La directora general de Cooperació Cultural, Anna Falguera, i l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, inauguraran demà dissabte, 26 de gener, a les 12.00 del migdia, la nova biblioteca pública Antònia Adroher, a Girona. Amb motiu de la inauguració, durant tot el matí la biblioteca farà jornada de portes obertes i activitats diverses.
La Biblioteca Antònia Adroher, que substituirà l'antiga Biblioteca Taialà, està ubicada a la planta baixa de l'edifici del Centre Cívic Ter, que també s'inaugura demà. Té una superfície de 685 m2 i disposa d'un fons inicial de 24.000 documents i 91 subscripcions a diaris i revistes. Amb aquest equipament es culmina el procés de millora del servei bibliotecari al sector oest de la ciutat.
Aquesta biblioteca, situada al sector de Taialà- Fontajau, rep el nom en homenatge a la mestra i primera dona regidora de l'Ajuntament de Girona durant la República, Antònia Adroher, que va morir el setembre de l'any passat.
Les obres de construcció han comptat amb el suport del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, en virtut del conveni de col¿laboració signat entre la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Girona, que s'inscriu en el marc del Programa específic de biblioteques (PEB).
12:00|. Centre Civic Ter. Biblioteca Antònia Adroher. Can Sunyer, 46. Planta baixa. Girona|Girona (El Gironès)
La directora general de Cooperació Cultural, Anna Falguera, inaugurarà la nova biblioteca pública Antònia Adroher, a Girona.