• El personal dels col·lectius essencials (sanitaris, mossos i cossos d’emergència) estan treballant al 100%
  • Un 65% del col·lectiu d’administració, tècnic i laboral està donant resposta a la prestació de serveis bàsics i estructurals de manera presencial o en modalitat de teletreball
  • El 38% del personal d’administració i tècnic fa teletreball segons els plans de contingència establerts pels departaments per garantir els serveis essencials i el funcionament de l’Administració
  • El teletreball a la Generalitat s’incrementa un 28% entre la primera i la quarta setmana de confinament

El Govern ha analitzat un informe del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública en relació a les mesures organitzatives del personal de la Generalitat amb motiu de la Covid-19.

Segons aquest informe, un 65% del col·lectiu d’administració, tècnic i laboral està donant resposta a la prestació de serveis bàsics i estructurals de manera presencial o en modalitat de teletreball.

En concret, un 38% dels treballadors i treballadores del col·lectiu d’administració, tècnic i laboral està prestant serveis mitjançant el teletreball. És gairebé la totalitat dels llocs de feina que poden teletreballar ja que el personal del cos de bombers, penitenciaris i agents rurals, no poden exercir les seves funcions de manera telemàtica.

El nombre total d’empleats en llocs estructurals d’administració i tècnic és de 32.812. Amb data d’avui, la distribució per modalitat de treball és la següent:

Teletreball: 12.346

Treball presencial: 8.810

Permís per deures inexcusables: 11.656

En compliment de la instrucció 3/2020, són els departaments i els propis organismes autònoms els encarregats d’elaborar els seus Plans de Contingència per determinar els serveis públics que es consideren bàsics i estratègics per garantir el correcte funcionament dels serveis públics. La modificació d’aquests plans de contingència i per tant, que els seus treballadors i treballadores prestin serveis, de manera efectiva, és dels departaments.

El teletreball ha experimentat un creixement clar durant les setmanes del confinament. En aquest sentit, s’ha incrementat en un 28% el nombre de persones que teletreballen entre la primera i la quarta setmana de confinament en el col·lectiu d’administració i tècnic.

En aquest sentit, el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) ha lliurat 5.067 equips informàtics als diversos departaments, organismes i entitats del sector públic. S’ha reforçat la formació i els recursos i eines en l’àmbit del teletreball. Fins avui, s’han registrat un total de 22.691 accessos als continguts oberts de la formació per al teletreball oferts per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.

Pel que fa a la seguretat, l’Agencia de Ciberseguretat de Catalunya ha analitzat els riscos i ha desplegat mesures per a mitigar-los en diverses iniciatives, que inclouen, entre altres, el teletreball amb les eines ofimàtiques i corporatives desplegades. S’han analitzat també solucions o aplicacions posades en marxa per la Generalitat de Catalunya per donar suport als serveis públics i a la ciutadania en la gestió de la present situació (incloent aplicacions com Confinapp, StopCOVID19CAT, 061 respon o el servei de suport al núvol per al 012), i s’han desplegat noves solucions tecnològiques per garantir la seguretat en els entorns de teletreball i per a les solucions al núvol.

Durant la situació actual, s’ha detectat un increment del 20% en la recepció de correus amb codi maliciós, un augment del 476% en el volum de credencials compromeses i un 75% més d’intents d’explotació de les vulnerabilitats que es troben als sistemes d’informació de la Generalitat de Catalunya.

També s’ha dut a terme una tasca d’informació i conscienciació sobre ciberriscos en el teletreball amb diferents continguts, infografies i comunicats, tant en l’àmbit de la Generalitat de Catalunya com adreçats a la ciutadania en general. I s’han elaborat normes per a garantir un teletreball segur, disponibles al web de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya.