Interior

Interior i l'Ajuntament de Navàs signen l'adhesió d'aquesta població a la Xarxa RESCAT

query_builder   22 juliol 2011 11:06

event_note Nota de premsa

Interior i l'Ajuntament de Navàs signen l'adhesió d'aquesta població a la Xarxa RESCAT

El director general d’Administració de Seguretat del Departament d’Interior, Andreu J. Martínez, i l’alcalde de Navàs, Jaume Casals, han signat aquest matí un conveni per a l’adhesió d’aquest municipi bagenc a la Xarxa de Radiocomunicacions d’Emergències i Seguretat de Catalunya (RESCAT).
 
En la signatura també ha estat present el sotsdirector general de Coordinació de la Policia de Catalunya, Joan Carles de la Monja, entre d'altres autoritats.
 
D’altra banda, la Policia Local de Navàs s’ha integrat al programari SIPCAT, un sistema de gestió integral per a les policies locals de Catalunya,que permet interconnectar amb els sistemes d’informació del cos de Mossos d’Esquadra i amb el Centre d’Atenció de Trucades CAT 112  i que el Departament d’Interior ofereix de forma gratuïta.
 
 
XARXA RESCAT
 
La xarxa RESCAT és la xarxa de radiocomunicacions dels cossos operatius del Departament d’Interior i d’altres agents públics relacionats amb la gestió de les emergències de Catalunya (Mossos d’Esquadra, Bombers de la Generalitat, Bombers de Barcelona, Guàrdia Urbana de Barcelona, Serveis d’Emergències Mèdiques, Agents Rurals, Agència Catalana de l’Aigua, Direcció General de Protecció Civil, policies locals i tots els ajuntaments sense policia local.
 
A diferència dels operadors de telefonia mòbil, la xarxa pretén arribar a tots els indrets on siguin necessàries les comunicacions, tant a nuclis de població com a tot el territori rural, i aporta un grau de fiabilitat major per garantir la disponibilitat del servei en tot moment i especialment en situacions d’emergència.
 
La xarxa està, a més, especialment dissenyada perquè sigui més robusta i fiable, sobretot en casos d’emergències, ja que no se satura per trucades de mòbils, té més cobertura que la telefonia convencional i resisteix en cas de manca de subministrament elèctric. Garanteix també la confidencialitat en les comunicacions i dades.
 
Entre les característiques de la xarxa RESCAT destaca la possibilitat de tenir localitzats tots els terminals i vehicles equipats d’emissores mitjançant un sistema GPS, cosa que permet visualitzar en tot moment on són cadascuna de les unitats operatives.
 
El Departament d’Interior ha ofert a totes les policies locals de Catalunya que també s’integrin en el mateix sistema de telecomunicacions i ha facilitat dos terminals als alcaldes de tots els municipis sense policia local de Catalunya, que d’aquesta forma estan connectats permanentment amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) per comunicar-se en qualsevol cas d’emergència.
 
Actualment hi ha 41 municipis integrats a la xarxa RESCAT, 59 municipis que ja han signat el conveni d’adhesió o bé l’han aprovat a la seva Junta de Govern o Ple, i 51 municipis en tràmits d’aprovar el conveni. Això suposaria que un 71,56% dels municipis catalans i un 85,91% d’agents de les policies locals treballen, o ho faran en breu, amb la xarxa RESCAT.
 
 
SIPCAT
 
El Departament d'Interior, en el marc del projecte PISE (Plataforma integrada de seguretat i emergències) ha impulsant un pla global de les emergències per a Catalunya que no sols involucra la Generalitat, sinó també les administracions locals.
 
El programari SIPCAT parteix d'una aplicació informàtica de seu local ja desenvolupada que ha servit de base per a la construcció del sistema, amb tots els requeriments funcionals i tècnics necessaris per assolir l'objectiu i l'èxit de les accions d'implantació del projecte (programari de gestió integral) a les policies locals de Catalunya.
 
Les característiques principals d’aquest nou aplicatiu són les següents:
 
  • Possibilitat de treballar indistintament en local o en remot segons es vulgui, sense necessitat de disposar de costosos servidors en les dependències municipals.
  • Funcionalitats avançades de gestió de la demanda (despatx), gestió i planificació d’activitats, gestió de recursos humans i materials, etc.
  • Quadre d’Indicadors de Gestió d’una policia local.
  • Integració amb el Centre d’Atenció de Trucades CAT 112. 
  • Integració amb el SIP dels Mossos d’Esquadra.
  • Integració amb el Servei Català de Trànsit.
  • Integració amb el nou GIS corporatiu.
  • Capacitat d’integració de plataformes de mobilitat (PDA) i certificats digitals, tramitació digital, etc.