La sinistralitat es redueix en un 46% en els trams on s'han fet desviaments de vehicles pesants
El Servei Català de Trànsit ha impulsat la restricció per a vehicles pesants de 4 o més eixos en determinats trams de les carreteres N-II, N-340 i N-240 i el conseqüent desviament de trànsit d’aquests vehicles a l’AP-7 i AP-2, atès que constitueixen una alternativa més segura, de més capacitat i millor traçat. L’objectiu d’aquestes restriccions i desviaments és reduir l’accidentalitat en aquests eixos viaris, així com contribuir a descongestionar-los i millorar la mobilitat i la seguretat viàries d’aquests tres corredors*.
 
Avui, 2 de setembre, es compleix un any de la resolució que estableix les restriccions de circulació per a vehicles pesants a diversos trams de l’N-340 i l’N-240 i el conseqüent desviament de trànsit d’aquests vehicles a l’AP-7 i AP-2, respectivament. El desviament dels camions de l’N-II a l’AP-7, en el tram de Girona, és vigent des del mes d’abril de 2013.
 
Reducció de la sinistralitat
Des de la posada en marxa d’aquestes mesures, la sinistralitat s’ha reduït un 46% en els corredors on s’ha aplicat el desviament de vehicles pesants. La mitjana anual d’accidents amb morts i ferits greus en aquests corredors ha passat de 68 a 37 i la mitjana anual d’accidents mortals ha passat de 24 a 13.5.
La mitjana anual de sinistralitat de morts i ferits greus al corredor N-II/AP-7 en el tram Vidreres – la Jonquera ha passat de 35 a 19, una reducció del 46%. En el cas del corredor N-340/AP-7 en el tram Altafulla – Vilafranca del Penedès, la mitjana anual de sinistralitat de morts i ferits greus ha passat de 12 a 4.5, una reducció del 63% i en el tram Alcanar – Hospitalet de l’Infant, la mitjana anual de sinistralitat de morts i ferits greus ha passat de 17 a 10, una reducció del 39%. Finalment, la mitjana anual de sinistralitat de morts i ferits greus al corredor N-240/AP-2 en el tram Montblanc – les Borges Blanques ha passat de 3.7 a 3, el que suposa una reducció del 19%.
 
El Servei Català de Trànsit vol agrair la indispensable col·laboració del sector del transport per fer efectives aquestes mesures i recorda que des de l’inici d’aquestes restriccions s’han establert unes bonificacions per a aquest col·lectiu, que permeten als conductors dels vehicles pesants poder circular per les respectives autopistes amb una important reducció el seu preu.
 
 
 
* Corredor: traçat de dues vies que circulen paral·leles (N-340 + AP-7, N-240 + AP-2 i N-II + AP-7)