Consellera Rigau

Les escoles ensenyaran als alumnes de totes les etapes educatives a ser emprenedors

query_builder   8 novembre 2011 17:06

Les escoles ensenyaran als alumnes de totes les etapes educatives a ser emprenedors

  • El Govern aprova el pla “Catalunya, escola d’emprenedors”, un conjunt de mesures perquè els infants i joves coneguin els avantatges de tirar endavant projectes d’empresa
  • En l’FP, s’engega el projecte pilot “L’empresa a prop” per promoure noves empreses i es premiaran les millors iniciatives amb microcrèdits
  • “Amb aquest pla podem dir que a Catalunya es fa aprenentatge i emprenentatge”, destaca la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau
  • El portaveu del Govern, Francesc Homs, qualifica la legislatura espanyola que ara acaba com “una de les més negres” per a l’autogovern de Catalunya
Tall de vídeo de la consellera Rigau
Els països que més han conreat culturalment l’esperit emprenedor són els que estan sortint millor de la crisi i tenen més creixement econòmic. Amb els ulls posats en aquest fet, el Govern ha aprovat avui el pla “Catalunya, escola d’emprenedors”, un conjunt de mesures que s’aplicarà a totes les etapes educatives perquè els infants i joves coneguin els avantatges de tirar endavant projectes d’empresa.
 
Durant la roda de premsa posterior al Consell Executiu, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha destacat que amb aquest pla a Catalunya l’escola farà “aprenentatge i emprenentatge per “engrandir i enfortir l’esperit emprenedor català”, un aspecte fonamental per a l’ocupació, la competitivitat i el creixement econòmic del país que en els darrers temps s’ha debilitat. “Catalunya és el que és gràcies a l’esperit emprenedor i volem que continuï destacant per això”, ha subratllat Rigau.
 
La consellera també ha remarcat la importància d’introduir l’ensenyament de les habilitats emprenedores a totes les etapes educatives: Si un alumne de tres a sis anys té un taller d’empresa; si a primària pot crear cooperativa a l’aula, si sap dissenyar un producte i presentar-lo al mercat, si visita empreses i rep gent del món de l’empresa que li expliquen com s’han transformat en accions les grans idees, a secundària sistematitza els coneixements i a la Formació Professional es prepara per ser protagonista de la seva formació i del seu futur”, ha explicat Rigau.
 
En aquest sentit, la consellera ha considerat també que l’esperit emprenedor “és una actitud i una aptitud, i a l’escola volem conrear-les les dues, per crear empreses i per a l’autonomia personal, perquè l’esperit emprenedor també resulta útil en la vida quotidiana, a nivell personal i social”.
 
En el cas de la Formació Professional, a més, es posarà en marxa el projecte pilot d’emprenedoria “L’empresa a prop”, per aconseguir, entre d’altres, la creació d’una xarxa d’emprenedoria d’FP i per incentivar els alumnes a crear noves empreses. Els millors projectes que presentin els alumnes seran premiats amb microcrèdits perquè es puguin materialitzar. Una altra de les apostes és la creació d’un viver d’empreses a les instal·lacions del centre docent.
 
Tall de vídeo del portaveu
El Govern considera la legislatura espanyola que ara acaba "una de les més negres” pel que fa a l’autogovern

El portaveu del Govern i secretari general de la Presidència, Francesc Homs, ha fet balanç d’aquesta última legislatura del govern espanyol, que ha qualificat com “una de les més negres” per a l’autogovern de Catalunya. Homs ha criticat especialment la manca de traspassos, els recursos del govern estatal a lleis aprovades pel Parlament i la vulneració de competències. En aquest sentit, el portaveu ha lamentat que l’autogovern, “més que desplegar-lo, hem de preservar-lo”.
 
Avui mateix, per exemple, el Govern ha demanat un dictamen al Consell de Garanties Estatutàries sobre el Pla Estatal de Protecció Civil davant el risc d’inundacions, ja que l’Executiu entén que vulnera les competències de la Generalitat en matèria d’emergències, protecció civil i seguretat pública.
 
Pel que fa als traspassos de competències fixats a l’Estatut, “dels 80 plantejats pel tripartit, n’hi ha hagut 10 i mal comptats, molts d’ells incomplets", ha recordat Homs, fent una referència explícita a Rodalies.
 
Des del punt de vista del finançament, tot i que el portaveu del Govern no ha valorat l’acord tancat a l’estiu de 2009, sí que ha constatat dos fets: “queda pendent de cobrar fons de competitivitat i així ens va amb l’ajust que hem de fer, i el consorci tributari, el més calent és a l’aigüera, s’hauria d’haver constituït el 2008 i som al 2011. Són dos compromisos legals i que el govern espanyol no compleix”, ha dit Homs.
 
Homs també ha denunciat “la vulneració constant” de les competències pròpies de la Generalitat en matèries com les polítiques socials o la immersió lingüística. Així, ha destacat que la llei espanyola de la dependència vulnera en un 70% les competències recollides en l’Estatut, i ha qualificat d’”atac directe” a la política lingüística el reial decret sobre la tercera hora del castellà a les escoles.
 
Finalment, el portaveu del Govern ha recordat també algunes lleis catalanes recorregudes pel govern estatal, com ara la de consultes populars. “Però no només recorren lleis que s’aproven al Parlament”, ha dit, “sinó que amb sentències fermes per part del Tribunal Constiutucional que obligarien al traspàs de beques a Generalitat, el mes calent és a l’aigüera”, ha afegit Homs.

1  

Imatges

Fotografia del Consell Executiu

Fotografia del Consell Executiu 1908

3  

Vídeos

Insert de vídeo: la consellera Rigau destaca la importància del projecte 'Catalunya escola d'emprenedors'

Insert de vídeo: el portaveu del Govern fa un balanç "negre" de la legislatura espanyola

Roda de premsa íntegra

2  

Fitxers adjunts

Acords del Govern

Acords del Govern
PDF | 651

Presentació: Catalunya escola d'emprenedors

Presentació: Catalunya escola d'emprenedors
PPT | 315