Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Pelegrí incideix en l'aposta per la professionalització i la diversificació econòmica en el món agrari

query_builder   7 setembre 2011 15:04

event_note Nota de premsa

Pelegrí incideix en l'aposta per la professionalització i la diversificació econòmica en el món agrari

FOTO WEB
Un moment de la presentació pública de 'Fruiturisme'.
 
 
 
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat de la directora dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Cristina Bosch, ha presidit, aquest matí, la presentació als mitjans de comunicació del projecte ‘Fruiturisme, Aitona amb molt de gust’ en el decurs d’un acte que ha tingut lloc a l’ajuntament d’Aitona. Tot seguit, el projecte ha estat presentat també a les cooperatives i als veïns del municipi.
 
El conseller ha volgut fer palès el suport de Govern català a aquesta iniciativa “per al poble i del poble”, que ha qualificat com a “estratègica, de futur, un projecte engrescador per generar riquesa al municipi, que neix amb la il·lusió i l’esperança no tan sols de tots aquells que us heu implicat activament sinó també de vilatans, que estic convençut que de seguida es faran pròpia aquesta marca i veuran els beneficis que reportarà”.
 
Pelegrí ha remarcat que Aitona esdevé, així, un model a seguir que estimula l’activitat productiva, “el consistori està fent gala d’un exercici de responsabilitat i lideratge, atès el paper clau de l’administració local per a facilitat les coses i generar riquesa al mateix poble, potenciant l’economia, creant ocupació, estimulant la competitivitat de les explotacions i empreses existents, oferint esperança i futur, demostra aquesta capacitat i sensibilitat en aquests moments de dificultats, ofereix una dosi d’optimisme”. 
 
El titular del Departament ha incidit en què ‘Fruiturisme’ és “una bona notícia per al Departament i per al país, que té el sector agrari viu i li dóna confiança i seguretat”, equival a desenvolupament local, a diversificació econòmica, alhora que crea un sentiment unitari i identitari, fa comunitat potenciant també els valors del món rural, i ha fet una crida a implicar-se. “Sovint no calen grans infraestructures ni grans obres ni grans pressupostos per a fer coses ben fetes i amb projecció, només cal tenir iniciativa i ganes, només cal mirar què tenim de bo, què sabem fer i com en podem treure profit”, ha afegit Pelegrí, alhora que ha destacat la importància de ser el primer i de liderar un nou concepte, de posar en valor un producte propi, característic i de qualitat, i vincular-lo a un sector amb projecció i generador de noves i múltiples activitats: el turisme”.
 
El conseller ha reiterat el ple suport al projecte i al sector agrari en conjunt, base de moltes activitats econòmiques i socials, amb un decisiu paper dinamitzador, al rol de la dona en aquest context, a l’agricultura de proximitat per a captar el mercat intern a més del global , així com l’aposta per la professionalització. Josep Maria Pelegrí també ha volgut reflectir el suport al turisme lleidatà, a potenciar turísticament la plana de Lleida, i en aquest marc el “Baix Segre”, on Aitona compta amb un important patrimoni arquitectònic, natural, gastronòmic, etc. com també vol difondre la nova marca.
 
Per tot plegat, el conseller ha insistit en la voluntat de fer una política aliada a l’empresa, “hem de fer possible que els emprenedors i les famílies tinguin a l’abast els elements necessaris per tirar endavant, i en aquest context el projecte que presentem aportarà vida al territori i obre un nou nínxol de negoci. No esteu sols, compteu amb el suport del Departament i del Govern de la Generalitat”.
 
Fruiturisme vol conjuntar el producte més característic d’Aitona, la fruita, principal motor econòmic del municipi, amb el turisme, i per a això es vol potenciar la fruita dolça, principalment la nectarina, el paraguaio i la novedosa platerina, que resulta de la fusió entre la nectarina i el paraguaio, potenciant alhora el turisme de terres de l’interior de Catalunya, un turisme cultural, gastronòmic, natural,... i també de producte, d’un producte de qualitat que identifica les terres de Lleida, i així fer del Baix Segre un destí turístic de referència.
 
Aquesta iniciativa municipal, que vol fer una forta aposta pel sector fructícola, compta amb suport institucional i del sector de la fruita dolça local, així com col·laboradors i patrocinadors en comptar, entre altres, amb la participació efectiva en el projecte del Restaurant Oasis de Lleida i el patrocini de la fàbrica de cervesa Sant Miguel i de l’Escola Espiell.
 
Així, amb la fruita com a element identitari i singular, l’Ajuntament d’Aitona endegarà la marca “FRUITURISME, Aitona amb molt de gust” amb uns objectius bàsics: ser pioners en un sector en plena expansió com el turístic, amb un vehicle econòmic prou significatiu per Aitona: la fruita. D’aquesta manera, es vol potenciar també l’agricultura de proximitat i posar en valor la fruita dolça que es conrea a les terres de Lleida; alhora que es treballa per al desenvolupament local, conscienciant i ajudant als productors locals a ser més competitius. En aquest sentit, s’iniciarà el procés per a què la fruita d’Aitona sigui declarada Producte Local amb Denominació d’Origen Protegida (DOP).
 
La promoció de la fruita dolça, especialment la nectarina i el paraguaio, posant molt d’èmfasi en la platerina, passa per actuacions concretes com ara campanyes per potenciar el seu consum, incloent la didàctica en els hàbits saludables, aplicada a l’escola, i informar dels beneficis per a la salut del consum de fruita; gastronomia, propostes d’estratègies turístico-culturals (‘Ruta del mosaic agrari’, ‘Les estacions de l’horta: cicle vital de l’arbre fruiter’), creació d’un web específic per a difondre el projecte, elements identificatius, etc.
 
 

1  

Fitxers adjunts

Un moment de la presentació pública de 'Fruiturisme'.

Un moment de la presentació pública de 'Fruiturisme'.
JPG | 1529