Territori i Sostenibilitat

El Departament de TES inicia les obres de la variant d'Olost

Territori i Sostenibilitat inicia les obres de la variant d'Olost

query_builder   1 desembre 2011 17:22

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat inicia les obres de la variant d'Olost

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat les obres per a la construcció de la variant d’Olost, que connectarà la BV-4405 i la carretera C-154 cap a l’Eix Transversal i permetrà evitar el pas per l’interior de la població. La nova via discorrerà per l’est del nucli urbà i tindrà una longitud de 2,5 quilòmetres. Els treballs compten amb un pressupost de 9,1 MEUR i tenen un termini d’execució de 13 mesos.
TES
El Departament de Territori i Sostenibilitat (TES) ha iniciat els primers treballs de desbrossada i senyalització de les obres corresponents a l’obra de construcció de la variant d’Olost. Les obres, que compten amb una inversió de 9,1 MEUR i tenen un termini de 13 mesos, consisteixen en la formació d’una nova via de 2,5 quilòmetres de longitud que comunicarà la carretera C-154 d’Olost a l’Eix Transversal amb la BV-4405.
La Generalitat va posar en servei el 2007 la carretera que uneix Olost i l’Eix Transversal i, actualment, té en execució obres de condicionament de l’itinerari entre Olost i Olvan. En aquest context de millora de la mobilitat a la zona i per tal d’evitar el trànsit de vehicles de pas per l’interior d’Olost, el Departament de TES ha impulsat la variant d’Olost, que se situarà entre el final de la carretera esmentada i l’actuació ara en marxa.
 
Variant de 2,5 quilòmetres

La variant d’Olost que ara s’impulsa tindrà una longitud de 2,5 quilòmetres i discorrerà pel costat est d’Olost. Comptarà amb dos carrils de  circulació, un per sentit, de 3,5 metres d’amplada, i dos vorals d’1 metre. Les obres se situaran bàsicament al terme municipal d’Olost, si bé un petit tram inicial comprèn el terme d’Oristà.
 
La nova via s’iniciarà a la C-154, al sud-est del nucli urbà d’Olost. A uns 175 metres, es preveu una intersecció en forma de “T” per a l’accés a una indústria. En aquesta intersecció, es formarà un tercer carril central per a facilitar els girs a l’esquerra. A continuació, es forma una altra intersecció en “T” amb carril central de gir que forma l’accés sud a Olost. En aquest punt, es millora un tram d’uns 230 metres de la carretera cap al nucli urbà.
 
Posteriorment, la variant creua el torrent de Sant Genís, amb un viaducte de 100 metres de longitud. Passat el viaducte, es preveu un pas inferior per a donar continuïtat al  camí de les Roques de la riera i després, es creua el torrent  del Molí de Sallent, mitjançant un viaducte de 130 metres. Per sota d’aquest, es reposa un tram del camí de Comalrema. La variant té després un pas inferior  per a donar  continuïtat  al camí de Pela que accedeix cap a una granja i a una zona industrial. Posteriorment, un altre viaducte de 180 metres permet creuar la riera d’Olost i donar pas a un camí.
 
Finalment, la variant incorpora una altra intersecció en “T” amb carril central de gir, que constitueix l’accés al nord d’Olost. Paral·lelament, es condicionen uns 300 metres de la via d’accés al nucli urbà. El traçat finalitza a la BV-4405 (cap a Prats  de Lluçanès).

3  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 364

Imatge

Imatge
JPG | 353

Plànol

Plànol
JPG | 373