El director dels Serveis Territorials d’Empresa i Ocupació, Christian Serarols, i la regidora de Turisme i Comerç de l’Ajuntament de Girona, Coralí Cunyat, han presentat aquest matí el balanç conjunt de les consultes dels punts d’informació turística municipals (oficina de la Rambla, Punt de Benvinguda i Estació de tren- Renfe) i de l’Oficina de Turisme Generalitat.
La presentació d’aquest informe també ha servit per manifestar públicament l’acord de col·laboració entre l’Ajuntament de Girona i Generalitat de Catalunya, que té l’objectiu d’establir mecanismes de gestió conjunta entre les oficines d’atenció turística. Alguna de les mesures serà la incorporació de les oficines d’atenció turística municipals a la Xarxa d'Oficines de Turisme de Catalunya, que permetrà per exemple, la unificació dels indicadors de visitants i consultes al conjunt d’oficines de la ciutat.
El director dels Serveis Territorials d’Empresa i Ocupació, Christian Serarols, ha destacat “aquest acord ens permetrà en un primer estadi unificar les dades sobre visitants, però en un segon moment, ens possibilitarà tirar endavant els plans turístics oportuns per la ciutat de Girona.”
Entre les dades que s’han presentat, destaquen les 93.834 persones ateses entre les oficines turístiques municipals i l’oficina de la seu de la Generalitat. Del total de persones ateses un 40,1% són visitants de l’Estat (46,9% dels visitants nacional, 10,30% Madrid i 6,1% Euskadi i Comunitat Valenciana) i 59,9% visitants estrangers.