Territori i Sostenibilitat

El conseller Recoder presenta a Figueres l'Agenda Catalana del Corredor Mediterrani

query_builder   2 febrer 2012 14:12

event_note Nota de premsa

El conseller Recoder presenta a Figueres l'Agenda Catalana del Corredor Mediterrani

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat avui a agents polítics, econòmics i socials de les Comarques Gironines l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani. El conseller ha exposat a Figueres la proposta del Govern sobre les característiques, traçat i programació d’aquest eix al seu pas per aquest àmbit territorial i ha remarcat que les Comarques Gironines s'han de beneficiar de tota la connexió del Corredor del Mediterrani atès que són el punt de contacte amb Europa.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat avui a Figueres l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani, que recull la proposta del Govern de Catalunya per a desenvolupar aquest eix ferroviari, inclòs en la xarxa transeuropea de transports des del passat 19 d’octubre de 2011. En l’acte, també han participat l’alcalde de Figueres, Santi Vila, i el delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús.
 
Així, el conseller ha exposat les característiques, traçat i programació del Corredor al seu pas per les Comarques Gironines i ha remarcat l’oportunitat que representa per a la dinamització de l’economia i la millora del transport de viatgers i mercaderies en aquest àmbit territorial.  “Les Comarques Gironines, ha dit el conseller Recoder, s'han de beneficiar de tota la connexió del Corredor Mediterrani. Són el punt de contacte amb Europa. Actuacions com el Far - Vilamalla tindran la nostra màxima prioritat”, ha remarcat.
 
"El Corredor Mediterrani”, ha explicat el conseller, “no pot ser un projecte de mínims, sinó que ha de ser un projecte ambiciós a desenvolupar en diferents etapes, seguint el full de ruta definit des del Govern”. Aquest full de ruta és, precisament, l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani. “És el document que ha de servir per decidir quines inversions prioritzem", ha emfasitzat Recoder. "A l'hora d'invertir, cal tenir en compte els criteris de retorn econòmic i social, i la majoria d'actuacions lligades al Corredor tenen un gran retorn en forma de noves oportunitats per a les nostres empreses, llocs de treball i creació de riquesa per als nostres ciutadans", ha afegit.
 
El Govern català treballa en dos àmbits concrets mitjançant aquesta Agenda:
 
  • La definició d’un projecte urbanístic i territorial per tal d’atreure l’activitat als espais idonis i garantir l’accessibilitat al Corredor per part de les empreses. Concretament, la Generalitat impulsa la reserva de sòl per a les connexions de centres logístics i àrees d’activitat econòmica –actuals i previstos- i per identificar peces de sòl amb potencial interès estratègic.
  • La promoció d’instruments de gestió de la mobilitat i del transport de mercaderies que permetin treure el màxim rendiment de la infraestructura.
 
El Corredor, entès com un conjunt d’infraestructures ferroviàries, es configura com un eix estratègic que connecta les principals àrees d’activitat econòmica i infraestructures aeroportuàries, portuàries i logístiques amb la resta del litoral català i peninsular i amb Europa.
 
L’Agenda Catalana per al Corredor Mediterrani estableix les infraestructures ferroviàries a executar i la programació dels treballs que garanteixin les condicions de capacitat i prestacions necessàries per al transport, tant de persones com de mercaderies. En el conjunt de les Comarques Gironines, les actuacions a dur a terme a curt i mig termini, algunes de les quals ja s’estan executant, són les següents:
 
Ø      A curt termini:
 
·        Entrada en servei de la línia d’alta velocitat i de l’estació provisional de Girona.
·        Construcció del tercer rail entre Vilamalla i Portbou, és a dir, l’adaptació a ample UIC d’una de les dues vies, així com l’accés ferroviari al Logis Empordà.
·        Nova estació del TGV a l’aeroport de Girona. El Departament de TES iniciarà properament la redacció de l’estudi informatiu i posterior projecte constructiu. Aquesta estació tindrà un cost previst de 13 MEUR.
·        Desenvolupament per fases de la terminal ferroviària Logis Empordà, a fi d’efectuar una inversió ajustada a les necessitats presents i futures. Actualment, CIMALSA està redactant l’estudi informatiu de la primera fase.
 
Ø      A mig termini:
 
·        Conversió a ample mixt de la segona via en tot el tram Girona-Portbou. D’aquesta manera, s’aconseguirà que les fues vies permetin el trànsit de trens tant d’ample ibèric com internacional, igual que a la tram entre Girona i Mollet del Vallès.
 

2  

Imatges

Corredor_Girona_curt termini

Corredor_Girona_curt termini 161

Corredor_Girona_mig termini

Corredor_Girona_mig termini 156

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 250