· El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, encapçala la delegació catalana al certamen alemany.
· El turisme familiar, el ciclisme en ruta i l’enoturisme són els productes principals que enguany es promocionaran entre el públic alemany.
La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), participarà del 5 al 9 de març a la ITB de Berlín, una de les fires turístiques de referència a Europa. La delegació catalana està encapçalada pel director de l’ACT, Xavier Espasa, que viatja a l’ITB amb una quarantena d’empreses i institucions del sector turístic català amb el repte de continuar assolint xifres positives en les arribades de turistes d’aquest mercat estratègic per a Catalunya.
Entre d’altres trobades professionals, els responsables de l’ACT tenen previst reunir-se amb representants de l’ADAC, l’associació d’automobilistes i turisme més important d’Europa, i de l’ADFC, l’associació ciclista d'Alemanya. Així mateix, també es mantindran trobades amb els operadors turístics Der Touristik, Unister i Gebeco, aquest últim especialitzat en turisme cultural, i també amb el portal turístic d’opinió Holidaycheck, referent a Alemanya.
Pel que fa a productes, es promocionarà de manera especial l’enoturisme; el turisme actiu, amb un projecte especial per difondre Catalunya com a destinació de ciclisme en ruta; i també el turisme familiar, amb motiu de la declaració de l’any 2014 com a “Any del Turisme Familiar”, per part de la Generalitat.
En el marc de la celebració de la fira, el director de l’ACT, Xavier Espasa, atendrà demà, a les 12.00 hores a l'estand de Catalunya, els mitjans de comunicació.
Catalunya a la ITB
La ITB és una de les fires més importants que se celebren a Europa. En l’última edició, hi van participar més de 10.000 expositors i van passar més de 170.000 visitants, dels quals més de 110.000 van ser professionals del sector turístic.
Catalunya assisteix a la ITB amb tot el seu potencial turístic per consolidar la seva posició entre les preferències dels alemanys. L’estand de l’Agència Catalana de Turisme a la ITB té 180 m2 i s’hi promocionaran les 9 marques turístiques catalanes. L’estand català inclou un espai d’animació on els visitants poden experimentar -gràcies a unes ulleres de visió 360º- un salt en paracaigudes, fer d’enxaneta d’un castell i viure l’emoció d’un partit de futbol entre el Barça i el Reial Madrid. Durant el cap de setmana, i com a activitats pensades específicament per al públic final, l’ACT durà a terme unes presentacions turístiques de Catalunya i uns tallers on es farà el tradicional pa amb tomàquet.
L’ACT, disposa d’una Oficina de Promoció Turística permanent a Alemanya, amb seu a Frankfurt, des de l’any 2006.
Alemanya, tercer mercat emissor a Catalunya
Alemanya és el tercer mercat emissor de turistes a Catalunya. Durant l’any 2013 van arribar a Catalunya 1,3 milions de turistes alemanys, xifra que suposa un increment del 9,9% respecte l’any anterior, que van generar uns ingressos que freguen els 990 milions d’euros (un 7,5% més respecte la xifra de 2012).
El perfil del turista alemany que visita Catalunya té una capacitat adquisitiva mitjana-alta i, a més de la costa i el bon clima, viatja atret, especialment, per la cultura, el turisme actiu i activitats en la natura, els viatges de city break, l’oferta de lleure i la gastronomia.
Empreses i institucions catalanes presents a la ITB
A més de l’Agència Catalana de Turisme, a l’estand de Catalunya seran presents com a co-expositors:
Turisme de Barcelona
Diputació de Barcelona
- Consorci de Promoció Turística de Costa de Barcelona Maresme
- Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès
- Consorci de Promoció Turística del Baix Llobregat
- Agència de Desenvolupament Econòmic del Garraf
- Consorci de Promoció Turística del Vallès Occidental
- Consorci de Promoció Turística del Vallès Oriental
Patronat de Turisme Costa Brava Girona
- Oficina de Turisme de Castell- Platja d'Aro-S'Agaró
- Lloret Turisme
Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
- Patronat Municipal de Turisme de Calafell
- Patronat Municipal de Turisme de Cambrils
- Patronat Municipal de Turisme Salou
- Patronat Municipal de Turisme de Tarragona
- Patronat Municipal de Turisme de Torredembarra
- Patronat Municipal de Turisme de Vendrell
- Patronat Municipal de Turisme Vila-Seca, La Pineda Platja
- PortAventura
Empreses
- Across Spain DMC & Leisure Travel
- Aqua Hotel
- Best Hotels
- Bodegas Miguel Torres
- Bravasol Viatges, S.L.
- Circuit de Barcelona-Catalunya
- Corredor Mató
- Eix Estel SL
- Evenia Hotels
- H. Top Hotels & Resorts
- Le Meridien Ra Beach Hotel & Spa
- Rafaelhoteles
- Sercotel
- Set Travel
- Top day Tours
- Universitat Autònoma de Barcelona – Venues & Services
- Viajes Olympia
- Viatges Macuvi
- Vueling Airlines SA
Sponsors: