Govern

Els incompliments de l'Estat i el deute obliguen el Govern a mantenir la reducció en les retribucions dels treballadors públics

query_builder   26 febrer 2013 15:14

Els incompliments de l'Estat i el deute obliguen el Govern a mantenir la reducció en les retribucions dels treballadors públics

  • Aquest any també es suprimirà l’equivalent a una paga extraordinària, una decisió imposada que no és agradable per a cap Govern”, ha lamentat el conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs
  • El Govern també reforça l’Oficina de Supervisió de la Contractació Pública, en la línia del document de propostes consensuat en la segona cimera per a la regeneració democràtica
Conseller Homs
El Govern ha aprovat avui mantenir les mesures de 2012 en matèria de retribució dels empleats públics. Això suposa que es reduirà de nou una paga extraordinària als treballadors de l’Administració, “una decisió imposada que no és agradable per a cap Govern” però que s’emmarca en la situació pressupostària de la Generalitat de Catalunya com a conseqüència, “lamentablement”, dels incompliments del Govern de l’Estat i de les obligacions de fer front al deute.
 
Així ho ha explicat el conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs, durant la roda de premsa posterior al Consell Executiu.
 
“Aquesta mesura ens deixa en el punt de partida respecte dels pressupostos de l’any passat”, ha detallat Homs, a l’espera de poder tancar els pressupostos de 2013 quan “es clarifiqui l’objectiu de dèficit que ens imposi el Govern espanyol”.
 
Homs ha confiat que si finalment es flexibilitza l’objectiu de dèficit, com diverses institucions europees ja han apuntat, el govern espanyol “ho tingui en compte”. “El que fa ara el sr. Montoro negant-se a flexibilitzar l’objectiu de dèficit és desafiar la força de la gravetat”, ha considerat Homs, ja que obliga la Generalitat a “fer coses impossibles” mentre “s’aferra a despeses en Defensa”. En aquestes circumstàncies, ha alertat el conseller, “el Govern no es veu amb cor de fer uns pressupostos que incorporin l’objectiu del 0,7%”.
 
A partir d’ara s’ha de determinar com s’establirà la mesura (de manera lineal, progressiva, amb mínims exempts,...). L’afectació que preveu el Govern serà en els mesos de juny i desembre amb el 50% de la reducció en cada mes.
 
Al costat d’aquesta mesura, el Govern també ha aprovat que els treballadors amb incapacitat temporal puguin percebre el 100% de les retribucions quan impliqui una intervenció quirúrgica o una hospitalització, i en els supòsits d'incapacitat temporal derivats de processos oncològics. Aquestes mesures tindran efectes retroactius a 15 d'octubre de 2012.
 
Reforçament de l’Oficina de Supervisió de la Contractació Pública

En la línia del document de propostes consensuat en la segona cimera per a la regeneració democràtica, encapçalada pel president de la Generalitat, el Govern també ha aprovat avui reforçar el paper de l’Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública.
Es tracta d’un instrument pioner a nivell europeu creat fa dos anys per l’Executiu per vetllar per l’aplicació del principi de transparència administrativa en la contractació pública.
 
Algunes de les noves atribucions que tindrà l’Oficina seran establir directrius als departaments i entitats del sector públic de la Generalitat per incrementar la transparència; fomentar l’ús del procediment obert; fer accessible la informació a la ciutadania o incrementar l’elaboració i difusió d’informes sobre la contractació pública.
 
El reforçament de l’Oficina s’emmarca en el document de propostes resultant de la segona cimera per a la regeneració democràtica, celebrada la setmana passada al Palau de la Generalitat, i que situa com a segon eix d’actuació la contractació pública i la reforma de l’Administració. Entre les mesures proposades en aquest document hi ha la consolidació de la Plataforma de Contractació Pública, la publicació de totes les adjudicacions de contractes públics efectuats per la Generalitat al seu portal web o la garantia de màxima transparència i concreció dels criteris per a l’adjudicació de contractes.
 
La mesura s’inscriu en la reestructuració del Departament de la Presidència, que adapta l’estructura del Departament a la figura de conseller de la Presidència i l’adequa als criteris d’austeritat i d’eficiència. El nou organigrama, que no suposa cap increment d’estructura ni de despesa del Departament, preveu una reducció de dos llocs de treball eventuals i un estalvi de 145.000 euros.
 
Així, es crea el Gabinet del Conseller i es modifiquen atribucions de funcions i dependències orgàniques d’acord amb els criteris de racionalitat organitzativa i simplificació administrativa. La Secretaria d’Afers Exteriors passa a denominar-se Secretaria d’Afers Exteriors i de la Unió Europea i té com a funció principal dirigir, impulsar i coordinar l’acció exterior del Govern i la seva representació exterior.
 
Nova regulació de les reclamacions perquè els consumidors puguin defensar els seus drets amb més garanties i fermesa
 
Per altra banda, el Consell Executiu ha donat llum verda al decret que regula els fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia en les relacions de consum. El nou decret aprovat avui obliga les professions col·legiades a tenir fulls de queixa, reclamació o denúncia (àmbits fins ara exempts), tret de les exercides per fedataris públics o personal amb potestats públiques.
 
També introdueix el concepte de queixa i redefineix els conceptes de reclamació i denúncia per tal d’adequar-los als problemes detectats en el dia a dia de les relacions de consum.
 
D’aquesta manera s’estableix un procediment harmonitzat, sistemàtic i alhora senzill, perquè els consumidors puguin formular fàcilment i de manera immediata les seves queixes, reclamacions o denúncies sobre una activitat o servei quan pateixin alguna incidència, esdeveniment o circumstància que alteri el funcionament normal en les relacions de consum.
 
El decret aprovat pretén superar els problemes tècnics detectats per l’aplicació del decret anterior i adaptar la normativa a la nova realitat jurídica, econòmica i social actual.
 
Registre d’entitats que gestionen els drets de propietat intel·lectual: pas previ a la creació d’una societat de drets d’autor catalana

Finalment, el Govern ha aprovat el decret que regula l’accés al Registre d’entitats de gestió de drets de propietat intel·lectual de Catalunya, aprovat l’any passat, com a pas previ imprescindible per a la creació d’una societat de drets de propietat intel·lectual a Catalunya. El text aprovat, que dóna compliment a l’Estatut d’autonomia de Catalunya, respon al compromís del Govern amb artistes de diferents àmbits culturals del país sobre la possibilitat de desenvolupar una societat de drets d’autor catalana.
 
El decret desplega l’article 155 de l’Estatut, segons el qual la Generalitat té competència executiva en matèria de propietat intel·lectual per als registres de drets generats a Catalunya o de persones que hi tenen residència habitual, i per a la protecció d’aquests drets.

1  

Vídeos

Roda de premsa íntegra

4  

Fitxers adjunts

Fotografia Consell Executiu

Fotografia Consell Executiu
JPG | 1405

Fotografia roda de premsa

Fotografia roda de premsa
JPG | 1569

Fotografia roda de premsa

Fotografia roda de premsa
JPG | 1275

Acords de Govern

Acords de Govern
PDF | 421