Servei Català de Trànsit

L'SCT valora positivament els 6 primers mesos de funcionament del nou mapa de velocitats

query_builder   4 octubre 2011 13:42

event_note Nota de premsa

L'SCT valora positivament els 6 primers mesos de funcionament del nou mapa de velocitats

Valoració 6 mesos nou mapa velocitats + ampliació vv + anticicló
A l'esquerra, Joan Aregio, director del Servei Català de Trànsit, i a la dreta Oriol Puig, director del Servei Metereològic de Catalunya
·        Joan Aregio ha destacat la normalitat amb què els ciutadans han interioritzat els canvis de velocitats a l’entorn metropolità
 
·        L’anàlisi del semestre sencer confirma les tendències i els increments apuntats al balanç dels tres primers mesos
 
 
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha presentat aquest matí els resultats dels 6 primers mesos de la implantació del nou escenari de velocitats a l’àrea metropolitana de Barcelona. Les dades presentades a la roda de premsa apunten, tal i com ha afirmat el director de l’SCT, Joan Aregio, que “els ciutadans s’han adaptat molt bé al nou mapa de velocitats” i confirmen les dades dels tres primers mesos d’aplicació.
 
Aregio també ha destacat que es confirmen els resultats del primer trimestre: una disminució del 31,2% de les congestions en els dies feiners; un augment moderat de la velocitat mitjana diària, que ha passat de 77 km/h a 82 km/h, i unes xifres de sinistralitat estables. Així mateix, també augmenten les sancions en un 45%, tal com va passar en el balanç dels tres primers mesos. El director de l'SCT no s’ha mostrat satisfet amb aquesta dada perquè “l’objectiu de l’SCT no és sancionar sinó que es compleixin les normes i, per tant, serem inflexibles amb el compliment de les normes”.
 
Pel que fa a l’ampliació de la velocitat variable a la zona 1, l’SCT ha confirmat que s’estendrà al tram de la B-23/AP-2 entre Barcelona i Molins de Rei a final d’any, mentre que la B-20 entre Santa Coloma de Gramenet i Tiana,  la C-31 entre Sant Adrià de Besòs i Badalona, i l’A-2 entre Cornellà de Llobregat i Sant Vicenç dels Horts tindran velocitat variable els pròxims 3 anys.
 
Aregio ha recordat que la velocitat variable és una bona eina de gestió del trànsit, la qual respon a circumstàncies diverses com ara retencions, accidents, presència d’obres o factors meteorològics.
Precisament, el director del Servei Meteorològic de Catalunya, Oriol Puig, ha explicat aquest matí que des de fa tres dies hi ha una situació d’inversió tèrmica a tot Catalunya que pot allargar-se fins aquest divendres 7 d’octubre. Per aquest fet, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha demanat al Servei Català de Trànsit que recomani limitar la velocitat a 80 km/h a la zona 1 de l’entorn metropolità a partir d’avui dimarts al migdia. El director de l’SCT ha demanat un petit esforç a tots els ciutadans. “Apel·lem a la responsabilitat dels conductors davant aquesta situació excepcional en benefici de tota la comunitat”.
 
 
 
IMPORTANT: S’ADJUNTA EN PDF EL DOSSIER DE PREMSA DEL BALANÇ DELS 6 MESOS DE FUNCIONAMENT DEL NOU ESCENARI DE VELOCITATS

1  

Imatges

Valoració 6 mesos nou mapa velocitats + ampliació vv + anticicló

Valoració 6 mesos nou mapa velocitats + ampliació vv + anticicló 6233

5  

Fitxers adjunts

Tall Joan Aregio 1

Tall Joan Aregio 1
MP3 | 660

Tall Joan Aregio 2

Tall Joan Aregio 2
MP3 | 1113

Tall Oriol Puig

Tall Oriol Puig
MP3 | 563

Dossier premsa valoració 6 mesos nou mapa velocitats + ampliació vv

Dossier premsa valoració 6 mesos nou mapa velocitats + ampliació vv
PDF | 720

Nota post revisió 6 mesos nou mapa velocitat + vv + anticicló

Nota post revisió 6 mesos nou mapa velocitat + vv + anticicló
PDF | 94