080

MODA

La Generalitat liderarà una missió empresarial de moda a Mèxic per donar a conèixer el 080 Barcelona Fashion al mercat mexicà

Tindrà lloc el març vinent, durarà cinc dies, i hi haurà desfilades i un showroom professional amb marques catalanes

query_builder   1 febrer 2017 15:02

event_note Nota de premsa

MODA

La Generalitat liderarà una missió empresarial de moda a Mèxic per donar a conèixer el 080 Barcelona Fashion al mercat mexicà

Tindrà lloc el març vinent, durarà cinc dies, i hi haurà desfilades i un showroom professional amb marques catalanes

imatge de la signatura
 
·      El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha anunciat aquesta acció empresarial en el marc de la inauguració de la 3a edició del 080 Barcelona Fashion Showroom, l’espai professional d’exposició i venda, impulsat en col·laboració amb el Clúster Català de la Moda (MODACC), que se celebra en paral·lel a la passarel·la amb l’objectiu de fomentar els contactes comercials entre marques catalanes de moda i els compradors internacionals de la missió comercial inversa que visita aquests dies el certamen
 
·      El conseller Baiget, i el president del Clúster Català de la Moda (MODACC), Francesc Maristany, han formalitzat la signatura del conveni de col·laboració pel qual el 080 i el clúster reediten en seu compromís de sumar esforços per fomentar el vessant comercial del certamen amb la celebració de la 3a edició del showroom, on estan previstes prop de 250 interaccions comercials al llarg de la setmana.
 
·      En aquesta edició del Barcelona Fashion Showroom hi seran presents prop d’una vintena de firmes catalanes de moda entre les quals Escorpion, Punto Blanco, CND by Cóndor, Naulover, Yerse o Lebor Gabala, que també desfilen a la passarel·la. De la seva banda, la missió empresarial inversa compta amb una vintena de compradors de països com França, Bèlgica, Japó, Xina, Rússia, Corea, Estats Units, o Regne Unit.
 
 
 
La Generalitat liderarà una missió empresarial de moda a Mèxic, el proper mes de març, per donar a conèixer el mercat mexicà el 080 Barcelona Fashion. L’anunci l’ha fet aquest migdia el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, en la inauguració oficial de la 3a edició del Barcelona Fashion Showroom, l’espai professional d’exposició i venda impulsat en col·laboració amb el Clúster Català de la Moda (MODACC), que se celebra de forma paral·lela a la passarel·la amb l’objectiu de fomentar els contactes comercials entre marques catalanes de moda i els compradors internacionals de la missió comercial inversa que visita aquests dies el certamen. En el marc de la inauguració, el conseller ha volgut remarcar que “moda i disseny no és incompatible amb innovació i internacionalització. De fet, són el mateix”.
 
El conseller Baiget ha explicat que “és una acció promocional de liderem des del govern català, i que comptarà amb la col·laboració de Fira Barcelona i el Clúster Català de la Moda (MODACC)”. Aquesta missió tindrà lloc del 27 al 31 de març vinent a Ciutat de Mèxic. Al llarg d’aquesta setmana, entre d’altres iniciatives, s’instal·larà un showroom professional amb marques catalanes de prêt à porter i moda nupcial, i estan previstes també desfilades de moda de presentació. L’objectiu d’aquesta missió és donar a conèixer d’una banda, el certamen 080 Barcelona Fashion, i d’una altra, l’oferta catalana en moda prêt à porter i moda nupcial i de cerimònia, amb l’objectiu d’atraure compradors internacionals a la passarel·la 080 i a la Barcelona Bridal Week.
 
Baiget ha explicat les raons per les que s’ha apostat que pel mercat mexicà: “en primer lloc, Mèxic té 120 milions de persones, i és un país que està creixent i amb capacitat de compra, i en segon lloc, els productes catalans i en especial la marca ‘Barcelona’ compten amb una gran reputació en aquest mercat”. El conseller ha aportat una tercera raó sobrevinguda motivada pels possibles canvis polítics i econòmics als Estats Units, derivats de l’inici de l’administració Trump. “Aquests canvis potser fan que Mèxic sigui cada vegada un país més i més estratègic”, ha assenyalat.
 
 
3a ed. del Barcelona Fashion Showroom: prop de 250 interaccions comercials previstes
 
El conseller Baiget, i el president del Clúster Català de la Moda (MODACC), Francesc Maristany, han formalitzat la signatura del conveni de col·laboració pel qual el 080 i el clúster reediten en seu compromís de sumar esforços per fomentar el vessant comercial del certamen amb la celebració de la 3a edició del showroom, on estan previstes prop de 250 interaccions comercials al llarg de la setmana. El conseller s’ha mostrat molt “content” de reeditar aquesta col·laboració amb el clúster, i comprovar que “està donant resultats”. En aquest sentit, ha afegit que de cara a futures edicions “volem que cada cop hi hagi més empreses catalanes presents al showroom i que cada cop hi hagi més vendes, i per això hem d’estar oberts a nous mercats”.
 
De la seva banda, el president del clúster MODACC, Francesc Maristany,  ha apuntat que "la indústria del disseny i la moda és un pilar fonamental pel posicionament de Catalunya al món”. Som el 8% del PIB, més de 3.000 empreses, que representen més de 16.000 euros de facturació i sobrepassen els 70.000 treballadors. L'any passat el sector va exportar més de 6.000 milions d'euros, el 50% del que s'exporta a l'Estat espanyol”. “I per tot això, la internacionalització és clau", ha reblat.
 
Després de l’èxit de les anteriors dues edicions, l’organització de la passarel·la i el clúster tornen a col·laborar en aquesta iniciativa que s’emmarca en el vessant comercial del 080, amb la voluntat de fomentar els contactes comercials i de negoci entre marques catalanes de moda i compradors internacionals. La finalitat del 080 Fashion Showroom és redimensionar la faceta comercial de la passarel·la 080 i potenciar la seva capacitat de generar negoci internacional en el sector de la moda.
 
En aquesta edició del Barcelona Fashion Showroom hi seran presents prop d’una vintena de firmes catalanes de moda entre les quals Escorpion, Punto Blanco, CND by Cóndor, Naulover, Yerse, Lebor Gabala, ES Collection, Boboli, Loa by Lidia Aguilera o Wom&Now, que també desfilen a la passarel·la. Així mateix, hi seran també presents altres firmes com Ester Ferrando, Mescalino, Guasch, o Gitare. De la seva banda, la missió empresarial inversa compta amb una vintena de compradors de països com França, Bèlgica, Japó, Xina, Rússia, Corea, Estats Units, o Regne Unit.
 
En les anteriors dues edicions del showroom –celebrades al llarg de 2016, coincidint amb les edicions hivern i d’estiu de la 080 de l’any passat-  un total de 66 marques de moda van participar en aquesta acció comercial. Així mateix, en aquestes dues edicions, van visitar el 080 Barcelona Fashion Showroom, un total de 55 compradors internacionals, amb una capacitat de compra global de 500 milions d’euros.
 
 
Més info al web: www.080barcelonafashion.cat
 
I a les xarxes
 
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
 
A Twitter:  @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat
 

3  

Imatges

Imatge de la visita al 080 Fashion Showroom

Imatge de la visita al 080 Fashion Showroom 1884

Imatge de la signatura del conveni

Imatge de la signatura del conveni 1357

Imatge inauguració

Imatge inauguració 1806

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined