Al centre a dalt, la dir. gral. de Comerç, Muntsa Vilalta, i la project manager del 080, Marta Coca, amb els dissenyadors
Al centre a dalt, la dir. gral. de Comerç, Muntsa Vilalta, i la project manager del 080, Marta Coca, amb els dissenyadors
 ·        La directora general de Comerç, i directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Muntsa Vilalta, i la cap d’Àrea de Moda i responsable del 080, Marta Coca, han presentat avui les novetats de la propera edició del certamen de moda que se celebrarà del 25 al 28 de juny
 
·        Donant continuïtat al Pla d’Acceleració de la moda catalana, el  080 Barcelona Fashion inclourà continguts orientats als tres eixos estratègics del pla: la internacionalització, la comercialització i, molt especialment, al fashion-tech i a la sostenibilitat
 
·        La moda sostenible serà present tant dins com fora de la passarel·la 080. Sobre la passarel·la, amb moltes de les propostes que desfilaran, algunes de les quals són 360 graus sostenibles, i compten amb un fort component de compromís social, de km0 i de proximitat, i fora amb activitats paral·leles com el projecte “B-SEARCULAR: una oportunitat per a la moda. Una gran oportunitat per al planeta”, impulsat per EPSON
 
·        L’aposta fash-tech del 080, estretament vinculada al concepte de sostenibilitat, serà present a través del 080 Investor Day, el fòrum d’inversió de la indústria de la moda, i també a l’Open Area 080, amb noves propostes com el 080 by Bexfy, un espai multimèdia on a través de la tecnologia es generarà una experiència per al visitant del 080
 
 
La moda sostenible, l’economia circular i el fash-tech seran el leitmotiv del proper 080 Barcelona Fashion, el certamen de moda impulsat per la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, que tindrà lloc del 25 al 28 de juny. Així ho han explicat avui la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i la cap d’Àrea de Moda i project manager del 080, Marta Coca, en la presentació de les principals novetats i continguts de la propera edició de la setmana catalana de la moda.
 
La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha explicat que “donant continuïtat al Pla d’Acceleració de la moda catalana, que vam anunciar a la passada edició del certamen, l’edició del 080 que ara comença, inclou continguts orientats als tres eixos estratègics del pla: la internacionalització, la comercialització, i el fashion tech i la sostenibilitat”.
 
Al fil d’aquesta explicació, la project manager del 080, Marta Coca, ha apuntat que “en aquesta edició hem focalitzat esforços en l’acceleració dels vectors de tecnologia i sostenibilitat”. Segons ha explicat Marta Coca, “des del 080 hem emfasitzat aquesta aposta pel fash-tech i per la sostenibilitat perquè és el que estan fent les marques. El 080 és un reflex de les tendències”.
 
La moda sostenible serà molt present en aquest 080: sobre la passarel·la, amb moltes de les propostes que desfilaran, algunes de les quals són 360 graus sostenibles, i compten amb un fort component de compromís social, de km0 i de proximitat. Així mateix, la sostenibilitat i l’economia circular també tindran un paper rellevant en el  programa d’activitats paral·leles, amb iniciatives com el projecte “B-SEARCULAR: una oportunitat per a la moda. Una gran oportunitat per al planeta”, impulsat per EPSON, o el Texmeeting by Texfor, el fòrum de debat de la indústria tèxtil, que donarà cabuda al debat sobre la creixent importància de la sostenibilitat a nivell global i el repte que suposa la traçabilitat.
 
L’aposta fash-tech del 080, estretament vinculada al concepte de sostenibilitat, serà present a través del 080 Investor Day, el fòrum d’inversió de la indústria de la moda, impulsat per la Generalitat i la plataforma Seed&Click, que celebra una nova edició en el marc de la setmana catalana de la moda, amb l’objectiu d’impulsar startups de base tecnològica amb aplicació al sector moda i dissenyadors emergents i ajudar-los en la recerca de capital.
 
La tecnologia aplicada a la moda també tindrà cabuda a l’espai més participatiu i obert del certamen, l’Open Area 080, que en aquesta edició aposta per continguts experiencials i sensorials, amb propostes com el 080 by Bexfy, o  una nova edició de la 080 Box Expercience. 
 
La passarel·la 080
 
La 24 edició de la passarel·la comptarà amb total de 27 desfilades. Al cartell de dissenyadors i marques, se sumen 3 noms internacionals: Nicholas K, Nous Étudions, i Marrakshi Life. Nicholas K, firma integrada pels germans Nicholas i Christopher Kunz, procedeix de Nova York i es defineix pels seus dissenys progressius que utilitzen tèxtils sostenibles, apliquen pràctiques ètiques i promouen la transparència en la cadena de subministrament. De la seva banda, Nous Étudions és la firma vegana de la dissenyadora argentina Romina Cardillo, que col·labora amb Nike i que destaca per l’ús de descarts de teixit com a principal matèria primera de les seves creacions. Al seu torn, Marrakshi Life és la firma del fotògraf de moda novaiorquès, Randall Bachner, una marca que es troba actualment en l'avantguarda de la moda andrògina i unisex, i al capdavant en pràctiques de moda lentes i sostenibles.
 
La presència internacional completa el calendari de dissenyadors i marques que desfilaran a la propera edició de la passarel·la. Per odre alfabètic, participen en aquesta edició del 080 Barcelona Fashion, AGNÉS SUNYER; All Sisters; All That She Loves; Antonio Miro; Aubergin; BRAIN&BEAST; Como un pez en el Agua; Custo Barcelona; Escorpion Studio Barcelona; EñautGuillermina Baeza; Killing Weekend; Krizia Robustella; Laura Vecino; LEBOR GABALA; Maite by Lola Casademunt; Mans Concept Menswear; Menchén Tomàs; Narbon; NAULOVER; Oscarleon; Sonia Carrasco; TEOH & LEA; i Txell Miras.
 
Del 25 al 27 de juny, el Recinte Modernista de Sant Pau serà l’escenari de les desfilades, i activitats del 080. El darrer dia, 28 de juny, el certamen es trasllada a la façana marítima, al nou Port Marina Vela, on es presentaran les col·leccions de bany d’aquesta edició d’estiu, sota el paraigües del 080 Barcelona Fashion Beach.
 
 
Els Premis de la 24a edició de la passarel·la
 
Una edició més, el 080 Barcelona Fashion lliura 2 guardons: el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 Barcelona Fashion, i el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 Barcelona Fashion. Un jurat professional escollirà els guanyadors d’ambdues categories d’acord amb els criteris de disseny i creativitat, qualitat i potencial comercial de la col·lecció.
 
El Premi Nacional 080 al Disseny Emergent, dotat amb 15.000€, dona suport als creadors novells amb menys de 4 col·leccions o facturació inferior als 50.000€. El guanyador presentarà la seva propera col·lecció en la següent edició de la 080 Barcelona Fashion, i una mostra de la col·lecció guanyadora formarà part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya. Opten a aquesta categoria: AGNÉS SUNYER, ALL SISTERS, ALL THAT SHE LOVES, EÑAUT, KILLING WEEKEND, LAURA VECINO, NARBON, i SONIA CARRASCO.
 
Al Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció hi opten dissenyadors i marques que desfilin en aquesta edició, amb establiment operatiu a Catalunya o bé d’àmbit estatal, que facturin entre 50.000€ i  2M d’€ o tinguin 4 col·leccions comercialitzades. El premi consisteix en la participació directa a la propera edició. Participen en aquesta categoria: ANTONIO MIRO, AUBERGIN, BRAIN & BEAST, COMO UN PEZ EN EL AGUA, GUILLERMINA BAEZA, KRIZIA ROBUSTELLA, LEBOR GABALA, MANS CONCEPT MENSWEAR, MENCHEN TOMAS, OSCAR LEON, TEOH & LEA, i TXELL MIRAS.
 
080 tornarà a incloure el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de la 24a edició de la 080 Barcelona Fashion de Marques Internacionals, que premia la creativitat, el talent dels equips de disseny, l’estilisme i la intenció comercial de les marques exportadores de moda. El premi permetrà al guanyador participar directament a la següent edició de la passarel·la.
 
 
Activitats paral·leles al voltant de la comercialització, la sostenibilitat i el fash-tech
 
Fora de la passarel·la, el programa d’activitats paral·leles de la propera edició del 080 girarà al voltant dels eixos de la comercialització, la sostenibilitat i el fash-tech.
 
En el vessant de comercialització, els dies 25 i 26 de juny tindrà lloc una nova edició del 080 Fashion Showroom, l’espai professional d’exposició i comercialització que impulsen el 080 i el Clúster Català de la Moda (MODACC). En la seva 8a edició, el showroom comptarà amb una vintena de marques catalanes de moda i complements com Escorpion, Teoh & Lea, i Maite by Lola Casademunt, que també desfilen en passarel·la i d’altres com Anna de Manel,  Bolsillo, Designers Society, Guitare, Indianes, Magan, Nou Moscada, Sita Murt, i Yerse. Així mateix, està previst que una trentena compradors internacionals visitin el showroom durant la setmana de la setmana catalana de la moda, de països com Bèlgica, Holanda, Regne Unit, França, Israel, USA, Corea del Sud, Canada, Polònia, Hongria. Entre els integrants de la missió comercial internacional hi haurà agents, distribuïdors, botigues multimarca i showrooms.
 
Pel que fa a l’àmbit fash-tech, el 26 de juny, tindrà lloc una nova edició del 080 Investor Day 2019, el fòrum d’inversió fash-tech de la indústria de la moda, que impulsen  conjuntament la Generalitat, a través del 080, i la plataforma Seed&Click, amb l’objectiu de crear sinergies i networking entre startups de moda i inversors nacionals i internacionals, i de donar visibilitat a dissenyadors i marques de moda emergents.
 
Un total de 10 finalistes —cinc startups de base tecnològica amb aplicació al sector moda, i cinc marques emergents de moda— presentaran els seus projectes en el 080 Investor Day en format elevator pitch davant un auditori integrat per experts, inversors, i altres professionals del sector. A banda del finançament que els projectes puguin aconseguir en el marc del fòrum, un jurat d’experts atorgarà un premi al millor projecte de cada categoria, valorat en 100.000€ en serveis de les empreses partners de la iniciativa: Amazon Web Services, Baker McKenzie, 4YFN, McCann World Group, Grupo Zeta i Esade Creapolis.
 
A més de les presentacions dels projectes finalistes, en aquesta edició el degà de la Parsons School of Design de Nova York, Burak Cakmak, participarà amb una ponència sobre “Sostenibilitat i els Reptes futur del sector de Moda”, analitzant els reptes de futur de la indústria de la moda des de diferents perspectives; saber com la sostenibilitat s’està convertint en un element clau del sector.
 
Així mateix, el 25 de juny, se celebra el Texmeeting by TEXFOR 2019, organitzat per la Confederació de la Indústria Tèxtil (Texfor), que torna a ser el punt de trobada de la indústria del tèxtil en el marc del 080 Barcelona fashion. En aquesta edició, tindrà lloc al recinte de la fira ITMA, i sota el títol “Work intl Progress”, analitzarà la internacionalització des de diferents punts de vista; des del sentit clàssic del concepte, fins l’impacte que té la digitalització i la innovació en el nou context, la creixent importància de la sostenibilitat a nivell global i el repte que suposa la traçabilitat. En aquesta 7a edició, s’espera que participin més de 150 professionals entre empresaris, dissenyadors, mitjans de comunicació i estudiants. La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, clourà la jornada.
 
Aprofundint en el vector de la sostenibilitat, el 27 de juny, tindrà lloc la Taula rodona sobre moda sostenible: B-SEARCULAR: una oportunitat per a la moda. Una gran oportunitat per al planeta. Es tracta d’un projecte impulsat per EPSON, que aposta per l’economia circular com a solució per donar nous usos als residus plàstics al mar.
 
Gràcies a la tecnologia d’impressió SureColor d’Epson, es pot estampar qualsevol disseny sobre roba, amb un considerable estalvi d’aigua i energia respecte els mètodes tradicionals. El resultat són unes peces totalment ecològiques que, un cop finalitzada la seva vida útil, poden ser reciclades com a fil de polièster, tancant així el cercle del projecte. A la taula rodona participaran representants d’EPSON Ibérica, de l’escola LCI Barcelona, que analitzaran la iniciativa i es presentaran tesines d’estudiants de disseny basades en el projecte. També es projectarà un documental sobre l’experiencia B·SEArcular.
 
 
Open Area 080 més experiencial l tecnològica, amb la Pop up Gallery i el 080 by Bexfy
 
Donant continuïtat al nou concepte d’espai expositiu en format galeria, la Pop Up Gallery s’instal·la en aquesta edició als jardins nord del recinte, a l’Open Area del 080 —de lliure accés descarregant un codi al web 080— i comptarà amb música en directe, actuacions i performances. La Pop Up Gallery acollirà una vintena de propostes inspiradores i experiencials de dissenyadors i firmes que tenen com a denominador comú l’elevat component creatiu.
 
A la Pop Up Gallery hi seran presents les firmes de moda i dissenyadors com AGNÈS SUNYER (que desfila), ALCHEMY01 (joieria), AMPARO VALENCIA JOYAS (joieria), ANNA CORTINA (bosses), BRAIN & BEAST (que desfila), CHOICE (T-Shirts), EMPREMTES DE CATALUNYA amb els creadors Miquel Barberà (joieria); Gemma Lopez (joieria); Concha Morgades (seda pintada); Nina Pawloski (barrets i tocats); i Nana Golmar (convidada, barretera de Sevilla), la 080 shop, EÑAUT (que desfila), HOUSE OF PLENTY (samarretes), KRIS MIKITA (bosses), KRIZIA ROBUSTELLA, MAISON KINKI (dessuadores), MIKAKUS (sneakers), MUSA BAJO EL ARBOL (bosses), OSCARLEON (desfila), PARDO HATS (barrets), ROSER MARTINEZ JOIERIA CREATIVA, VSB (joies), i XAVI GRADOS, guanyador de la passada edició del concurs 080/rec.0.
 
Així mateix, el 080 Barcelona Fashion està en constant millora per catalitzar noves oportunitats en el sector moda i posicionar-se com un referent a nivell internacional, i amb aquesta intenció, l’Open Area comptarà amb  el 080 by Bexfy, amb un espai central multimèdia on, a través de la tecnologia, es generarà una experiència per al visitant del 080. Els cinc sentits tindran representació per crear un escenari únic on les marques del 080 també siguin protagonistes. També a l’Open Àrea s’instal·larà novament la 080 Box Experience, un espai innovador i ‘alternatiu’, que va tenir un gran èxit la passada edició, amb el que es crearà una interacció entre els assistents.
 
D’altra banda, les escoles de moda tornaran a estar presents en aquesta edició amb una selecció de les millors tesines, dels alumnes de darrer curs de disseny, que també es mostraran a l’Open Area. Les escoles que participen són l’Escola de la Dona; Escola Superior de Disseny LCI Barcelona; Idep Barcelona-Escola Superior d’Imatge i Disseny; ICM Institut Català de la Moda; IED Barcelona Escola Superior de Disseny; Escola Superior de Disseny ESDi, ESDAP Catalunya Campus Llotja; BAU Centre Universitari de Disseny de Barcelona, i l’ILLA Escola d’Art i Disseny de Sabadell.
 
D’altra banda, de la ma de l’ajuntament de Mollerussa el 080 acollirà una petita mostra de creacions realitzades amb aquesta tècnica, cedides pel Museu de Vestits de Paper de Mollerussa.
 
Escalfant motors: el 080 a la Barcelona Design Week
 
En el marc de la Barcelona Design Week, del 18 al 20 de juny, el 080 hi serà present de la ma de Krizia Robustella, i la visió del compromís compartit entre el disseny i la moda.
 
Patrocinadors i col·laboradors de la 24a edició de 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició, 080 Barcelona Fashion compta amb 8 patrocinadors i 10 marques col·laboradores.
 
Els sponsors són els següents: Etihad Airways (aerolínia oficial), SEAT (mobilitat oficial), Redken amb Raffel Pagès (perruqueria oficial), NYX Professional Make Up (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial), La Roca Vilage (shopping destination), Thuya (manicura oficial) i Rowenta (planxat oficial). Pel que fa als col·laboradors, les firmes que participen aquesta edició són: Seagram’s Gin (ginebra oficial), Lay’s Gourmet (snacks), Light & Free (iogurt), B·SEArcular (Epson), Vitamin Well, Hotel SOFIA Barcelona, Font Vella, Crimons, Attrezzo i el Port Marina Vela.
 
Entre les accions que duran a terme els patrocinadors, Mistinguett Sparkling, cava oficial de 080 Barcelona Fashion, presentarà durant la desfilada del dissenyador Oscarleon, el guanyador del concurs de disseny de samarretes que ha organitzat per incentivar el talent de joves dissenyadors. Els dissenys finalistes es podran veure a l'espai Mistinguett del Village durant els 4 dies de l'esdeveniment.
 
Els mitjans interessats es poden acreditar a través del web: www.080barcelonafashion.cat
(adjuntem dossier de premsa)
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 A Twitter:  @empresacat
 

6  

Imatges

La dir. gral de Comerç, Muntsa Vilalta (esquerra), i la project manager del 080, Marta Coca en la presentació

La dir. gral de Comerç, Muntsa Vilalta (esquerra), i la project manager del 080, Marta Coca en la presentació 902

La dir. gral de Comerç, Muntsa Vilalta (esquerra), i la project manager del 080, Marta Coca en la presentació 2

La dir. gral de Comerç, Muntsa Vilalta (esquerra), i la project manager del 080, Marta Coca en la presentació 2 921

La dir. gral de Comerç, Muntsa Vilalta (esquerra), i la project manager del 080, Marta Coca en la presentació 3

La dir. gral de Comerç, Muntsa Vilalta (esquerra), i la project manager del 080, Marta Coca en la presentació 3 1074

Imatge de la presentació

Imatge de la presentació 1264

Imatge de la presentaciò 2

Imatge de la presentaciò 2 1299

AL centre a dalt, la dir gral de Comerç, Muntsa Viltata, i la project manager del 080, Marta Coca, amb els dissenyadors de la propera ed de la passarel·la

AL centre a dalt, la dir gral de Comerç, Muntsa Viltata, i la project manager del 080, Marta Coca, amb els dissenyadors de la propera ed de la passarel·la 1301

1  

Fitxers adjunts

Dossier de premsa 24a e d080

Dossier de premsa 24a e d080
PDF | 3793