Les entrevistes concertades serviran per contrastar les iniciatives legislatives que promou el departament sobre la nova organització territorial i la convocatòria de consultes populars
El conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, realitza una visita institucional al Quebec els dies 24, 25 i 26 de setembre. L’objectiu principal d’aquesta visita és entrevistar-se amb les persones responsables del Govern quebequès en matèria de processos electorals i afers municipals. A més, la delegació del Govern català visitarà altres àrees del Govern quebequès relacionades amb l’administració electrònica i la funció pública.
Entre les trobades que realitzarà el conseller Jordi Ausàs destaca la reunió amb el director general d’Eleccions del Quebec, Marcel Blanchet, el proper dimecres, 24 de setembre, a les 9.30 hores (hora local). En aquesta trobada es presentaran i compararan els mecanismes de funcionament electoral establerts a Quebec i a Catalunya. Aquest àmbit d’actuació és especialment important per al Govern català que, a través del Departament de Governació i Administracions Públiques, està elaborant la futura Llei de consultes populars.
De tota la visita, també destaca l’entrevista que mantindrà amb la viceprimera ministra i ministra dels Afers Municipals i de les Regions, Nathalie Normadeau, que tindrà lloc al Saló de la Presidència de l’Assemblea Nacional, el divendres, 26 de setembre, a les 9 hores. Una trobada que servirà per conèixer de primera mà el model competencial en matèria de governs locals del Govern quebequès, àmbit de màxim interès per al Govern català que està en ple procés d’elaboració de la futura Llei de governs locals, sobre la base de la qual es realitzarà la nova organització territorial en vegueries.
Altres visites destacades
La resta d’entrevistes que realitzarà la delegació del Govern català el dimecres, 24 de setembre, són amb la cap del Partit Quebequès, Pauline Marois, amb els membres del partit Acció Democràtica del Quebec, André Riedl, Jean-François Thérrien, Éric Montigny, i amb la vicepresidenta primera de l’Assemblea Nacional, Fatima Houda-Pepin. El dijous, 25 de setembre, les entrevistes previstes són amb el ministre d’Afers Intergovernamentals Canadencs, Benoît Pelletier, amb el secretari dels Consell del Tresor, Gilles Paquin, i amb la ministra de Relacions Internacionals, Monique Gagnon-Tremblay.
Finalment, el conseller Jordi Ausàs té previst assistir a la conferència de la professora de la Universitat de Girona, Mita Casacuberta, i a la lectura multilingüe de La plaça del Diamant. Activitats organitzades pel Casal Català del Quebec amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya en motiu dels actes commemoratius de l’Any Rodoreda. Aquestes activitats tindran lloc a la Universitat de Montreal, el dijous 25 de setembre, a partir de les 18 hores (hora local).
09:30|. 3460, rue de la Pérade.| (Canadà)
El conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, es reunirà amb el director general d'Eleccions del Quebec, Marcel Blanchet, per conèixer els mecanismes de funcionament electoral.