L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Ocupació, participa aquesta setmana a la MITT de Moscou, una de les fires turístiques internacionals de referència que se celebra del 20 al 23 de març. La delegació catalana està encapçalada per la directora general de Turisme, Marian Muro, i pel director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, que viatgen acompanyats de més de 30 empreses i institucions del sector turístic català.
Enguany, Catalunya participa a la MITT coincidint amb el 20è aniversari de l’obertura del Centre de Promoció Turística de Catalunya a Moscou. Catalunya és pionera en la promoció turística als països de l’Est, ja que aquest va ser el primer centre de promoció d’una destinació estrangera a la Federació Russa. Amb la tasca feta des d’aquesta oficina s’ha anat consolidant el posicionament de Catalunya en el mercat rus.
La directora general de Turisme, Marian Muro, acompanyada del director de l’ACT, atendrà els mitjans de comunicació el dijous 21 de març a les 11.00h (hora local), a l’estand de Catalunya a la MITT (Pavelló 2.2 – estand C215. Expocentre Krasnaya Presnya, Moscou)
Catalunya a la MITT
La MITT és una de les fires turístiques més importants del món, amb més de 3.000 expositors, procedents de 185 destinacions. La passada edició va rebre la visita de prop de 80.000 persones.
L’estand de l’Agència Catalana de Turisme a la MITT té 250 m2 i s’hi promocionaran les marques turístiques catalanes i la diversitat de productes. Catalunya assisteix a la MITT per continuar consolidant el seu bon posicionament entre les preferències dels turistes russos.
Amb una evolució espectacular en els últims anys, Rússia és ja el cinquè mercat emissor de turistes a Catalunya i quart pel que fa a la despesa. Durant l’any 2012 van arribar a Catalunya prop de 745.000 turistes russos, xifra que suposa un increment del 50% respecte l’any anterior, que van generar uns ingressos superiors als mil milions d’euros (un 56,8% més respecte la xifra de 2011).
A més de l’Agència Catalana de Turisme, a l’estand de Catalunya seran presents com a co-expositors:
1. Patronat de Turisme Costa Brava Girona
2. Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
3. Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona (Costa Daurada)
4. Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona (Terres de l’Ebre)
5. Diputació de Barcelona
6. Turisme de Barcelona
7. PortAventura
8. Montserrat
9. Novovira
10. La Costa Golf Resort
11. Sol VIP Travel
12. ABBA Hotels
13. Blaumari
14. Hostal La Gavina
15. Miguel Torres
16. Avantgrup
17. Husa Hotels
18. Karart Spain Travel
19. Alvapark
20. Terramar
21. English Summer
22. Nuñez i Navarro
23. Salles Hotel
24. Petits Grans Hotels
25. Ticket Bureau
26. Ancodes Viatges
27. Agència de Promoció i congressos de la UAB
28. Viatges Olympia
29. Estival Park
30. Rigat Park
31. Best Hotels
32. Iber Rússia
33. Circuit de Catalunya



