1. Elena exigeix al PSC que “doni explicacions a la ciutadania que pateix cada dia els retards i les cues”
 {"name":"2023/05/11/18/23/419ef488-a0ad-4713-ad55-2491dabf7610.jpg","author":"Interior","type":"0","location":"0","weight":222112}

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena i Garcia, ha explicat avui que l’avaria que afecta la línia R2 Sud de RENFE ha provocat un augment de les retencions a la C-31 Sud. Des del passat dimarts 2 i fins ahir dimecres 10, s’ha registrat un augment clar de les retencions, comparant el volum de trànsit d’entrada a Barcelona d’aquesta via amb la setmana immediatament anterior. El conseller ha destacat que “en alguns casos, com per exemple ahir dimecres, l’avaria de la línia ferroviària ha provocat fins a un 20% més de trànsit, segons dades del Servei Català de Trànsit”. Globalment, els percentatges d’increment de trànsit diari a la C-31 Sud se situen entre un 5% i un 20%.

Elena ha reclamat al Partit dels Socialistes de Catalunya que “doni explicacions a la ciutadania que pateix cada dia els retards en tren i les cues a la carretera”. “Si no saben gestionar Rodalies que les traspassin a la Generalitat”, ha afegit.

El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha explicat que “s’ha fet una anàlisi dels corredors sud i nord per veure l’afectació de l’avaria en aquestes vies i la més afectada és la C31 Sud, que ha guanyat fins a un 20% de trànsit”.

Si s’analitzen les cues registrades aquests darrers dies, s’observa que s’han afegit més de 16 quilòmetres i quasi 6 hores de retencions al volum de trànsit habitual en aquesta via. En total, s’han sumat gairebé 6.000 vehicles al flux de trànsit de la C-31 Sud.

Sinistralitat de motoristes

El conseller Elena, acompanyat del director Lamiel, ha fet aquestes declaracions durant la seva visita avui a les instal·lacions de l'SCT al Saló Automobile Barcelona i al Saló MOTOh!, dos esdeveniments del sector de la mobilitat que enguany conflueixen en el recinte Montjuïc de la Fira de Barcelona.

Aquest 2023 han mort 15 motoristes en zona interurbana, el 27% del total de morts en carretera. D’aquests 15, 13 han mort els darrers mesos de primavera: 6, el març, 5, l’abril i 2 més des de principi de maig.

Un any més, el Servei Català de Trànsit participarà en les edicions del Saló Automobile i del Saló MOTOh!, amb diverses activitats de caràcter formatiu i pràctic. Entre altres propostes, l’SCT habilitarà un circuit de formació pràctica per a motos urbanes, amb monitoratge per explicar i corregir tècniques de conducció; un circuit extern per a motos urbanes per practicar en un escenari de conducció oberta; i un circuit intern per a e-bikes i vehicles de mobilitat personal, adreçat sobretot als usuaris novells, en què es rebran nocions bàsiques de seguretat viària i se solucionaran dubtes sobre la normativa d’aquesta nova mobilitat.

Controls i formació

Amb l’objectiu de capgirar aquest increment de la sinistralitat dels motoristes a la carretera, des del passat 22 d’abril, l’SCT i la Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra han intensificat els controls PREMOT, amb especial incidència als caps de setmana, en què es despleguen radars mòbils, radars en línia i patrullatge de paisà per detectar infraccions, tant si són efectuades per conductors de motocicletes com per la resta de conductors. Fins al 7 de maig, s’han portat a terme 494 controls, en els quals s’ha aturat a 10.613 vehicles i s’han interposat un total de 1.559 denúncies.

D’altra banda, el Servei Català de Trànsit impulsa el programa Formació 3.0, dirigit a motoristes per millorar la seva tècnica de conducció, que enguany ha duplicat el nombre de sessions i n’ha afegit també en zona urbana.