El president de la Generalitat, Artur Mas, inaugurarà demà, dissabte 26 de gener, les obres de restauració de l’atri de la Col·legiata de Santa Maria de la Seu de Manresa. Acompanyaran al president el conseller de Cultura, Ferran Mascarell; el delegat de la Generalitat a la Catalunya Central, Jordi Moltó, i l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent.
El president arribarà a Manresa a les 10 hores i farà una visita institucional a l’Ajuntament, on es reunirà amb l’alcalde, Valentí Junyent. Tot seguit, al saló de sessions, hi haurà uns parlaments breus de l’alcalde i del president, que signarà en el Llibre d’Honor de la Ciutat.
A les 10.35 hores, el cap de l’Executiu arribarà a la Col·legiata Basílica de Santa Maria de la Seu, i farà un recorregut pel temple, que començarà al portal de Santa Maria. La visita inclourà l’altar del Sant Esperit, el Baptisteri i l’atri. A continuació, tindran lloc els parlaments inaugurals, que aniran a càrrec del rector de la parròquia, Antoni Boqueras; del bisbe de la diòcesi de Vic, Romà Casanova; de la presidenta de l’Associació Amics de la Seu, Maria Pilar Pla; del president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve; de l’alcalde de Manresa, i del president de la Generalitat, que tancarà l’acte.
A les 12.25 hores, el cap de l’Executiu, acompanyat del conseller de Salut, Boi Ruíz, i del secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà, visitarà la Fundació Universitària del Bages (FUB), on es reunirà amb els responsables del campus universitari de Manresa (la trobada serà a porta tancada, però es podran prendre imatges a l’inici). Tot seguit, a les 12.50 hores, el cap de l’Executiu farà una visita a la Clínica Universitària, un nou equipament on es combinen serveis assistencials i docència, principalment en els àmbits de la fisioteràpia, la podologia i la logopèdia.
Visita del president Mas a Manresa
El president de la Generalitat, Artur Mas, visitarà Manresa, acompanyat de l'alcalde, Valentí Junyent, i del delegat de la Generalitat a la Catalunya Central, Jordi Moltó.
- 10:00Visita a l'Ajuntament de Manresa.Ajuntament de Manresa (pl. Major, 1-5-6). Manresa (Bages)El president farà una visita institucional a l’Ajuntament, on es reunirà amb l’alcalde, Valentí Junyent. Tot seguit, al saló de sessions, hi haurà uns parlaments breus de l’alcalde i del president, que signarà en el Llibre d’Honor de la Ciutat.
- 10:35Inauguració de la restauració de l'atri de la Col·legiata Basílica de Santa Maria de la Seu.Col·legiata Basílica de Santa Maria de la Seu (entrada pel Portal de Santa Maria). Manresa (Bages)El cap de l’Executiu, acompanyat del conseller de Cultura, Ferran Mascarell, inaugurarà la restauració de l'atri de la Col·legiata Basílica de Santa Maria de la Seu. Després de fer un recorregut pel temple, que començarà al portal de Santa Maria i inclourà l’altar del Sant Esperit, el Baptisteri i l’atri, tindran lloc els parlaments inaugurals, que aniran a càrrec del rector de la parròquia, Antoni Boqueras; del bisbe de la diòcesi de Vic, Romà Casanova; de la presidenta de l’Associació Amics de la Seu, Maria Pilar Pla; del president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve; de l’alcalde de Manresa, i del president de la Generalitat, que tancarà l’acte.
- 12:25Reunió amb el Campus Universitari de Manresa.Fundació Universitària del Bages (av. Universitària, 4-6). Manresa (Bages)El president Mas, acompanyat del conseller de Salut, Boi Ruíz, i del secretari d'Universitats i Recerca, Antoni Castellà, visitarà la Fundació Universitària del Bages (FUB), on es reunirà amb els responsables del campus universitari de Manresa (la trobada serà a porta tancada, però es podran prendre imatges a l’inici).
- 12:50Visita a la Clínica Universitària de Manresa.Clínica Universitària (av. Universitària, 8-10). Manresa (Bages)El cap del Govern, acompanyat del conseller de Salut, farà una visita a la Clínica Universitària de la Fundació Universitària del Bages, un nou equipament on es combinen serveis assistencials i docència, principalment en els àmbits de la fisioteràpia, la podologia i la logopèdia.



