A banda de visitar l'Oficina del COPCA i l'ICIC i de mantenir reunions de treball amb els seus directors, Detlef Pfeffer i Neus López, respectivament, el vicepresident també ofereix una recepció a
Amb la delegació de Berlín, la Generalitat pretén enfortir la presència de Catalunya a Alemanya, tenint en compte que és un dels motors de la integració europea i, alhora, un dels principals socis comercials de Catalunya. D'aquest país prové una part molt important del turisme i dels ciutadans de segona residència. A més, Alemanya és el tercer país europeu amb un major nombre de residents catalans, després de França i Andorra.
El COPCA i l'ICIC
Des de l'any 1990 la Generalitat de Catalunya està present a Berlín amb el COPCA i el 1993 amb l'ICIC. El COPCA, amb 38 oficines arreu del món, treballa per fomentar l'activitat exportadora i disposa d'un programa de centres de promoció de negocis per facilitar a les empreses catalanes l'accés a nous mercats. L'ICIC, de la seva banda, té representació en cinc capitals europees a través d'oficines estables que tenen com a objectiu promoure la producció cultural catalana. L'àmbit d'actuació de l'oficina de Berlín comprèn Alemanya, Àustria i la Suïssa germanoparlant.
A banda de la presència institucional, l'Institut Ramon Llull té dos lectorats de català a Berlín: un a