontar la diferència. El Banquet posa sobre la taula tendències, es nodreix i celebra els patrons i esdevé una vivència de canvi integrador.
Fitxa artística 
Coreografia i interpretació: vbuit- Laura Vilar i Miquel Barcelona. Guitarra i veu: Joan Viñals. Percussió: Santi Carcasona. Vestuari: Laura Vilar i Miquel Barcelona. Durada: 20 minuts. Públic: Per tots els públics.
Calendari
 
 
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Olor de menta, d'Emma Riba i Laura Alcalà
(Us back in town) (2019)
a partir de poemes de Joan Brossa

Sinopsi
Olor de menta és una peça de dansa que dibuixa i envaeix un espai imaginat a partir de dos cossos que es posen al servei d’un collage de poemes escènics de Joan Brossa.
Fitxa artística
Idea i direcció: Emma Riba i Laura Alcalà (Us back in town). Interpretació: Emma Riba i Laura Alcalà.Durada: 20 minuts. Públic: Per tots els públics.
Calendari