Interior

Interior i l'Ajuntament de Cunit signen l'adhesió d'aquesta població al programari SIPCAT

query_builder   23 setembre 2011 18:20

event_note Nota de premsa

Interior i l'Ajuntament de Cunit signen l'adhesió d'aquesta població al programari SIPCAT

FOTO
 
El conseller d’Interior, Felip Puig, i l’alcaldessa de Cunit, Montserrat Carreras, han signat aquesta tarda un conveni per a l’adhesió d’aquest municipi al programari SIPCAT. Es tracta d’un sistema de gestió integral per a les policies locals de Catalunya que permet interconnectar amb els sistemes d’informació del cos de Mossos d’Esquadra i amb el Centre d’Atenció de Trucades CAT 112 (telèfon d’emergències) i que el Departament d’Interior ofereix de forma gratuïta.
 
El conseller ha dit que “la signatura d’aquests convenis representa avançar en un model de policia que passa per la coordinació del cos de Mossos d’Esquadra i les policies locals”. Puig també destacat que “en un moment en què tenim una situació econòmica complicada, la coordinació és la millor manera d’afrontar els nous reptes, els nous riscos i les noves amenaces”.
 
A l’acte també hi han assistit el director general d’Administració de Seguretat, Andreu J. Martinez; el regidor de Seguretat Ciudadana i Protecció Civil, Ivan Faccia; la subdirectora dels Serveis Territorials del Departament d’Interior a Tarragona, Carme Mansilla; i el sotsdirector general de Coordinació de la Policia de Catalunya, Joan Carles de la Monja, entre d’altres.
 
 
SIPCAT
 
El Departament d'Interior, en el marc del projecte PISE (Plataforma integrada de seguretat i emergències), ha impulsat un pla global de les emergències per a Catalunya que no sols involucra la Generalitat, sinó també les administracions locals.
 
El programari SIPCAT parteix d'una aplicació informàtica de seu local ja desenvolupada que ha servit de base per a la construcció del sistema, amb tots els requeriments funcionals i tècnics necessaris per assolir l'objectiu i l'èxit de les accions d'implantació del projecte (programari de gestió integral) a les policies locals de Catalunya.
 
Les característiques principals d’aquest nou aplicatiu són les següents:
 
  • Possibilitat de treballar indistintament en local o en remot segons es vulgui, sense necessitat de disposar de costosos servidors a les dependències municipals.
  • Funcionalitats avançades de gestió de la demanda (despatx) gestió i planificació d’activitats, gestió de recursos humans i materials, etc.
  • Quadre d’Indicadors de Gestió d’una policia local.
  • Integració amb el Centre d’Atenció de Trucades CAT 112 
  • Integració amb el SIP dels Mossos d’Esquadra.
  • Integració amb el Servei Català de Trànsit.
  • Integració amb el nou GIS corporatiu.
  • Capacitat d’integració de plataformes de mobilitat (PDA) i certificats digitals, tramitació digital, etc.

2  

Fitxers adjunts

Foto 1

Foto 1
JPG | 2992

Foto 2

Foto 2
JPG | 3092