Vicepresidència, Economia i Hisenda

Comunicat del Departament d'Economia i Coneixement sobre l'entrada del FROB a Catalunya Banc i Unnim Banc

Davant el procés de reordenació bancària que afecta dues caixes catalanes, el departament d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya vol manifestar:

query_builder   30 setembre 2011 16:41

1. CatalunyaCaixa i Unnim van ser autoritzades pel Govern de la Generalitat a desenvolupar la seva activitat a través d’una entitat bancària el dia 20 de setembre de 2011.

2. L’entrada del FROB a Catalunya Banc i Unnim Banc tanca un procés de recapitalització que situarà la seva solvència per damunt del 10% en termes de capital principal. Les dues entitats no han estat alienes a les especificitats de la crisi econòmica a Espanya i Catalunya, ni al context de crisi financera internacional que, fins ara, havia dificultat la seva recapitalització.

3. Valorem positivament que es faci una transició ordenada expressada, entre altres aspectes, en la continuïtat dels equips directius.

4. La Generalitat no pot avaluar les valoracions de les caixes en base a les quals s’ha fixat la part de l’accionariat que correspon al FROB. La selecció dels valoradors ha estat responsabilitat exclusiva del FROB.

5. La Generalitat ha treballat per preservar l'obra social de les dues entitats i pot garantir que els seus actius queden protegits, ja que seguiran sent propietat de les caixes. La Generalitat està en condicions d’afirmar que les activitats pròpies de la responsabilitat corporativa del banc prestaran una atenció especial a la col·laboració amb l’obra social de la caixa d’origen. Aquesta serà una recomanació que es transmetrà en cas d’una futura transmissió patrimonial.

1. S'obre ara un període de reconfiguració de grups financers que pot afectar els nous bancs. En aquest procés, la Generalitat continuarà atenta a la defensa dels interessos de Catalunya.

2. Les dues noves entitats són institucions sòlides i dignes de la confiança del seus clients i treballadors, així com del Govern de Catalunya.

Comunicat

PDF | 22