Demà, dijous 24 de juliol, a les 11.00 hores, al parc del Fòrum, el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras; l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu; i el president de l’Associació de Professionals del Circ de Catalunya (APCC), Jordi Juanet; presentaran la carpa que acollirà provisionalment La Central del Circ, l’Espai per a la Creació destinat al circ.
A l’acte també hi assistiran el Secretari de Cultura de la Generalitat, Eduard Voltas, el delegat de Cultura de l’Ajuntamnet, Jordi Martí, i l’arquitecte Xavier Ruscalleda, de XXM Arquitectes, responsables del projecte de rehabilitació de l’espai definitiu.
El nou espai, que s’inscriu en el Pla Integral del Circ de Catalunya, és de caràcter municipal, compta amb el suport del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació i està gestionat per l’Associació de Professionals del Circ de Catalunya.
Aquesta carpa provisional és el primer Espai per a la Creació que entra en funcionament. Està ubicada sota la pèrgola del parc del Fòrum i compta amb una superfície total de sotavela de 880 m2, que permetrà l’entrenament, l’assaig i la creació de circ mentre durin les obres d’adequació de l’espai definitiu, ubicat també al parc del Fòrum.
L’espai definitiu que acollirà La Central del Circ es troba situat sota la placa fotovoltaica. Es tracta d’un recinte semisubterrani, el que va acollir l’exposició Habitar el món, amb una superfície de 2.800 m2 i una alçada lliure de 10 metres.
11:00|. La Pèrgola. Parc del Fòrum|Barcelona (El Barcelonès)
El conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras; l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu; i el president de l’Associació de Professionals del Circ de Catalunya (APCC), Jordi Juanet; presentaran la carpa que acollirà provisionalment La Central del Circ, l’Espai per a la Creació destinat al circ.