El conseller Cleries ha destacat també “el caràcter social del carnet, que compta amb avantatges i iniciatives com el Carnet Jove Solidari; fomenta la participació i la interrelació entre els joves, amb el Programa Connecta’t, i promou l’emprenedoria amb les Beques Carnet Jove”.
Per la seva banda, el director d’Institucions de Catalunya de “la Caixa”, Pere Guardiola, ha destacat que “la nostra entitat sempre ha apostat pels joves i estem molt contents de seguir participant en aquesta iniciativa”. Guardiola va recordar que “la Caixa” distribueix en exclusiva el Carnet Jove des de fa catorze anys. Actualment, aquesta entitat financera té 1,2 milions de clients entre 14 i 25 anys i segons l’estudi FRS Inmark, sobre comportament financer, és líder destacat en aquest segment d’edat.
La renovació del conveni també ha servit per presentar un nou servei que des de l’1 de gener ofereix el Carnet Jove. Es tracta d’un aplicatiu gratuït per a telèfons mòbils (models iPhone, Android, Nokia i Blackberry 7.0) que permetrà geolocalitzar la persona titular i indicar-li quins són i on es troben els avantatges que el Carnet Jove ofereix i que en aquell moment té al seu abast per proximitat geogràfica. A més d’això, el sistema indicarà al jove la manera més ràpida de desplaçar-se fins al punt on es trobi l’avantatge mitjançant el navegador GPS, ja sigui a peu, en transport públic o en vehicle propi.
Una vegada els titulars hagin fet ús d’un avantatge podran informar, comentar i compartir les seves experiències amb altres joves a través de les xarxes socials Facebook i Twitter.
En total, els joves que utilitzin el sistema de geolocalització del Carnet Jove podran accedir a un total de 7.182 avantatges, que consten d’un descompte en un servei ofert per alguna entitat, empresa o institució amb la qual s’ha signat un conveni de col·laboració. Els diferents àmbits dels avantatges són: cultura (16%), turisme i mobilitat (15%), salut (12%), formació (12%), esports (10%), tecnologia (8%) i lleure (4%), mentre que el 23% restant d’avantatges corresponen a d’altres àmbits.
Entre els avantatges destacats hi ha els descomptes als museus més importants de Catalunya, a l’allotjament als albergs públics, als bitllets de diferents mitjans de transport (com ara Renfe, Spanair o Trasmediterrània), a les quotes en diferents centres d’ensenyament o l’accés gratuït a una assegurança internacional en viatges.
A més dels avantatges a Catalunya, els titulars del carnet disposen de més de 80.000 avantatges arreu d’Europa, en un total de 35 estats, sobretot en els àmbits de mobilitat, cultura i turisme.
La posta en marxa del servei de geolocalització forma part del Projecte Carnet Jove Mòbil, que des d’aquest 2012 permetrà utilitzar i consultar totes les ofertes del carnet a través dels quatre models de telèfons mòbils esmentats: propostes, notícies, convocatòries públiques, espais de participació, etc. A més, des d’ara ja es pot utilitzar aquest nou canal per a sol·licitar l’expedició del Carnet Jove. Aquest sistema conviurà amb l’expedició tradicional a través de la xarxa d’oficines de “la Caixa”.
Per tal que els joves tinguin accés al Carnet Jove via mòbil caldrà que prèviament es descarreguin l’aplicació. Aquest procés és gratuït i fàcil de fer, ja que només s’haurà d’escanejar, amb la càmera del mòbil, el codi QR que s’ha imprès al material de campanya i que s’ha penjat a
www.carnetjove.cat i, amb un clic, descarregar l’aplicació.
Nou Pack Jove 2012
Durant la roda de premsa també s’ha presentat el nou paquet de vals de descompte pels titulars del carnet per aquest 2012. El nou Pack Jove, que ja es pot recollir a les oficines de “la Caixa”, inclou un total de 118 descomptes en els mateixos àmbits que els avantatges permanents del Carnet Jove. Inclou ofertes 2x1 (65 vals), tarifes reduïdes (33), 50% de descompte (16 vals) i gratuïtats (10 vals). Entre aquests descomptes hi ha descomptes per anar al Museu d’Arqueologia de Catalunya, al cremallera de Montserrat, a veure partits del FC Barcelona i del RCD Espanyol o per anar a PortAventura.
El llançament del Pack Jove coincideix amb l’inici de la campanya de difusió del Carnet Jove entre la joventut catalana, que s’està difonent a través de televisió, ràdio, internet i premsa. L’objectiu és popularitzar encara més el carnet entre la gent jove i sumar-los a les diferents propostes que el carnet va oferint en àmbits com la cultura o la mobilitat internacional.
7 noves beques
El 2012 també serà l’any de major impuls de les Beques Carnet Jove. En total s’introdueixen set noves beques, que permetran als joves que resultin seleccionats mitjançant una convocatòria pública accedir al món professional. Concretament, la persona seleccionada en cadascuna de les beques formarà part de l’equip de treball d’empreses líders en diferents sectors, i rebrà una compensació econòmica de 5.000 €.
Les noves beques i les empreses amb les quals treballarà el jove selecionat/da són:
- Beca CJ Connecta’t a l’enginyeria - AGBAR
- Beca CJ Connecta’t a la informàtica - Eyeos
- Beca CJ Connecta’t al grafisme - TV3
- Beca CJ Connecta’t al vestuari - TV3
- Beca CJ Connecta’t a la caracterització - TV3
- Beca CJ Connecta’t a la infografia - TV3
- Beca CJ Connecta’t al muntatge musical - TV3
Aquestes beques s’afegeixen a les cinc ja existents, algunes de les quals han canviat d’empresa col·laboradora:
- Beca CJ Connecta’t a la fotografia - La Vanguardia
- Beca CJ Connecta’t a les lletres - El Punt Avui
- Beca CJ Connecta’t a la ràdio - Grup Flaix
- Beca CJ Connecta’t al còmic - El Jueves i Ediciones Glénat
- Beca CJ Connecta’t al disseny - Estudi Muto
L’objectiu del programa de beques no només és la inserció professional dels joves seleccionats, sinó també el foment de l’esperit emprenedor entre la joventut.